Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #1 Skrevet 24. januar 2019 Hun er nettopp fylt 15 og er kjempetynn. Hun har overhodet ingen tegn til å få bryster ennå, og er veldig spinkel og spe. Bør jeg være bekymret? Bør jeg ta kontakt med legen? Anonymkode: ca9c1...654
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #2 Skrevet 24. januar 2019 Har hun fått mensen da? Jentene utvikler seg gjerne i ca et år etter at de har fått mensen nemlig. Jeg var ganske sen selv, fikk mensen samme vår som jeg ble konfirmert, og brystene kom mest siste året på ungdomsskolen og første på vgs. Men jeg hadde antydning da jeg var 15 altså, og det er bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite til legen.... Noen ytterst få kommer ikke i puberteten i det hele tatt, men mest sannsynlig er hun jo bare sen. Bare greit å sjekke det ut kanskje? Anonymkode: 8d15e...0b5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2019 #3 Skrevet 24. januar 2019 Jeg jobber som lærer i VGS, og kan berolige deg om at mange (de fleste) jenter utvikler seg veldig mellom 15-16 og 18-19 årsalderen. Jeg kan som regel med ett blikk se om en elev går vg1 eller vg3, og for jentene er forskjellen bl.a. formene. Mange er tynne og litt rette i starten på vg1, og når de er russ er de blitt mer formfulle og kvinnelige i figuren. Guttene blir høyere, mer bredskuldret, får berdere kjever og mer skjeggvekst, men begge kjønn pleier normalt å endre seg langt ut i tenårene. Anonymkode: de20b...dc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå