Gå til innhold

Vondt når barnet har vondt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd flere ganger at når barnet mitt blir sykt blir jeg «fysisk» dårlig selv. Feks for en stund siden hadde 3 åringen urinveisinfeksjon, da kjenner jeg på «symptomer» av det samme. Flere ganger når barna har hatt omgangssyke har jeg følt meg kvalm og uggen, og vært helt sikker på at jeg er smittet jeg også, men det slår som oftest ikke ut og det går over i det barnet begynner å bli pigg igjen. Samme med andre sykdommer, jeg føler meg rett og slett syk uten at jeg egentlig tror jeg er det.

Har ikke tenkt så mye over det før jeg for en stund siden leste en sak om Martha Louise der hun beskrev hvordan hun kunne kjenne andre sin smerte.

Kan det vere noe i dette? Andre som opplever det slik?

Anonymkode: 42e06...c5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske vanlig å føle seg kvalm, uggen og tro at man kan være smittet, når noen rundt deg har omgangssyken

Anonymkode: 3fc2b...618

Skrevet

Voksne kan få det samme uten at det slår skikkelig ut. 

Anonymkode: cb3d1...5fb

Skrevet

Omgangssyken var kanskje et dårlig eksempel, og nok grunnen til at jeg ikke har tenkt over det så mye før. Men urinveisinfeksjon? 

Hi

Skrevet

Det er en grunn til at medisinstudenter føler de har omtrent alle sykdommene de lærer om. I dét du blir bevisst på det, begynner du å tenke og kjenne etter. Leter du etter symptomer er det enkelt å finne noen. 

Anonymkode: 4ad75...e33

Skrevet

Jeg har det også sånn. Antar jeg bare er følsom for slikt. Jeg tror det er noe i det M.L sier, for å være ærlig.

Anonymkode: 1a6ef...4d5

Skrevet

Det er nok ganske vanlig at man innbiller seg å ha det samme som barna. Jeg vet om en mor som bestandig fikk vondt i magen selv når sønnen måtte være hjemme fra skolen på grunn av magevondt, selv om han i ettertid har fortalt at det bare var noe han sa når han ikke ville på skolen. Morennkjente ikke hans smerte. Hun ble bare påvirket av hva han fortalte.

Anonymkode: 0c1f5...d94

Skrevet

Forholdet mellom mor og barn er helt spesielt. 

Skrevet

De to eksemplene du ga er iallefall de jeg kjenner mest på når andre har det. Samme som å klø i håret når barna har lus. 😆

Anonymkode: c6655...c13

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har opplevd flere ganger at når barnet mitt blir sykt blir jeg «fysisk» dårlig selv. Feks for en stund siden hadde 3 åringen urinveisinfeksjon, da kjenner jeg på «symptomer» av det samme. Flere ganger når barna har hatt omgangssyke har jeg følt meg kvalm og uggen, og vært helt sikker på at jeg er smittet jeg også, men det slår som oftest ikke ut og det går over i det barnet begynner å bli pigg igjen. Samme med andre sykdommer, jeg føler meg rett og slett syk uten at jeg egentlig tror jeg er det.

Har ikke tenkt så mye over det før jeg for en stund siden leste en sak om Martha Louise der hun beskrev hvordan hun kunne kjenne andre sin smerte.

Kan det vere noe i dette? Andre som opplever det slik?

Martha klør på ryggen, der hvor englevingene gror ut. 

Anonymkode: 7e85e...fcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...