Gå til innhold

Festeblødning eller tidlig spontanabort?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer prøver å bli gravide igjen, jeg hadde siste dag i mens på julaften, ikke helt sikker på når den startet. Pleier å ha blødninger i 6-8 dager. Vi hadde samleie dagene rund min eggeløsning, og for omtrent 1-1,5 uke siden hadde jeg en svært liten blødning som gikk over et døgn, så det kun da jeg tørket meg av og til, var for det meste brunt/gammelt(?) blod og noen tynne striper av og til med friskt blod. Dette regner jeg med var en og en halv uke etter eggeløsning. Kan dette vært en festeblødning eller mulighens en tidlig spontanabort?

Har enda ikke fått mens, men har ikke full oversikt over den nøyaktige dagen jeg skal ha neste mens. Kan være meg som tenker for hardt og lenge, men i løpet av den siste uka, halvannen har jeg vært en del kvalm, av og til nesten kastet opp. Hatt kramper i magen av og på i forskjellig styrke over de siste to ukene i tillegg. Mye sliten og dårlig appetitt.

Håper jo på gravid, men har prøvd et par tester som er klare negative...

Har noen erfaringer med dette? kanskje noen vet mer enn hva jeg gjør eller klarer å tenke litt for meg?

Er viktig for meg å finne tidlig ut om jeg er gravid, detter blir andremann, og i mitt første svangerskap fikk jeg infarkt i morkaka som ledet til stor/rask vektnedgang hos lille i maven :o Har derfor fått beskjed om at jeg må ha blodfortynnende i neste svangerskap!

Håper noen har noen svar eller ideer :) 

P.S. håper dette havnet på rett sted ^^

Anonymkode: 09df0...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du er gravid, hadde omtrent samme symptomer som du ved ikm. Når har du tatt test? Er lurt å vente til etter ikm før man tar test.
Hvor lange sykluser har du vanligvis?

Har du resept på blodfortynnende? Hvis ikke kan du jo ordne dette nå før helgen.

Vent til i morgen eller lørdag med å ta en test, hvis det er noen dager siden sist. Krysser fingrene for deg. Lykke til :)

Anonymkode: 9d520...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok test med morgenurin i går. Tror jeg har sykluser på 28 dager ca. Men ikke 100% sikker. Har ikke skaffet resept da jeg ikke har vært sikker på om jeg er gravid. Tenkte det kanskje var tidlig å gjøre det da jeg ikke er sikker?

Anonymkode: 09df0...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok test med morgenurin i går. Tror jeg har sykluser på 28 dager ca. Men ikke 100% sikker. Har ikke skaffet resept da jeg ikke har vært sikker på om jeg er gravid. Tenkte det kanskje var tidlig å gjøre det da jeg ikke er sikker?

Anonymkode: 09df0...d6b

Hvis mensen er ikke kommet i morgen, og du ikke føler deg typisk premenstruell, så er jo sannsynligheten for graviditet stor.

Men resept kan du jo skaffe, du henter jo ikke ut før du vet om du er gravid. Jeg må også gå på blodfortynnende, dette skrev lege resept på da det ble bestemt at det var lurest at jeg går på det ved graviditet. Hentet ut ved positiv test.

Hvis du skal ta dette så fort som mulig etter bekreftet graviditet, så kan det jo ta noen dager fra du bestiller det, og det kan jo også hende du må ha legetime for å få medisinen hvis du ikke har stått på den før.

Anonymkode: 9d520...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis mensen er ikke kommet i morgen, og du ikke føler deg typisk premenstruell, så er jo sannsynligheten for graviditet stor.

Men resept kan du jo skaffe, du henter jo ikke ut før du vet om du er gravid. Jeg må også gå på blodfortynnende, dette skrev lege resept på da det ble bestemt at det var lurest at jeg går på det ved graviditet. Hentet ut ved positiv test.

Hvis du skal ta dette så fort som mulig etter bekreftet graviditet, så kan det jo ta noen dager fra du bestiller det, og det kan jo også hende du må ha legetime for å få medisinen hvis du ikke har stått på den før.

Anonymkode: 9d520...587

Du som har gått på blodfortynnende, hvordan var det? Merket du noe til medisinen ift bivirkninger?

Anonymkode: 09df0...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du som har gått på blodfortynnende, hvordan var det? Merket du noe til medisinen ift bivirkninger?

Anonymkode: 09df0...d6b

Nei, merker ingen verken virkning eller bivirkning av medisinen. Har bare brukt den i 4 uker til nå da. Bruker Albyl-e 75 mg. Jeg stilte spørsmål til legen når jeg ble anbefalt dette, og ble forsikret om at dette var en veldig lav dose, og var ikke farlig.

Anonymkode: 9d520...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt både blødninger og «mens» i mitt forrige og dette svangerskapet. Sist gikk jeg fler mnd med negative tester og mens forså plutselig være høygravid... Denne gangen fant jeg det ut i uke 11 og har også hatt blødninger. Var en vennine som tvang meg til legen da hun syntes jeg var «merkelig» og var mye dårlig selvom graviditetstesten var negativ.. Da tok vi blodprøve som viste at jeg var gravid igjen :) 

Anonymkode: b9b87...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gi deg... nok en negativ test, men ingen mens... huff dette var irriterende :o håper jeg ikke må vente himla lenge 😕

Anonymkode: 09df0...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 24.1.2019 den 17.35, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt både blødninger og «mens» i mitt forrige og dette svangerskapet. Sist gikk jeg fler mnd med negative tester og mens forså plutselig være høygravid... Denne gangen fant jeg det ut i uke 11 og har også hatt blødninger. Var en vennine som tvang meg til legen da hun syntes jeg var «merkelig» og var mye dårlig selvom graviditetstesten var negativ.. Da tok vi blodprøve som viste at jeg var gravid igjen :) 

Anonymkode: b9b87...297

Hvordan var disse blødningene og ''mens''? Er usikker på om jeg kan være gravid... Har ikke tatt test etter min blødning/mens, men syns det var så annerledes i forhold til hvordan min mens bruker å være og i tillegg kom den tidligere enn forventet. Hadde svak blødning/mens i 5 dager og mørk gul utflod i 4 dager etter - og det har jeg aldri hatt før. Vanligvis blør jeg kraftig, må bytte ob og bind opptil flere ganger daglig, og denne gangen kunne jeg bruke truseinnlegg! 

Håper på mer info fra deg!

Anonymkode: a7363...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...