Gå til innhold

Sliter med å finne navn til ungen. 🙄


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 5,5 måneder gravid nå på vei, har igrunn funnet ett navn jeg liker veldig godt! Men samboer mener det er litt oppbrukt da vi vet om 2 andre som har kalt ungen sin for dette. Ikke noen vi snakker med men noen vi vet hvem er. 

Jeg synes også ett annet navn er grådig fint, uten å nevne det her. Nevnt navnet for samboer også, han synes det er fint. Men ene jeg holdt på med i noen måneder har nettopp fått unge også og kalt ungen sin for det jeg ønsker. Det er jo da noe jeg tenker en del på om det blir teit å kalle min unge for det samme? Samboer vet hvem han er også og snakker med han innimellom mtp jobbsammenheng. 

Er det teit av meg å kalle ungen min for det samme som en som Jeg holdt på med for lenge siden? Vi bor liksom alle i nærheten. Type halvtime unna ish.

Anonymkode: 2bc2d...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei absolutt ikke, hvis ikke navnet er sjeldent. Ingen eier navn. Er det et vanlig normal navn så hadde jeg ikke brydd meg. Vet om to kusiner som begge heter Hannah, men der spurte den ene om det var greit, og det var det. Det er 12 år forskjell på jentene.

Anonymkode: c7dd5...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvis det ikke er noen dere har mye med å gjøre, så kjør på! Og er det noen dere har mye med å gjøre så snakk med de om det og kjør på da og☺️ Skal barnet ditt «gå glipp av» å få det fineste navnet du vet fordi noen andre heter det? Kanskje til og med noen h*n ikke kjenner en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ingen som eier navn. Hvis det var søsteren din sitt barn eller noen du omgåes med flere ganger i uka kunne det blitt litt rart, men når det er snakk om bekjente som dere ikke er venner med og som nevnes kun en gang iblant ville jeg ikke tenkt to ganger hvis det var et navn jeg virkelig likte.

Med mindre du finner opp ditt eget navn (ikke lurt) vil du få problemer med å velge navn dersom du ikke kan kjenne noen med navnet du liker engang.

Vi valgte et navn som et vennepar brukte et par år før oss. Jeg tenkte ikke over at det var det samme navnet før flere uker etter vi hadde bestemt oss. Det har ikke vært noe problem i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...