Jump to content
Anonym bruker

Svangerskapskvalme

Recommended Posts

Anonym bruker

Har lest at 80% av alle gravide har hatt en eller annen form for svangerskapskvalme. Jeg er nå gravid med nr 3, er bare 6 + 4 da, så har fortsatt tid til å få det, men jeg har ikke vært kvalm i noen av svangerskapene mine. Har en svigerinne som har hatt ekstrem svangerskapskvalme med alle sine barn, men ellers er det få jeg kjenner som har vært plaget med kvalme. Derfor overrasket denne statistikken meg. Hva er deres erfaringer? 

Anonymkode: 34893...8c8

Fortsetter under...

First00

Kvalm med nr 1

Ekstremt kvalm med nr 2 😂

Anonym bruker

Jeg var ikke kvalm i noen av mine to svangerskap, men flere av venninnene mine hadde perioder med kvalme. En fikk ekstrem svangerskapskvalme og var dårlig hele svangerskapet.

Nå vet jeg ikke hvordan kriteriene på målingen som ender på 80 % er, men det kan jo hende den innebærer alt av kvalme. F.eks. hadde jeg to dager (ikke sammenhengende) jeg følte meg litt uvel, kvalm og dårlig i løpet av første svangerskap, men i mitt hode føler jeg ikke det teller for å være i kategorien svangerskapskvalme. For det var så lite. Men det kan jo hende jeg egentlig hadde blitt telt i denne undersøkelsen du refererer til.

Anonymkode: eb322...af0