Gå til innhold

Svangerskapskvalme


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lest at 80% av alle gravide har hatt en eller annen form for svangerskapskvalme. Jeg er nå gravid med nr 3, er bare 6 + 4 da, så har fortsatt tid til å få det, men jeg har ikke vært kvalm i noen av svangerskapene mine. Har en svigerinne som har hatt ekstrem svangerskapskvalme med alle sine barn, men ellers er det få jeg kjenner som har vært plaget med kvalme. Derfor overrasket denne statistikken meg. Hva er deres erfaringer? 

 

Anonymkode: 34893...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ikke kvalm i noen av mine to svangerskap, men flere av venninnene mine hadde perioder med kvalme. En fikk ekstrem svangerskapskvalme og var dårlig hele svangerskapet.

Nå vet jeg ikke hvordan kriteriene på målingen som ender på 80 % er, men det kan jo hende den innebærer alt av kvalme. F.eks. hadde jeg to dager (ikke sammenhengende) jeg følte meg litt uvel, kvalm og dårlig i løpet av første svangerskap, men i mitt hode føler jeg ikke det teller for å være i kategorien svangerskapskvalme. For det var så lite. Men det kan jo hende jeg egentlig hadde blitt telt i denne undersøkelsen du refererer til.

Anonymkode: eb322...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...