Anonym bruker Skrevet 22. januar 2019 #1 Skrevet 22. januar 2019 Dette er noe jeg har tenkt på en stund. Mi venninne ble seksuelt misbrukt da hun var liten. Hun giftet seg, fikk barn. Paret har ei datter i aldersgruppen 10 til 14 år (Jeg ønsker å gjøre henne så anonym som mulig). Mor reiser av og til på tur med jobben og blir borte i noen dagen. Mannen fortalte i sommer at da pleide han å la dattera sove i dobbelsenga med han fordi "det var deilig å sove med en varm kropp". Det utsagnet likte jeg ikke. Kan hende er jeg litt varsom siden mi venninne ble seksuelt misbrukt. Mi venninne hørte ikke det utsagnet og jeg har ikke fortalt det til henne. Skal jeg si noe? Anonymkode: 0638c...eff
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2019 #2 Skrevet 22. januar 2019 Nei. Jeg er helt enig med ham, uten at det er noe som helst seksuelt i det. Han hadde vel neppe kommet med en sånn uttalelse om han hadde noe å skjule. Anonymkode: 1928d...302
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2019 #3 Skrevet 22. januar 2019 Senest i går svarte jeg på et barneforum om barn og egen seng, at det er så koselig å ligge inntil en sovende liten kropp... De aller, eller fleste misbruker ikke egne barn. Anonymkode: 23655...5fe
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2019 #4 Skrevet 22. januar 2019 Når barn er blitt 10-11 år gamle, da synes jeg det blir litt rart å skulle sove sammen med foreldre. Spesielt en jente sammen med pappan. Anonymkode: 1f684...906
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2019 #5 Skrevet 22. januar 2019 Ikle fortell det til venninnen din i alle fall. Jeg ble misbrukt som barn og hadde min mann kommet med et slikt uskyldig utsagn, hadde min hjerne koblet det totalt feil og klikket uten grunn. Anonymkode: b3f43...a32
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2019 #6 Skrevet 22. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Når barn er blitt 10-11 år gamle, da synes jeg det blir litt rart å skulle sove sammen med foreldre. Spesielt en jente sammen med pappan. Anonymkode: 1f684...906 Mens hvis en 11 åring sover inntil mammaen sin DA er det greit?? Herregud alle menn er faktisk ikke overgripere!! Anonymkode: 1e0f2...e69
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #7 Skrevet 23. januar 2019 Å herregud. Det kunne jeg ha sagt om begge mine sønner, i samme aldersgruppe. De kommer ofte inn og sover hos meg. Anonymkode: e1c94...e90
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #8 Skrevet 23. januar 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Å herregud. Det kunne jeg ha sagt om begge mine sønner, i samme aldersgruppe. De kommer ofte inn og sover hos meg. Anonymkode: e1c94...e90 Hva slags logikk er dette???? Fordi du sover med dine barn uten å forgripe deg på dem betyr det at HIs tanker er feil og dessuten frekt å tenke??? Du er definitivt ikke den skarpeste kniven i skuffen. Krenkessmfunnet lenge leve! Anonymkode: 80a24...40c
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #9 Skrevet 23. januar 2019 Jo, jeg syntes det er et spesielt utsagn for en mann å si om sin datter. Er enig i at veldig få er overgripere. Og vil tro at om han hadde vært det så ville han ikke sagt slike ting til deg. Men at det er sært å si, spesielt når kona di har vært utsatt for overgrep (da burde man være litt bevist sitt ordvalg), oh yes. Ville ikke sagt noe til venninnen min, tror jeg, men åpnet øynene mine litt ekstra og fulgt diskret med. Det er noe i setningen "du tror det ikke før du ser det"... Anonymkode: 9bf17...a60
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #10 Skrevet 23. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, jeg syntes det er et spesielt utsagn for en mann å si om sin datter. Er enig i at veldig få er overgripere. Og vil tro at om han hadde vært det så ville han ikke sagt slike ting til deg. Men at det er sært å si, spesielt når kona di har vært utsatt for overgrep (da burde man være litt bevist sitt ordvalg), oh yes. Ville ikke sagt noe til venninnen min, tror jeg, men åpnet øynene mine litt ekstra og fulgt diskret med. Det er noe i setningen "du tror det ikke før du ser det"... Anonymkode: 9bf17...a60 Du mener kanskje "du ser det ikke før du tror det"? Som er Kripos sin omskriving av ordtaket. Man må altså være åpen for at noe så grusomt faktisk kan skje før man kan oppdage det. Når det gjelder å ha større barn i sengen så har mine komt når pappa var offshore til langt opp i tenårene. Både jente og gutt. Koselig å ligge og prate og pjuske på ryggen. Denne mannen hadde sikkert ikke sagt det han sa om han hadde noe å skjule. Anonymkode: df4b6...c63
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #11 Skrevet 23. januar 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du mener kanskje "du ser det ikke før du tror det"? Som er Kripos sin omskriving av ordtaket. Man må altså være åpen for at noe så grusomt faktisk kan skje før man kan oppdage det. Når det gjelder å ha større barn i sengen så har mine komt når pappa var offshore til langt opp i tenårene. Både jente og gutt. Koselig å ligge og prate og pjuske på ryggen. Denne mannen hadde sikkert ikke sagt det han sa om han hadde noe å skjule. Anonymkode: df4b6...c63 Jo 😂😂😂🤦♀️ Ha ha Fy fader, jeg så tilfeldigvis også nettopp på en videosammensettning av "Paradise" deltagerene sine "beste" utsagn ( "små gryter har også lokk", "jeg er ikke det skarpeste treet i skogen" osv osv) , på Facebook. Og følte nå et øyeblikk at jeg ville passet rett inn.... Anonymkode: 9bf17...a60
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #12 Skrevet 23. januar 2019 Prøver å tenke hvis dette var min mann. Reagerer ikke på at de sover i samme seng. Og denne mannen du snakker om ordla seg kanskje litt feil. Men jeg sover bedre selv hvis det ligger noen på plassen til mannen min når han er borte. For vanen og søvnens skyld. Husker da jeg var 17 år og var på besøk hos min venninne. De lå tett omslynget på en liten sofa da jeg kom inn. Det syns jeg er litt rart. Ekkelt, egentlig. Men de gikk igjennnom en skilsmisse på den tiden, så de trengte vel nærhet og hverandre. Anonymkode: 98153...4a6
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #13 Skrevet 23. januar 2019 Hi her. Takk for svar. Jeg ser at jeg nok overreagerer. Det er bare siden mor har den historien hun har, at jeg kanskje tenker litt på det. Jeg har ingenting i mot far. Jeg er nok litt overbeskyttende. Anonymkode: 0638c...eff
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #14 Skrevet 23. januar 2019 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøver å tenke hvis dette var min mann. Reagerer ikke på at de sover i samme seng. Og denne mannen du snakker om ordla seg kanskje litt feil. Men jeg sover bedre selv hvis det ligger noen på plassen til mannen min når han er borte. For vanen og søvnens skyld. Husker da jeg var 17 år og var på besøk hos min venninne. De lå tett omslynget på en liten sofa da jeg kom inn. Det syns jeg er litt rart. Ekkelt, egentlig. Men de gikk igjennnom en skilsmisse på den tiden, så de trengte vel nærhet og hverandre. Anonymkode: 98153...4a6 Hvem lå tett omslynget? Anonymkode: 19f0a...c0c
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #15 Skrevet 23. januar 2019 Jeg syns det forsåvidt er greit datteren ligger i samme seng, men så tett inntil faren at de varmer hverandres kropp, det er veldig VELDIG upassende altså. Tror ikke han er overgriper, men det handler om grenser og hva som er anstendig. Anonymkode: bc009...041
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #16 Skrevet 23. januar 2019 Det sier jeg om at jeg har hunden min i senga. Det er så deilig å ligge inntill en liten varm kropp. Og da ligger den lille hundekroppen UTENPÅ dynen. Jeg syns ikke det er noe merkelig at en jente på 11 får ligge inne hos pappaen sin. Det er trist at menn skal mistenkeliggjøres for den minste ting. De fleste menn er faktisk greie, skikkelige fyrer som er oppriktig glade i barna sine. Anonymkode: 0ae05...46b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #17 Skrevet 23. januar 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns det forsåvidt er greit datteren ligger i samme seng, men så tett inntil faren at de varmer hverandres kropp, det er veldig VELDIG upassende altså. Tror ikke han er overgriper, men det handler om grenser og hva som er anstendig. Anonymkode: bc009...041 Barnet er 11 år! Anonymkode: df4b6...c63
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #18 Skrevet 23. januar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Barnet er 11 år! Anonymkode: df4b6...c63 Ja? Hvor gamle er dine? Jeg har også eldre barn, og syns ikke 11 år er så forferdelig gammelt. Det er ikke SÅ uandleig at en 11-åring kan komme inn og ligge i foreldrenes seng en natt den ene forelderen er borte. Hva er galt med det? Anonymkode: 0ae05...46b
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #19 Skrevet 23. januar 2019 Jeg ligger gjerne tett inntil mine jenter. Med hun minste på ni legger jeg hennes relativt nakne kropp helt inntil min men med hun eldste ligger kun helt inntil enten med klær eller dyner mellom. Eldste er 17. Men vi kan gjerne ligge tett sammen på sofaen, som en annen her beskriver. Det er ikke noe ekkelt med det, vel! Eller haha, dvs, jeg hadde ALDRI ville ha vært i nærheten av å gjøre det med min mot, men hun er veldig lite varm og gir meg nesten ikke en klem en gang. Så det kommer an på hva man er vant til. Anonymkode: 4191c...7b6
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #20 Skrevet 23. januar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja? Hvor gamle er dine? Jeg har også eldre barn, og syns ikke 11 år er så forferdelig gammelt. Det er ikke SÅ uandleig at en 11-åring kan komme inn og ligge i foreldrenes seng en natt den ene forelderen er borte. Hva er galt med det? Anonymkode: 0ae05...46b Jeg mente at barnet BARE er 11 år🙈 Det er da helt naturlig å kose med mamma og pappa i den alderen? Mannen min jobber borte og hadde barna i senga til de var langt oppi tenårene. Ble jo slutt på å ligge i armkroken etterhvert, men så koselig å ligge å prate sammen. Det ble mange gode samtaler av det 💕 Anonymkode: df4b6...c63
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #21 Skrevet 23. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg mente at barnet BARE er 11 år🙈 Det er da helt naturlig å kose med mamma og pappa i den alderen? Mannen min jobber borte og hadde barna i senga til de var langt oppi tenårene. Ble jo slutt på å ligge i armkroken etterhvert, men så koselig å ligge å prate sammen. Det ble mange gode samtaler av det 💕 Anonymkode: df4b6...c63 Det skulle stå at "jeg hadde barna i senga når han var borte" Anonymkode: df4b6...c63
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #22 Skrevet 23. januar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvem lå tett omslynget? Anonymkode: 19f0a...c0c Det lurte jeg også på...? Pappan og hans 17 år gamle datter?? Anonymkode: 1f684...906
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #23 Skrevet 23. januar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva slags logikk er dette???? Fordi du sover med dine barn uten å forgripe deg på dem betyr det at HIs tanker er feil og dessuten frekt å tenke??? Du er definitivt ikke den skarpeste kniven i skuffen. Krenkessmfunnet lenge leve! Anonymkode: 80a24...40c Tror vel det er andre som har skrangla litt lenge rundt i skuffen her... La oss snu det slik: så fordi HIs venninne er blitt misbrukt, så kan ikke mannen hennes la være å forgripe seg på barn? Anonymkode: e1c94...e90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå