Anonym bruker Skrevet 22. januar 2019 #1 Skrevet 22. januar 2019 Jeg er gravid for første gang og aner ikke hva som skjer med hodet mitt. Er helt rar oppi topplokket. Gjør masse rare ting, sier hele tiden feil (kan mene det ene men kalle det noe helt annet), går feil vei selv og jeg egentlig vet hvor jeg skulle, glemmer hvordan jeg skal utføre arbeidsoppgaver på jobb osv. Er det noen her inne som vet om det er vanlig? Begynner å lure på om jeg faktisk feiler noe alvorlig galt, og om jeg kanskje har en hjernesvulst eller noe😞 Det er utrolig slitsomt! Anonymkode: b4be6...6b5
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2019 #2 Skrevet 22. januar 2019 Normalt! 😊 Jeg er til vanlig veldig organisert, men da jeg var gravid var det fult kaos på jobb og hjemme. Vi hadde og nettopp flyttet inn i nytt hus! Jeg klarte heldigvis å jobbe helt til permisjonen startet, men måtte gå ned fra 100% til 70%! For hode mitt var det en grusom periode, men absolutt verdt det!! 😍 Anonymkode: 6d679...ea0
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2019 #3 Skrevet 22. januar 2019 Helt normalt! 😊 Jeg var ekstremt "susete" da jeg gikk gravid, og også en god tid etterpå. Mange historier jeg ser tilbake på og ler av nå, men som faktisk var litt skremmende der og da.. som du sier, man begynner jo å lure på om det er noe alvorlig galt med en😅 Anonymkode: 569b5...49a
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #4 Skrevet 23. januar 2019 Helt normalt😊 Det rare med meg var at jeg ble roligere og mer samlet på en måte, kjente ikke meg selv igjen😅 Men senere ble jeg utredet for adhd, og det viser seg at mange med adhd blir roligere under graviditet😄 Anonymkode: a24cf...afc
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #5 Skrevet 23. januar 2019 Ta en sjekk av blodtrykket ditt hos jm, for å være sikker (både høyt og lavt kan påvirke "hodet"). Men sannsynligheten er stor for at det er helt vanlig "gravidhjerne" /"ammetåke". Evolusjonen sin måte å roe oss ned i en stressende hverdag. 😉 Anonymkode: f632b...d26
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #6 Skrevet 23. januar 2019 Jepp. Jeg har fem barn, og har blitt helt fjern i hvert svangerskap. Kaller det svangerskapsdemens. Det var bilnøkler i kjøleskapet, møtte kronisk en time for tidlig til minst halvparten av avtalene mine, glemte alt som ikke ble notert ned etc. En morgen var jeg sikker på at jeg var blitt gal. Jeg drev med oppvasken samtidig som jeg skar opp brød til frokost, gikk for å hente pålegg. Skivene var søkk borte. Skar nye skiver, ga barna frokost og sendte dem til skolen. Da fant jeg skivene. Jeg hadde satt dem pent inn i oppvaskmaskinen der tallerknene skulle stå🙄 Anonymkode: 8d5ee...36e
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 23. januar 2019 #8 Skrevet 23. januar 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jepp. Jeg har fem barn, og har blitt helt fjern i hvert svangerskap. Kaller det svangerskapsdemens. Det var bilnøkler i kjøleskapet, møtte kronisk en time for tidlig til minst halvparten av avtalene mine, glemte alt som ikke ble notert ned etc. En morgen var jeg sikker på at jeg var blitt gal. Jeg drev med oppvasken samtidig som jeg skar opp brød til frokost, gikk for å hente pålegg. Skivene var søkk borte. Skar nye skiver, ga barna frokost og sendte dem til skolen. Da fant jeg skivene. Jeg hadde satt dem pent inn i oppvaskmaskinen der tallerknene skulle stå🙄 Anonymkode: 8d5ee...36e Hahah😂😂Herlig!
LME1001 Skrevet 23. januar 2019 #9 Skrevet 23. januar 2019 Jeg mistet ordforrådet mitt. Funker dårlig når du jobber som norsk- og engelsklærer 😆 7. klassingene måtte hjelpe meg når jeg stod fast. Glemte hva fedre heter på engelsk..! Alle elevene kikket rart på meg, de trodde nok at jeg tullet. Til slutt var det ei søt jente som sa «fathers?» 🙈😆 skikkelig plagsomt. Var bare sånn i ett av mine tre svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #10 Skrevet 23. januar 2019 Dette var utrolig godt å lese, dere❤️ Har virkelig lurt på om jeg begynner å bli gal eller om jeg har en underliggende sykdom som er blitt forsterket av graviditeten. Jeg bodde i Oslo i flere år før jeg flyttet tilbake til hjembyen. Tok t-bane hver dag. Da jeg skulle inn på jobbkurs der nylig kom jeg meg såvidt dit jeg skulle. Var helt fjern og skjønte ingen verdens ting! Da jeg skulle besøke ei venninne som hadde flyttet til nytt hus, gikk jeg feil vei uten å en gang tenke meg om (visste egentlig hvor jeg skulle og hun hadde i tillegg fortalt meg på tlf at jeg skulle over en bru). Istedet gikk og gikk jeg kjempe langt i mange minus grader før det slo meg at det var jo egentlig ikke den veien jeg skulle!!😤 Anonymkode: b4be6...6b5
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #11 Skrevet 23. januar 2019 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Helt normalt😊 Det rare med meg var at jeg ble roligere og mer samlet på en måte, kjente ikke meg selv igjen😅 Men senere ble jeg utredet for adhd, og det viser seg at mange med adhd blir roligere under graviditet😄 Anonymkode: a24cf...afc Jeg ble også overraskende rolig innvendig og klar i hodet da jeg gikk gravid. Det var som om en indre rastløshet bare forsvant. Anonymkode: a21c8...f97
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2019 #12 Skrevet 23. januar 2019 13 timer siden, LME1001 skrev: Jeg mistet ordforrådet mitt. Funker dårlig når du jobber som norsk- og engelsklærer 😆 7. klassingene måtte hjelpe meg når jeg stod fast. Glemte hva fedre heter på engelsk..! Alle elevene kikket rart på meg, de trodde nok at jeg tullet. Til slutt var det ei søt jente som sa «fathers?» 🙈😆 skikkelig plagsomt. Var bare sånn i ett av mine tre svangerskap. Sånn er jeg deler av tiden til vanlig 😂 Anonymkode: a21c8...f97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå