Gå til innhold

Hva er det dyreste smykket du eier?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva kostet det?

Ble litt brydd på jobb i dag. Har en veldig flott diamantring jeg fikk av mannen for noen år siden. Den kostet da rundt 90 000,- den er ikke prangende og stor, en nydelig diskré ring. Fikk kommentarer i dag at den var fin og sikkert var dyr. Jeg liker ikke å snakke om penger, ei heller vise at vi sitter godt i det så jeg løy og sa den var juggel. Vi har ikke fancy hus eller bil, reiser på rimelige ferier og skiller oss ikke ut. Ringen er jo ikke av de dyreste om man skal se slik på det, men for folk flest er det jo MYE penger for en ring. 

Hva hadde du tenkt om en kollega hadde en ring til 90 000,-? 

 

Anonymkode: e095c...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min forlovelsesring er takstert til 130 000 kroner. For meg er det den fineste ringen jeg noengang har sett. Fikk en allianse ring i morgengave og den bruker jeg til vanlig, men legger forlovelsesringen i mellom når vi skal noe spesielt 

Anonymkode: 94cd4...6a8

Skrevet

Hadde ikke tenkt så mye over det. Er ikke så opptatt av hva andre eier og har. Så lenge du ikke uoppfordret løper rundt og forteller folk at den kostet 90 000, så trenger du da ikke være flau over det.

Vet ikke hva mitt dyreste smykke koster. Har fått noen fine diamantringer av mannen, men aner ikke hva de kostet. 

Anonymkode: fb5fe...854

Skrevet

Jeg hadde blitt sjokkert over at vanlige folk bruker så mye penger på noe som jeg personlig synes er litt tullete, men så hadde jeg minnet meg om at alle er forskjellige og ikke gjort noe nummer ut av det. Jeg er ikke en ring- og smykkeperson, så utenom bunadssølv, er vel gifteringen det dyreste jeg har. Tror den kostet rundt 1200 kr, husker ikke helt.

Anonymkode: 9f134...1a6

Skrevet

Min ring har verdi 25000. Synes det er mer enn nok. Bruker den kun på fest. Ingen har spurt og jeg spør aldri andre om verdier på noe som helst.

Anonymkode: c6764...5ed

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva kostet det?

Ble litt brydd på jobb i dag. Har en veldig flott diamantring jeg fikk av mannen for noen år siden. Den kostet da rundt 90 000,- den er ikke prangende og stor, en nydelig diskré ring. Fikk kommentarer i dag at den var fin og sikkert var dyr. Jeg liker ikke å snakke om penger, ei heller vise at vi sitter godt i det så jeg løy og sa den var juggel. Vi har ikke fancy hus eller bil, reiser på rimelige ferier og skiller oss ikke ut. Ringen er jo ikke av de dyreste om man skal se slik på det, men for folk flest er det jo MYE penger for en ring. 

Hva hadde du tenkt om en kollega hadde en ring til 90 000,-? 

 

Anonymkode: e095c...e1a

Jeg hadde overhodet ikke brydd meg. Jeg tenker vel at hvis noen har et så dyrt smykke, så har de antakelig råd til det. Tror du overvurderer folks interesse i ditt liv.

Anonymkode: 550a7...db2

Skrevet

Jeg har en en stens diamant ring på 1,5 karat som jeg arvet av min bestemor. Når den skulle forsikres ble den verdsatt til 155.000 kr.

Anonymkode: 49880...8bd

Skrevet

Glemte å svare på spørsmålet dit jeg personlig er utrolig stolt over ringen min, det er faktisk den eiendelen jeg besitter som jeg er mest glad i. Den gjør meg glad hver gang jeg ser på den blir jeg helt satt ut over hvor fantastisk fin den er. Den har jeg eid i 4 år og den gjør meg like lykkelig, jeg hadde aldri løyet om at den er juggel!! Hadde tatt det som hån mot han som ga den til meg!

Anonymkode: 94cd4...6a8

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Min ring har verdi 25000. Synes det er mer enn nok. Bruker den kun på fest. Ingen har spurt og jeg spør aldri andre om verdier på noe som helst.

Anonymkode: c6764...5ed

Men bunaden og sølvet er mye mer. Der har jeg bunadssølv verdi for mye mer enn diamantringen. Bor i et typisk bunadsted (Telemark), så de fleste har mye bunadsølv verd veldig mye. 

Anonymkode: c6764...5ed

Skrevet

Jeg vet ikke riktig men jeg tror det er et enkelt gullkjede,  en sølje eller gifteringen min. Alle ligger mellom 4000 og 8000. Det smykket jeg er mest glad i er imidlertid et som er mye billigere. 

Anonymkode: e4d24...f63

Skrevet

Bortsett fra sølvet til bunaden, så er det gifteringen min, og den kostet 14 000,-😊 Hvitt gull med en diamant, elsker den og den betyr masse for meg. Bryr meg ikke om slikt, og hadde sikkert aldri tenkt på å spørre andre om sånt.

Anonymkode: de01c...943

Skrevet

Alliansering til 25000. Bruker den hele tiden. 

Skrevet

Bunadsølvet mitt og et Ole Lyngaard-smykke til ca 10 000. 

Anonymkode: 48b27...d40

Skrevet

Gifteringen min til 22.000, hvitt gull med 12 diamanter, elsker den og går alltid med den. 

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hva kostet det?

Ble litt brydd på jobb i dag. Har en veldig flott diamantring jeg fikk av mannen for noen år siden. Den kostet da rundt 90 000,- den er ikke prangende og stor, en nydelig diskré ring. Fikk kommentarer i dag at den var fin og sikkert var dyr. Jeg liker ikke å snakke om penger, ei heller vise at vi sitter godt i det så jeg løy og sa den var juggel. Vi har ikke fancy hus eller bil, reiser på rimelige ferier og skiller oss ikke ut. Ringen er jo ikke av de dyreste om man skal se slik på det, men for folk flest er det jo MYE penger for en ring. 

Hva hadde du tenkt om en kollega hadde en ring til 90 000,-? 

 

Anonymkode: e095c...e1a

Jeg er ikke voldsomt interessert i smykker, men jeg antar at bunadssølvet kommer høyt opp på lista. Så har jeg et gullkjede med diamant anheng som jeg fikk av mine besteforeldre til konfirmasjonen, men jeg vet ikke hva det kostet. Gifteringen, kanskje, men den er smal og helt enkel.

For det første så synes jeg det virker både fremfusende og uhøflig å spørre folk etter verdien på smykkene de bruker. For det andre hadde jeg ikke brydd meg (bryr meg ikke) om hvilke smykker mine kolleger bruker og hva de koster. Jeg er helt talentløs når det gjelder å få øye på slikt, og det kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å spørre etter prisen. Så med mindre du hadde gått rundt og fortalt meg at ringen kostet 90 000 kroner hadde jeg ikke oppdaget det.

Til slutt så tenker jeg at du enkelt kunne vridd deg unna spørsmålet, spesielt hvis det var såpass lite direkte som jeg leser av innlegget ditt. "Den var fin og sikkert dyr." Jeg ville vel smilt og sagt takk, jeg synes også den er fin. Videre spørsmål om pris ville jeg avfeid med å fortelle at den var en gave fra min mann. Hadde de ikke gitt seg da, ville jeg ledd og sagt at hvis de var så oppsatt på å finne ut hvor mye ringen min kostet fikk de ringe ham og spørre.

Skrevet

Har en sølvring og et gullkjede jeg fikk da jeg konfirmerte meg i 1995. Sikkert ikke verdt mer enn 500,- for kjedet og 200,- for ringen, men koselig å ha. Jeg bruker de aldri da. Jeg tåler ikke smykker

Anonymkode: e86be...63a

Skrevet

Hvorfor i alle dager sa du det var juggel? Snakke ned gaven fra mannen din på den måten? Hadde bare sagt: «tusen takk, jeg er veldig glad i den». Hadde uke gått inn på pris i det hele tatt. Jeg har mange dyre smykker, bytter ofte på og bruker noe stort sett hver dag. Har aldri blitt spurt om pris, men fått mange komplimenter. Dyreste smykket er en Rolex til rundt 150 000. De kommentarene jeg har fått på den er av av menn som er opptatt av klokker og som antar at jeg har peiling på Rolex.

Anonymkode: 15207...1b1

Skrevet

Bunadsølvet er verdt en del. Men det mest verdifulle er et svært gammelt smykke, som har vært i slekta i uminnelige tider. Gullkjede med et nydelig lite  anheng med en safir, en liten perle og en diamant.Foruten affeksjonverdien, taksert til 255.000 for en del år siden. Har aldri sett noen av mine forfedre bruke det, jeg har heller aldri brukt det, vi er livredd vi skal miste det. Tar det frem av og til og ser på det der de ligger i en sølveske med hvit silke inni. Ellers er jeg ikke så veldig interessert i smykker.Og har derfor ikke så stor forstand på dem Og har inntrykk av at det har heller ikke de fleste andre,selv om noen later som de har forstand på smykker. Jeg har gått med ringer av stål, og fått seriøse spørsmål om det er gammelt arvegods. Jeg har en del allergier, og stålsmykker er faktisk det eneste jeg kan bruke over tid, som ikke gir allergisk utslett.

Anonymkode: 8a6b8...5b4

Skrevet

Skulle sett sko samlingen min dere 😁😅

Anonymkode: 53744...df9

Skrevet

Det må være gifteringen min regner jeg med. Husker ikke hva de kostet i sin tid, og tror heller ikke jeg har andre ekte ringer...? 

Kjøper mine ringer på glitter,og de funker kjempefint til mitt bruk. Hvis ingen stusser når du sier at en ring til 90.000 er juggel,så kunne du like godt hatt ring fra glitter,de er like fine. Med mindre det er verdien på ringen som er viktig for deg,og ikke utseende?

Anonymkode: 5f13d...f44

Skrevet

Rundt 1000 tipper jeg. Liker ikke ekte smykker jeg. Vil helst ha juggel som kan byttes ut når en er lei det. Ville hvertfall ikke hatt et då dyrt smykke! Bortkastede penger i mine øyne. 

Anonymkode: f00be...673

Gjest Havfruene
Skrevet

Faktisk ganske pinlig å ha slike verdier når man tenker på bærekraft og hva som ligger bak produksjon. 

Skrevet

Ring til rundt 200.000. Ikke fått den taksert, så vet ikke nøyaktig. Prøvde taksere den, men det var spinndyrt! Bruker den ofte. Skjønner ikke poenget med å eie noe så fint og ikke bruke det.

Anonymkode: 2085e...0fe

Skrevet

Giftering til rundt 15’ og bunadsølv. Er ikke glad i å gå med smykker. Eneste som alltid er på er gifteringen. 

Anonymkode: 0c130...1c1

Skrevet

3-4.000 kroner er vel ringen min verdt, også har jeg bunadsølvet.

Men det er vel stort sett det eneste dyre jeg har, har vel et par kjeder/smykker som er verdt oppmot tusenlappen, men det meste er billig.

Anonymkode: d8d4c...254

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...