Gå til innhold

Hvordan by i Norge er det best å bo i?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil gjerne flytte fra her jeg bor, men klarer ikke å bestemme meg om hvor. Er det visse byer du har hatt gode eller eventuelt dårlige opplevelser med? Svar ønskes!

Anonymkode: d5d65...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

«Hvordan by»? Det heter «Hvilken by»

Kall meg gjerne grammatikk-nazi, men såpass bør man kunne. 

For å svare på spørsmålet ditt: Er storfan av Bergen. 

Anonymkode: c8951...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan by? En med snille folk, fine gater og gode sosiale tjenester. 

Mener du hvilken så er vel smaken som baken. Det bor folk i byer jeg ikke ville bodd i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere virkelig ødelegge hi sin ttråd med rettskrivningsmas, er det nødvendig?

Jeg ville valgt en by på sørlandet hi, men ikke sikker på hvilken

Anonymkode: a0692...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker med veldig godt i Trondheim og Bergen.

Elsker livet i Oslo, men blir fort litt for mye.

Syns Lillestrøm er en koselig liten by med hyggelige folk, god by utvikling og beliggenhet, og kort vei til Oslo for jobb og når man har lyst på en del "storby" livet

Anonymkode: 7fc0a...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i Sarpsborg dømmer vi ikke folk som sier hvordan istedenfor hvilken 😉 hehe. Her er vi rause. Har godt samhold. Gode skoler og aktiviteter. Festivaler , turområder, fine parker. Lett å bli kjent med folk. Mye gratis arrangementer osv. Verdens beste by ! 😁 Jeg har bodd her i snart 15 år. Flytter ALDRI !

Anonymkode: baf61...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes så klart ingen fasitsvar på dette, alt kommer jo an på deg og dine ønsker/begrensninger osv. Land, "stor"by eller midt i mellom? Noen spesiell jobb/utdannelse? Er nærhet til hjembyen en faktor? Finnes det noen byer du vurderer, eller noen som du vet er uaktuelle?

Hvis du skriver litt mer om deg selv er det kanskje lettere for folk å gi deg råd.

Anonymkode: 2cb98...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vil gjerne flytte fra her jeg bor, men klarer ikke å bestemme meg om hvor. Er det visse byer du har hatt gode eller eventuelt dårlige opplevelser med? Svar ønskes!

Anonymkode: d5d65...78f

Bergen!!

Anonymkode: 504bc...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikstad er ille fint å bo i. Masse tilbud uansett hva du er på jakt etter. Kort vei til Oslo. Klimamessig er det også fint å bo her. tidlig vår, sen høst, gode sommerer og lite stormer og annet uvær. 

Sapsborg og Halden er også fine byer. Sikkert Moss også,  har ikke så forhold til Moss da. 

Anonymkode: be081...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se til Vestfold. Mange fine byer og mange fine områder utenfor byene, men allikevel med kort vei til en. Masse strender å boltre seg på om sommeren, godt klima, kort vei til Oslo, kort vei til utlandet. Jeg ville valgt Larvik, men Sandefjord, Tønsberg og Horten er også fine byer. 

Anonymkode: 55594...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan by? ...

Noen butikker kanskje, ikke for høye boligpriser, OK skoletilbud, eller barnehager. Gode fritidstilbud og kan hende nær sjø? Men det er hva jeg leter etter. Hvor denne byen er, vet jeg ikke. Dette er hvordan byen bør være.

Hvordan by.....

Anonymkode: 0c39d...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får blødende rykninger i øyne og hjerne når jeg leser sånt! "Hvordan by"??😖

Anonymkode: b2d61...831

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Bergen! - men jeg ønsker ikke at mine barn skal vokse opp der. Jeg liker meg i middels store byer og foretrekker Molde eller Mo i Rana. Jeg liker naturen rundt Molde, men samtidig er det noe spesielt med lyset og klimaet i Mo i Rana som jeg elsker. Samtidig som plassene er store nok til å være en by med de tilbud og det livet det gir.

Anonymkode: 8ffcf...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marihønne

Er selv veldig glad I Trondheim.. men hvilken by som er best for deg kommer veldig an på hva du ser etter, livssituasjon, alder osv. F.eks er Trondheim en by med veldig mange studenter og unge mennesker derfor kan byen virke mer attraktiv for yngre enn eldre. Hva er det du føler du mangler eller ønsker mer av fra den plassen du allerede bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molde, Ålesund, Tønsberg, Drammen, Rjukan (selv om det er veldig mørkt), Namsos er de byene jeg har likt best. Men jeg er mer fan av småsteder utenfor byene da

Anonymkode: d9b77...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tromsø selvfølgelig!! Alt ved 9000-byen og folket er bare helt RÅTT!!

Anonymkode: 71521...ec5

Hvor i Tromsø synes du er best?

Anonymkode: b9457...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg får blødende rykninger i øyne og hjerne når jeg leser sånt! "Hvordan by"??😖

Anonymkode: b2d61...831

Jeg også. Mangler bare "hvem by?" 

Anonymkode: 69d7b...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...