Gå til innhold

Motivasjon tenåringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har ungdomsskole elver som sliter, hvordan motiverer dere?

Anonymkode: 29101...65a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med skole, følelser, venner eller noe annet?

Skrevet

Jeg sendte eldste datter med flere vennr på jobb slik at hun fikk se og erfare at mye av det hun nå lærer på skolen faktisk brukes i arbeidslivet. Selv morfar som hun trodde bare satt i en gravemaskin måtte bruke mye matte blandt annet. Dette gav henne litt motivasjon til å engasjere seg litt mer med leksene. For det var leksene som var er mareritt. På skolen gikk det nemlig helt greit, for der er det krise om noen ser hun er lat, ikke gjør noe, ikke får noe til osv. Hun hemger greit med i alle fag. 

Har også tatt henne med på ulike ting jeg har drivi med hjemme, for da har hun også sett at det hun lærer på skolen har jeg bruk for i hverdagen. For meg så er det ikke ting jeg tenker over, men jeg bruker jo endel matte når jeg snekkrer, fikser og ordner på ting, fargelære når jeg maler, mye forskjellig jeg bruker når jeg baker feks. Så det å se at det ikke bare er noe de skal lære for å glemme igjen var viktig. 

Anonymkode: e0a02...7e3

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere som har ungdomsskole elver som sliter, hvordan motiverer dere?

Anonymkode: 29101...65a

Driver med andre ting hjemme. Sørger for at det er en frisone her, og gjør ting som likevel fungerer. F eks ser naturprogrammer og historiske faktaprogrammer sammen, og samtaler om innholdet. Spiller instrumenter. Driver med kortspill, brettspill og kabal, det er utrolig hvor mye hoderegning man får inn på den måten. Trekker ungdommene inn i matlaging, hagestell og husarbeid, det er mye hoderegning der også. Leker og tøyser. Leser høyt og hører på lydbøker.

Anonymkode: 40873...fd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...