Gå til innhold

Ferie med barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er selv veldig stor fan av dyreparken, hunderfossen og slike steder, siden dette er min barndom, men mannen vil til syden.

Kjenner jeg vegrer meg mot å spise chips i ei uke, og å bare gå rundt der i kokvarme, med øynene neglet til barna. Huff. 

Anonymkode: e14b7...964

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er barna?

Anonymkode: 247a5...ef6

Skrevet

Spise chips?? Jeg spiser alltid sunt når jeg er på ferie, masse grønnsaker, fisk og skalldyr. Får trent mer enn hjemme, badet og kost oss

Anonymkode: 8c23d...bb8

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gamle er barna?

To og fire 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Spise chips?? Jeg spiser alltid sunt når jeg er på ferie, masse grønnsaker, fisk og skalldyr. Får trent mer enn hjemme, badet og kost oss

De har jo chips til alt, føler jeg. I syden er dette et ganske vanlig tilbehør. Klarer ikke varmen, nei, uff. Men der er vi forskjellige, gitt 🙂

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De har jo chips til alt, føler jeg. I syden er dette et ganske vanlig tilbehør. Klarer ikke varmen, nei, uff. Men der er vi forskjellige, gitt 🙂

Ja, jeg spiser aldri chips

Skrevet

Chips? Liker best Hellas og spiser sunnere der enn hjemme, masse deilige greske salater. Og det er vidunderlig med sol og varme og masse bading.

Anonymkode: b95b6...74f

Skrevet

Du har et veldig snodig bilde av hva en ferie til "Syden" behøver å inneholde, og en ganske snodig innstilling til det hele også.

Anonymkode: b2ceb...ecb

Skrevet

Dra til syden på våren eller høsten, da er det mer passe temperatur. :) Og bare la være å spise chips om du ikke er noe glad i det. 😛

Anonymkode: 65e5e...bbc

Skrevet

Lei en leilighet. Da får dere kjøkken, der du kan lage maten selv. 

Anonymkode: 7655d...551

Skrevet

Det er varmt i "syden" midt om sommeren.

Tror ikke alle er like glad i den type varme, men kan dere ikke dra på forsommeren eller i september, dere som har så små barn. Og det går fint an å spise annet en chips og dårlig mat.

Anonymkode: 2c86a...208

Skrevet

Jeg har vært i Syden bare en gang, og det er ikke noe jeg har planer om å gjenta før jeg blir skikkelig gammel og trenger varme og en veranda å sitte å drikke vin på (men ikke midt på sommeren) uten å trenge å bevege meg så mye. Så jeg er ingen Syden-ekspert. Men spise chips har jeg aldri forbundet med Syden, i alle fall ikke tvangsforing, det var frivillig sist jeg sjekket. 

Men jeg ville heller ikke dratt frivillig til syden, og heldigvis er vi enige på det punktet i familien. Men har man forskjellige feriepreferanser, så må man jo gi og ta. Syden et år, og Dyreparken et annet (eller omvendt), eller noe begge kan like. Det finnes jo flere andre feriemuligheter også. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe Snu tankegangen. Det finnes masse annen god mat på menyen. Må dere dra når det er på det varmeste ? Mange fine utflukter og opplevelser man kan dra på. Det blir knallfint 😊Det er hva du gjør det til😊 

Anonymkode: b1b5c...b64

Skrevet

Enig med deg, HI. Jeg er heller ikke særlig glad i syden. Det blir for varmt for meg, og å skulle løpe etter to små barn i den varmen - svetter bare ved tanken!! Jeg er også veldig glad i Hunderfossen og lignende. 

Anonymkode: 30962...7b4

Skrevet

Stakkars deg hi, hvem er det som kommer til å tvinge deg til spise chips i en hel uke

Anonymkode: f8919...141

Skrevet

Jeg er lik deg HI! Heller en tur til kongeparken med ungene der de storkoser seg,enn 40 grader i en uke i syden.

Har kun vært i syden en gang på sommeren å aldri mer! Hadde ikke blitt med om jeg fikk det gratis engang! Småen taklet den ekstreme varmen elendig å skreik og skreik etter å være inne istedet.Han er en skikkelig utegutt til vanlig.  Han var 3 år. Så skulle vi ut å spise men der hadde de ikke aircontion så vi endte opp med å spise maten på hotellrommet. Det ble bare til at vi var mer og mer på hotellrommet for det var det grei temperatur. Ute var det over 40 grader å det var så ubehagelig å være ute at ingen av oss ønsket å være ute egentlig. Snakk om bortkastet penger! En uke i syden å mesteparten av tiden inne.

Anonymkode: ede75...274

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

"De har" - altså, om du velger å oppsøke stedene med lavkvalitetsmat tilpasset turister uten særlige kriterier, så får du jo det du oppsøker, men samtlige land rundt Middelhavet har et kosthold, en variasjon og en kvalitet som overgår det meste annet. Du må bare dra til de riktige stedene, ikke turisthøla.

Skrevet

Syden, som i å steke på en strand i en pregløs turistmaskin i ei uke, da kan jeg være enig. 

Men det finnes da uendelig mange steder i Sør-europa hvor tempoet er lavt, det er litt av hvert å se på, maten er god og ungene kan bade, UTEN at man må dytte i seg pommes frites hver dag, med mindre man absolutt vil. 

Skrevet

« syden « er så mangt da.. det er forskjell på å reise til typiske turisttråkk og steder som fortsatt holder fast på egne tradisjoner og hvor tiden i det store og hele har stått stille 

Skrevet

Man reiser ikke til syden med barnehagebarn i sommerferien. Da er prisene tredoblet. Hva med å ta ferie til syden i vår? Da er ikke temperaturen så verst, mindre folk og billigere priser.

Skrevet

Mannen min hadde samme innstilling til "Syden" da han forbant det med Benidorm og fulle engelskmenn (han er engelsk selv) og ikke er han spesielt glad i varmen. Dette endret seg da vi dro til Mallorca, riktignok i september med min familie og eldste vår var bare 6 måneder. Hadde fin leilighet i et komplex med flere svømmebasseng, restaurant, bar og aktiviteter. Nå er han glad i syden så lenge han får parasoll for å beskytte seg mot solen. Muligens er barna deres vel små men nå er våre 6 og 8 og vi elsker 1 uke i syden sammen på ferie. De lærer å svømme i bassenget og jeg slapper av ved bassengkanten og får endelig ro til å lese en bok eller to. 

Anonymkode: 50edb...a34

Skrevet

Syden kan jo være fint :) I min familie så legger vi for det meste feriene til fjellet, uavhengig av om dette er i Norge eller utlandet. Ungene er etterhvert blitt vant til å gå tur, og de stortrives. Men dette er jo selvsagt ikke for alle, bare en tanke til et godt alternativ :) Samtidig kjenner jeg at det hadde vært deilig med en badeferie nå på denne tiden av året. Thailand eller noe 😍

Skrevet

Enig med deg hi, liker ikke å reise til syden med så små barn. Bare mas og stress med grinete unger i kokvarmen som må fotfølges over alt. Fort syke blir de og på reise med masse nye bakterier. Da er det bedre med parker i Norge. Vi har 3 barn på 2,4 og 6 år. Aldri i livet om jeg drar dem med til syden nå, vi skal på camping og til abra havn. Det blir topp 👍 

Anonymkode: 5674d...89d

Skrevet

jeg er enig med deg, med så små barn trives de faktisk bedre i parkene enn i syden , så her må dere tenke på barna :)

Anonymkode: 93226...95b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...