Gå til innhold

Barnløs på grunn av Krf.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er leit at en som ønsker seg barn ikke kan få det, men det er ingen menneskerett å få barn. At det er rettferdig at staten (skattebetalerne) skal betale for det er heller noe som sier seg selv. Hvis det ikke er lov med eggdonasjon i Norge, synes jeg lite om at kvinner kommer tilbake til Norge, oppgir far som ukjent og staten trer økonomisk inn for ukjent far. 

Siden du nevner likestilling. Hva med likestilling mellom menn og kvinner da? (det det egentlig burde være snakk om). Burde en mann kunne ha en surrogatmor i utlandet, komme hjem med et barn og få statstøtte for barnet til det er 18 år på alle andres regning? 

Anonymkode: 91118...994

Hvem snakker om at skattebetalerne skal betale for det? Du snakker om menneskerett, det blir litt teit å dra det inn her. Nei, det er ikke menneskerett å få barn men bør staten ha rett til å nekte kvinner et tilbud som er tilgjengelig i mange andre land. Det er da jeg begynner å tenke brudd på menneskerettighetene. 

Ser noen nevner at det er så mye mer komplisert å donere bort egg enn sæd. Men det er ikke noe argument i seg selv da det for det første er frivillig å donere bort egg og for det andre så er det ikke noe som man trenger om man ikke skal bruke de man har. I tillegg så er det ikke ulovlig å donere beinmarg eller en nyre, vil tro det også innebærer endel smerte, men det er ikke ulovlig uansett.

Jeg mener det er på høy tid at eggdonasjon blir lovlig også i Norge, og jeg tror også det vil bli det om noen år og før den tid så vil folk flykte til utlandet for å få satt inn et egg der. Vi har teknologien og man kan ikke gjøre alt man ikke liker forbudt, folk som vil dette stopper ikke av forbudet. Og jeg heier på dem 🤗 

Menn får allerede surrugatmor i utlandet, barnet vil da være adoptivbarn i Norge på papiret. https://www.familieverden.no/familieliv/foreldrerollen/homofile-petter-oppfylte-pappadrommen/

Far vil da kunne få foreldrepermisjon/foreldrepenger/barnetrygd og andre ytelser som gis andre familier i Norge. ALT dette på statens regning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.1.2019 den 20.07, Elina skrev:

Hva med å dra ut av landet? Om du ikke har råd så kan du starte en spleis  😊

På den måten så kunne du fått oppmerksomhet om saken. Eggdonasjon bør selsagt være lov, hvor er likestillingen der? 

Hadde fint donert noen egg. Hadde det vært meg så hadde jeg starta en spleis, om du gjør det så link til den her inne så donerer jeg!

❤️Jeg håper du vinner i Lotto en dag, Elina ❤️ Det synes jeg du fortjener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...