Gå til innhold

Såå trøtt HELE TIDEN!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om flere har det som meg og i såfall hva «feiler» dere. 

Jeg er altså bare så utrolig trøtt. Noen ganger, hvis jeg ikke får lagt meg fort nok kan jeg begynne å grine, så trøtt er jeg! Og det er ikke kl 23-24, men kl 19-20. 

Jeg har ti barn, og jeg gleder meg hver kveld til de skal legge seg. For da sover jeg også. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. 

Jeg er ufør, men ikke på grunn av dette. 

Har vært hos legen og tatt masse prøver og har ikke mangel på noen vitaminer eller jern.

Har også mye problemer med menstruasjon og litt usikker på om jeg kan ha endometriose. ( ikke ferdig utredet).

Anonymkode: d0069...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Lurer på om flere har det som meg og i såfall hva «feiler» dere. 

Jeg er altså bare så utrolig trøtt. Noen ganger, hvis jeg ikke får lagt meg fort nok kan jeg begynne å grine, så trøtt er jeg! Og det er ikke kl 23-24, men kl 19-20. 

Jeg har ti barn, og jeg gleder meg hver kveld til de skal legge seg. For da sover jeg også. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. 

Jeg er ufør, men ikke på grunn av dette. 

Har vært hos legen og tatt masse prøver og har ikke mangel på noen vitaminer eller jern.

Har også mye problemer med menstruasjon og litt usikker på om jeg kan ha endometriose. ( ikke ferdig utredet).

Anonymkode: d0069...3c6

Nei,nei, nei!!!!! Ikke ti men TO BARN! 

🤯 ellers hadde det ikke vært mye rart at jeg var så trøtt og sliten hele tiden. 

Anonymkode: d0069...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei,nei, nei!!!!! Ikke ti men TO BARN! 

🤯 ellers hadde det ikke vært mye rart at jeg var så trøtt og sliten hele tiden. 

Anonymkode: d0069...3c6

😂😂😂😂 Jeg bare... ehhh, du spør om hvorfor?

Ellers så sliter jeg med trøtthet selv, men kan ikke hjelpe deg mer enn meg selv 😃😃

Anonymkode: 2c98e...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke begynt på neon nye medisiner? Du er sikker at det ikke kan være en følge av at du er ufør, eller grunnen til at du er ufør? Deprimert?

Anonymkode: 29b35...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig trøtt i de periodene jeg ikke har det bra i hodet og tankene. Da sover og sover og sover jeg. Kanskje det blir bedre nå når vi går mot lysere tider?

Anonymkode: 30b3e...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ufør. Hva gjør du i løpet av dagen? Hvor mye sover du om natten? 

Er du ute og får frisk luft hver dag? Presser du kroppen så du er litt sliten om dagene (så langt du kan)? 

Jeg bare tenker at hvis man ikke er litt ute, får gjort litt, brukt kroppen litt, blir litt sliten.. så blir man utrolig trøtt. Det kjenner jeg selv hvis jeg sitter inne en dag og sløver (skjer omtrent aldri nå lengre med barn i hus), man blir så tiltaksløs og trøtt av ingenting. 

Trening hjelper. Man kan trene lett, litt om gangen. Ikke noe voldsomme greier. Og så har kroppen godt av å gå turer ute i frisk luft. 

Ellers er det vel obligatorisk å få sjekket vitaminlagrene sitt. Mangel på d-vitamin kan gjøre en utrolig trøtt.

Anonymkode: 39f0b...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør du om dagene da? Er du nesten bare inne så blir du mye mer trøtt. 

Jeg var arbeidsledig i 8 mnder å har aldri vært så trøtt og slapp før! Men jeg hadde jo elendige vaner! Jeg satt oppe til 2 om natten,sov lenge dagen etterpå å såg mye på serier eller leste bok inne. Jeg var veldig lite ute ettersom jeg ikke gadd å gå på tur alene og følte uansett ikke at jeg hadde energi til det. Kunne heller ikke finne på noe som kostet penger siden jeg kun levde på sosialhjelp. Ser nå i ettertid at det er ikke rart jeg hadde så lite energi og var ekstremt trøtt hele tiden når jeg var så mye inne uten å gjøre på noe omtrent.

Anonymkode: 56319...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ute om dagen, og lever et ganske normalt liv. Jobber også litt som tilkalling. 

Turer går jeg ca 4 ganger i uken. Om sommeren går jeg hver dag. Men fortsatt like trøtt da. 

Det er som om hele kroppen er sliten, og jeg er bare i begynnelsen av 30- årene. 

Sånn som nå er jeg våken, la meg kl 21. Pleier å sove til 07.15 og da MÅ jeg stå opp på grunn av barna. 

Søvnkvaliteten er helt ok, våkner ikke særlig mye på natten. 

Anonymkode: d0069...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg sliten nesten hele tiden. Jeg har tre barn, full jobb, mann som reiser en del og barna har tilsammen 10 aktiviteter i uka med det det betyr av kjøring/henting. Jeg sover i tillegg dårlig. Antar alt jeg har skrevet over forklarer slitenheten.

Anonymkode: 5d7e7...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler meg sliten nesten hele tiden. Jeg har tre barn, full jobb, mann som reiser en del og barna har tilsammen 10 aktiviteter i uka med det det betyr av kjøring/henting. Jeg sover i tillegg dårlig. Antar alt jeg har skrevet over forklarer slitenheten.

Anonymkode: 5d7e7...b11

Først. Kutt i aktiviteter. Tror det holder, egentlig, jeg. 

Anonymkode: bff4c...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om å få vite tallet på d-vitaminnivået ditt. Leger har lett for å undervurdere den. Er den under 100 så gass på med d vitamin. Ned til 70 er normalt men man kan få symptomer likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter det med å få testet D-vitaminnivået, det kan bety mye. Så kan du jo vurdere en sånn dagslyslampe?

Anonymkode: d004e...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være en idé og bli sjekket for søvnapne? Jeg har ei venninne som var sykt trøtt hele tiden, og det viste seg at hun hadde mange pustestopp i løpet av natta. Hun har fått et nytt liv etter hun begynte å sove med sånn maskin/maske. 

Anonymkode: eb5c3...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan det være en idé og bli sjekket for søvnapne? Jeg har ei venninne som var sykt trøtt hele tiden, og det viste seg at hun hadde mange pustestopp i løpet av natta. Hun har fått et nytt liv etter hun begynte å sove med sånn maskin/maske. 

Anonymkode: eb5c3...d4d

Et veldig godt poeng! På sikt øker også apnoe risdikoen for hjertesykdom. 

Anonymkode: e0280...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Be om å få vite tallet på d-vitaminnivået ditt. Leger har lett for å undervurdere den. Er den under 100 så gass på med d vitamin. Ned til 70 er normalt men man kan få symptomer likevel. 

Min verdi var 24🤣

Ferritin på 5

lav blodprosent også.. 

Var så sliten at jeg fikk suicidale tanker; jeg eksisterte kun uansett. Bare sov, orket ingenting. 

Anonymkode: e0280...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk D-vitamin som andre har foreslått, men også B-12. Lurt å sjekke stoffskifte også, tull der kan gjøre deg trøtt uansett hva du gjør og hvor mye søvn du får.  

Anonymkode: 0aa7c...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sånn. Har en tenåring i hus, så kan ikke legge med så tidlig alltid, så da sover jeg på sofaen på ettermiddagen i stedet. Kan til og med sove et par ganger om dagen hvis jeg har mulighet. Alltid trøtt, blir glepphendt og prater feil når jeg blir sliten. Makter så vidt jobb og det jeg må hjemme. Og sånn går dagene, bare prøve å holde hodet over vannet gjennom uka. 

Anonymkode: 184b8...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør du om dagene da? Er du nesten bare inne så blir du mye mer trøtt. 

Jeg var arbeidsledig i 8 mnder å har aldri vært så trøtt og slapp før! Men jeg hadde jo elendige vaner! Jeg satt oppe til 2 om natten,sov lenge dagen etterpå å såg mye på serier eller leste bok inne. Jeg var veldig lite ute ettersom jeg ikke gadd å gå på tur alene og følte uansett ikke at jeg hadde energi til det. Kunne heller ikke finne på noe som kostet penger siden jeg kun levde på sosialhjelp. Ser nå i ettertid at det er ikke rart jeg hadde så lite energi og var ekstremt trøtt hele tiden når jeg var så mye inne uten å gjøre på noe omtrent.

Anonymkode: 56319...901

Jeg tror det ligger litt psykisk. 

Deg at du ikke jobber, gjør deg faktisk enda trøttere. Det skjedde med meg etter permisjonen, da var jeg hjemmeværende helt til jeg begynte å jobbe, da ble alt annerledes. 

Fikk en helt ny energi. Råd til deg er å gå masse turer, beveg deg, tren. Spis riktig, mye grønnsaker, linser, bønner. Ikke spis så mye mel, brød og sukker. Det gir ingen energi. 

Hilsen meg 30:) 

Anonymkode: 188a8...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min verdi var 24🤣

Ferritin på 5

lav blodprosent også.. 

Var så sliten at jeg fikk suicidale tanker; jeg eksisterte kun uansett. Bare sov, orket ingenting. 

Anonymkode: e0280...49a

Jeg hadde 30 og fikk beskjed om at det var litt lavt men ikke alarmerende. Jeg hadde muskel og leddsmerter, utbrudd av psoriasis og var trøtt og frossen hele tiden. Jeg sov på jobb mellom timene. Jeg var også til utredning for psoriasisleddgikt uten at noen så sammenhengen. Men jeg leste om D-vitaminmangel, spiste 10 000 iu om dag og livet bedret seg drastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Jeg hadde 30 og fikk beskjed om at det var litt lavt men ikke alarmerende. Jeg hadde muskel og leddsmerter, utbrudd av psoriasis og var trøtt og frossen hele tiden. Jeg sov på jobb mellom timene. Jeg var også til utredning for psoriasisleddgikt uten at noen så sammenhengen. Men jeg leste om D-vitaminmangel, spiste 10 000 iu om dag og livet bedret seg drastisk. 

Tok du sånne d-pearls? Hvor mange per dag tilsvarer 10 000 iu?

Anonymkode: 78b86...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tok du sånne d-pearls? Hvor mange per dag tilsvarer 10 000 iu?

Anonymkode: 78b86...48f

Nei. Kjøpte fra bigvits.co.uk de har sterkere d-vitamin enn du får i Norge. Seriøs forhandler. 10 000 iu tilsvarer 250 µg. Sterkeste d pearls har 80 µg. Og er mye dyrere. 

Lenke til de jeg har brukt. Jeg kjøper 5000 og tar to på svarteste vinteren og en vår og høst. 

https://bigvits.co.uk/product/vitamin-d-3-5000iu-x-360sgels-2/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2019 den 12.10, Anonym bruker skrev:

Hva med å investere i en tomt som barna eller du kan bygge på den dagen de flytter ut av redet? Her har tomteprisen doblet seg siste ti årene tross det ikke er spesielt hot marked. 

Anonymkode: efb3e...36e

Takk! Bestilte nå

Anonymkode: 78b86...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Nei. Kjøpte fra bigvits.co.uk de har sterkere d-vitamin enn du får i Norge. Seriøs forhandler. 10 000 iu tilsvarer 250 µg. Sterkeste d pearls har 80 µg. Og er mye dyrere. 

Lenke til de jeg har brukt. Jeg kjøper 5000 og tar to på svarteste vinteren og en vår og høst. 

https://bigvits.co.uk/product/vitamin-d-3-5000iu-x-360sgels-2/

Takk, kjøpte derfra nå

Anonymkode: 78b86...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...