Gå til innhold

Min lille nevø på 6 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er så skjønn som bare det altså, men han er så mye! Han klarer ikke å vente på tur når andre prater. Han snakker bare høyere, og griner hvis ikke andre hører på ham, når HAN vil. Han kan gjerne sitte og slå og sparke på kusiner og fettere som er mye eldre. Dette sikkert for å få oppmerksomhet, men også når han får det, så klarer han ikke å slutte. 

Jeg ser at foreldrene snakker til han, så det er egentlig ikke der det ligger. Han bare er sånn. Han kan holde på og holde på, med å stadig slå og sparke. Sikkert for å være morsom, men det gjør at de synes han blir fryktelig slitsom. Jeg sier også ifra, at han må slutte. Men det når ikke inn. Noen råd når han verken hører på foreldre eller andre?

Anonymkode: bc8a8...db6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjerne han fra situasjonen, eller fjerne de andre, altså gå vekk fra han.

Det kan godt hende han har noen utfordringer jeg ikke vet om, bokstavdiagnoser e.l., men uansett må han jo lære at folk vil trekke seg unna og ikke være sammen med han når han sparker og slår.

Dere kan helt rolig si at jeg vil ikke sitte ved siden av deg når du sparker, det gjør vondt, også gå vekk. Om alle gjør det helt konsekvent kan det jo hende det blir bedring.

Anonymkode: 0ef27...9d1

Skrevet

Si at kusiner og fettere får slå igjen. Da slutter han fort. 

Anonymkode: 0bf60...38c

Skrevet

Enig med hun som skriver at dere må fjerne ham, eller fjerne dere selv. Jeg hadde sagt fra, EN gang, sluttet han ikke da ville jeg enten båret ham vekk eller gått selv. Og det ville jeg sagt til mine barn også, litt avhengig av deres alder. Eller jeg ville gått inn og flyttet ham fysisk vekk fra mine barn. Det er en tydelig melding: Ingen vil ikke være sammen med folk som slår og sparker. Og en tydelig melding om at jeg tar mine barn i forsvar. 

Jeg er sta og kunne fint ha holdt på med å lempe unna en unge som ikke hører temmelig lenge. 

Gjest Antarctica
Skrevet

Avlede ham FØR han blir så utålmodig at han roper og slår. Sørg for at han har fått den oppmerksomheten han higer etter allerede i døra, og som første del av besøksstunden, før dere evt setter dere til bords og alle må vente på tur osv. Dersom han kjenner at han er tilfredsstilt på forhånd, vil det bli lettere for ham å vente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...