Gå til innhold

Melanotan


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Værsåsnill å ikke hogg hodet av meg her nå.

Dette er KUN ett spørsmål.

Har noen brukt melanotan mens dere er gravide? 

Jeg sier IKKE at jeg skal gjøre det, men jeg har brukt dette i 8 år uten noen bieffekter eller problemer.  Jeg vet det ikke er forsket nok på osv. så trenger ingen leksjoner her.

Det jeg lurer på er rett og slett om noen har erfaring med dette?

 

Takk for saklige svar!

HI

Anonymkode: dbcf2...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mener du melatonin?

Anonymkode: 4ff74...1fe

nei, melanotan som gjør at man blir brun. Jeg har veldig lys hud og har brukt  det siden 2010 for å unngå solbrenthet og det har hjulpet livet mitt veldig.

Anonymkode: dbcf2...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

nei, melanotan som gjør at man blir brun. Jeg har veldig lys hud og har brukt  det siden 2010 for å unngå solbrenthet og det har hjulpet livet mitt veldig.

Anonymkode: dbcf2...b66

Spør på relis. No eller tryggmammamedisin. No

De kan gi deg faglig korrekte svar utifra virkestoffene i pillene. 

Feks inneholder noen høye doser avitamin, noe som ikke er bra. Så få det sjekket av fagfolk, ikke gamle om sånt på et Internett forum. 

Anonymkode: 16cb6...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spør på relis. No eller tryggmammamedisin. No

De kan gi deg faglig korrekte svar utifra virkestoffene i pillene. 

Feks inneholder noen høye doser avitamin, noe som ikke er bra. Så få det sjekket av fagfolk, ikke gamle om sånt på et Internett forum. 

Anonymkode: 16cb6...93d

ok, takk:) Det er ikke piller, men injeksjoner i underhudsfettet.

Anonymkode: dbcf2...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

ok, takk:) Det er ikke piller, men injeksjoner i underhudsfettet.

Anonymkode: dbcf2...b66

Uansett, det er stoffer du velger å putte i kroppen din som du ikke vet om kan skade fosteret eller svangerskapet da. 

Anonymkode: 16cb6...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Uansett, det er stoffer du velger å putte i kroppen din som du ikke vet om kan skade fosteret eller svangerskapet da. 

Anonymkode: 16cb6...93d

ja absolutt, men jeg søker svar på hva som kan skje med barnet. Jeg kan ikke forstå på hvilken måte det skal skade barnet, da det ikke skal i blodbanen hvis du skjønner?

Anonymkode: dbcf2...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kalles barbiedop...

og ting som har dop i kallenavn bør vel ikke brukes av gravide. Ta en tlf til fastlegen din. Jeg trodde ikke disse injeksjonene var lovlige her i landet heller? De jeg vet om som har testet dette har kjøpt "under disk" i sverige..

Anonymkode: 333bb...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ja absolutt, men jeg søker svar på hva som kan skje med barnet. Jeg kan ikke forstå på hvilken måte det skal skade barnet, da det ikke skal i blodbanen hvis du skjønner?

Anonymkode: dbcf2...b66

Oi... Beklager, men du må lese deg opp litt på anatomi. 

Jo, det går i blodbanen. Spørsmålet er heller i om det er store nok mengder til å skade et foster. Det må fagfolk si noe om. Fosterets utvikling er ekstremt sensitivt for påvirkninger.

Du setter det i underhuden, og det taes opp systemisk. Hvordan tror du at det blir tatt opp og transportert til huden din? Huden din er ditt største organ, koblet sammen med resten av kroppen. Det gjelder ting du smører på, sprøyter inn og tar via munnen. Ting du sprøyter inn vil bli tatt opp, sirkulert og filtrert gjennom lever og nyrer og... Huff... Det er mye å forklare. Les en enkel anatomi bok. 

Anonymkode: 16cb6...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte Google av nysgjerrighet... Kødder du, tar folk dette enda? Som helsepersonell har jeg sett folk bli alvorlig syke pga dette. Det er syntetiske hormoner du sprøyter inn i kroppen, og jo det går i blodbanen din 🤦‍♀️

Det er ikke forsket på fosterskader, ettersom det er vanskelig etisk når man vet hva stoffene er, men man har anslått sannsynligheten for fosterskader som tilstede og anbefaler det ikke. Det samme gjelder amming. 

Hør med legen din eller jordmor! 

Hva du gjør mot deg selv er en ting, men nå har du større ansvar. 

https://relis.no/Publikasjoner/2007/Dokumentasjon_av_melanotan/ 

Anonymkode: 16cb6...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg måtte Google av nysgjerrighet... Kødder du, tar folk dette enda? Som helsepersonell har jeg sett folk bli alvorlig syke pga dette. Det er syntetiske hormoner du sprøyter inn i kroppen, og jo det går i blodbanen din 🤦‍♀️

Det er ikke forsket på fosterskader, ettersom det er vanskelig etisk når man vet hva stoffene er, men man har anslått sannsynligheten for fosterskader som tilstede og anbefaler det ikke. Det samme gjelder amming. 

Hør med legen din eller jordmor! 

Hva du gjør mot deg selv er en ting, men nå har du større ansvar. 

https://relis.no/Publikasjoner/2007/Dokumentasjon_av_melanotan/ 

Anonymkode: 16cb6...93d

Er absolutt ikke uenig i det. Jeg har som sagt 8 års erfaring uten noen problemer rundt dette for min egen del, men spør jo her faktisk for å vite om noen har erfaring med det. Ville så klart på ingen måte gjøre noe for å skade barnet mitt, men det er så mangelfull informasjon på hva som i så fall kan være farlig for barnet og det er det jeg er ute etter. 

Anonymkode: dbcf2...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...