Gå til innhold

Hater kroppen min... hjelper psykolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 178 høy og 106 kg. Rumpa er brei,flat, masse cellulitter og deformert. 

Magen er slapp og feit. 

Har pupper på ryggen. 

Masse føflekker over alt og bleik hud!!! Kan fortsette i det uendelige. Æsj...blir kvalm av å se meg selv... samboer sier att jeg er deilig men det tror jeg ikke på i det hele tatt. Har født 4 barn og er 32 år. 

Går det Ann å fikse dette med mat og trening? Psykolog? Eller må jeg gå å hate kroppen min resten av livet?? 

Anonymkode: 915a9...fad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen din er jo mye mer enn utseende.

Har ikke den kroppen laget fire barn?

Holder deg på bena og i jobb?

Er frisk?

Du må rett og slett snu tankegangen litt, også må du behandle kroppen med respekt. Den fortjener fire sunne måltider om dagen, for det er drivstoffet den går best på. Så kan du kose deg litt i helgene, men ikke ta helt av med kosen.

Jeg er litt lavere enn deg, 174 cm, og har vært oppe i 95 kg. Men så ble jeg alvorlig syk, og selv om jeg ikke blir 100% frisk igjen har jeg fått en helt annen respekt for kroppen. Jeg har vært heldig, jeg kunne blitt sykere eller fått alvorligere skader, men kroppen vil en stund til den.

Jeg trenger overhodet ikke være perfekt, men jeg må ta vare på denne kroppen som tross alt er den eneste jeg har. Svikter den har jeg ikke noe liv lenger....

Anonymkode: 3d853...c32

Skrevet

Først og fremst så ville jeg nok lagt om kostholdet og begynt å trene det hjelper kroppen din. Føflekker kan du få vekk. Xn min slet med mye føflekker han fikk dem vekk men det ble en del arr av det, mulig det er noe som har bedret seg nå med årene, men det vet jeg ikke. Selvtilliten din kan bli bedre men kan også ikke bli bedre. Da er det greit å ta en tur til din fastlege å snakke med han så kan han hjelpe deg videre viss den ikke blir bedre.

Ang din bleke hud så er det veldig normalt å bli blek om vinteren, jeg er så hvit at det ligner ikke grisen. Men du kan jo prøve solarium ett par ganger i uken/mnd. Ikke for mye for det er jo ikke så bra for kroppen. 

Kanskje du får flere bedre svar fra andre her. Men det er hvertfall det jeg kunne tenkt meg å gjøre når jeg er ferdig med 4 graviditet. Lykke til 😊

Anonymkode: a352b...d73

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kroppen din er jo mye mer enn utseende.

Har ikke den kroppen laget fire barn?

Holder deg på bena og i jobb?

Er frisk?

Du må rett og slett snu tankegangen litt, også må du behandle kroppen med respekt. Den fortjener fire sunne måltider om dagen, for det er drivstoffet den går best på. Så kan du kose deg litt i helgene, men ikke ta helt av med kosen.

Jeg er litt lavere enn deg, 174 cm, og har vært oppe i 95 kg. Men så ble jeg alvorlig syk, og selv om jeg ikke blir 100% frisk igjen har jeg fått en helt annen respekt for kroppen. Jeg har vært heldig, jeg kunne blitt sykere eller fått alvorligere skader, men kroppen vil en stund til den.

Jeg trenger overhodet ikke være perfekt, men jeg må ta vare på denne kroppen som tross alt er den eneste jeg har. Svikter den har jeg ikke noe liv lenger....

Anonymkode: 3d853...c32

Nei er sykemeldt 😑 er ikke i jobb. Føler meg så ubrukelig. 

Hi

Skrevet

Jeg er også 178 cm, men 110 kg. Jeg prøver konstant å gå ned i vekt, men det er skikkelig vanskelig pga jeg har pcos. Men jeg prøver å finne ting ved meg selv som jeg liker: jeg har pent hår, pene negler, pen hud uten akne osv. Kroppen er tung, men jammen klarer den ikke å gå lange og bratte fjellturer fordi om. Og jeg prøver å finne klær som fremhever gode sider og skjuler de dårlige (kjøper f. eks bukser med høyt liv og dytter magen ned i). Du må rett og slett snu tankegangen din, for jeg er sikker på at du har ting som er pent ved deg, og ting du er skikkelig god til. 

Spis mat som er bra for kroppen din og være i aktivitet😊

Anonymkode: 4c23a...8f0

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er 178 høy og 106 kg. Rumpa er brei,flat, masse cellulitter og deformert. 

Magen er slapp og feit. 

Har pupper på ryggen. 

Masse føflekker over alt og bleik hud!!! Kan fortsette i det uendelige. Æsj...blir kvalm av å se meg selv... samboer sier att jeg er deilig men det tror jeg ikke på i det hele tatt. Har født 4 barn og er 32 år. 

Går det Ann å fikse dette med mat og trening? Psykolog? Eller må jeg gå å hate kroppen min resten av livet?? 

Jeg er 15 år eldre enn deg og har alt det samme der - og tro meg, det er lettere å gå ned i vekt som 32-åring enn som 47-åring. Da har man bedre forbrenning fra naturens side. Så hvis du vil ha bort puppene på ryggen og den feite magen, ta det NÅ, ikke om 15 år...

Anonymkode: d8600...42b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...