Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #1 Skrevet 21. januar 2019 Hva går den ut på? Anonymkode: 6ce77...490
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #2 Skrevet 21. januar 2019 Kognitiv terapi. Han sier ok, du har vært syk en stund, nå er det på tide å se fremover. Sakte men sikkert skal du lære deg å leve igjen. Også bruker han mild fysisk aktivitet, som kanopadling o.l. for å få deg ut av sofaen/senga og ut i naturen. Anonymkode: f218c...00a
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #3 Skrevet 21. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kognitiv terapi. Han sier ok, du har vært syk en stund, nå er det på tide å se fremover. Sakte men sikkert skal du lære deg å leve igjen. Også bruker han mild fysisk aktivitet, som kanopadling o.l. for å få deg ut av sofaen/senga og ut i naturen. Anonymkode: f218c...00a Og da blir folk friske? Anonymkode: 0abf1...2bc
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #4 Skrevet 21. januar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og da blir folk friske? Anonymkode: 0abf1...2bc Noen blir det. Diskusjonen går vel nå i hva som egentlig feiler de som blir friske. Det er et problem at så mange får en ME-diagnose, også vet man ikke helt hvem som kanskje er deprimert, hvem som har gått på veggen, hvem som har fatigue av andre årsaker osv, det er vanskelig å dele opp de syke i flere "sekker" fordi symptomene er så like. De mener jo i dag at ekte ME skyldes noe autoimmunt, og da blir man ikke frisk av kognitiv terapi. Men så er det mange som har ME som faktisk blir friske.... Det er vanskelig. De tok jo inn mange som hadde fått ME-diagnose av fastlegen sin på sykehuset i Bergen, også viste det seg at bare en brøkdel av dem faktisk hadde ME. Mange hadde andre utmattelsessykdommer. Da er det ikke lett å behandle denne gruppen. Jeg selv fikk ME etter en infeksjon, var frisk både mentalt og fysisk før jeg ble syk, men ble aldri frisk igjen etterpå. Jeg har selvfølgelig prøvd kognitiv terapi, ingenting kan være uprøvd. Men på meg hjalp det ikke, jeg fikk bare et notat fra terapeuten om at jeg er psykisk frisk og må lære meg å leve med at jeg er fysisk syk. Anonymkode: f218c...00a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå