Gå til innhold

Barneautisme. Noen med barn som har dette her? Kunnskap om dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har kommet en ny familie inn i min krets. Hyggelig familie der den yngste på 10 har autisme. Jeg har ingen erfaring så tilgi meg at spørsmålene er dumme. Jeg har gode hensikter. 

Mitt spørsmål litt klønete sagt. Hvordan forholder jeg meg til barnet? Altså jeg behandler det jo som de andre barna, hilser, anerkjenner det og tilpasser meg deres respons. Men hva er best for barn med autisme? Jeg ser jo at barnet blir ukomfortabel ved oppmerksomhet så jeg gjør det kort med et smil. Hun fikk god kontakt med min yngste på fem år (samme interesser) og jeg tenker at det er sikkert flott for begge å være sammen. For meg ville det være naturlig å invitere på besøk (selvsagt med en av foreldrene) Siden barnet er så stort så ville jeg vel egentlig sagt det til barnet at hun bare må komme innom, men er usikker på om det er mer komfortabelt for barnet at jeg inviterer gjennom foreldrene. 

Hva er beste måte å gjøre dette på? Jeg føler meg skikkelig klønete og vil gjerne gjøre dette på best mulig måte ovenfor både barn og foreldre. 

 

Anonymkode: 135a4...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mitt beste tips: snakk med og spør foreldrene. Du høres ut som en god nabo😊

Anonymkode: 17fef...18d

Var litt redd for å tråkke på tærne da jeg ikke kjenner de så godt. Det beste er jo å spørre de selvsagt men vil ikke virke for pågående i starten. 

Er også klar over at det er store forskjeller på barn med autisme også, men kanskje det er noen foreldre her som kan gi meg et hint om hva som oppleves som OK. 

Takker for svar. 😊

Anonymkode: 135a4...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...