Gå til innhold

Røykeslutt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har igjen fått lyst til å slutte å røyke.

Har sluttet 3 ganger tidligere. 2 ved graviditet, og en gang før jeg fikk barn.  Har da vært røykfri i noen år hver gang, men dessverre har jeg begynt igjen. 

Alle gangene har jeg kuttet tvert og de rundt meg har måtte lidd seg igjennom en grinete sur kjerring😔 

Det jeg lurer på, er om noen av dere som har sluttet har brukt noen hjelpemidler som plaster, spray o.l. Hva vil dere anbefale? Jeg sitter med en følelse av at jeg ikke helt orker kampen med å slutte, men skulle så gjerne vært røykfri. Er en del rutiner å sånn som må endres. Men jeg vet av erfaring at det kommer stunder der det blir tøft som f@#$ å holde seg unna røyken. Største utfordringen blir på jobb der veldig mange røyker og det er veldig sosialt og koselig i pausene.

 

 

Anonymkode: 92ad6...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sluttet ved hjelp av Champix, det er 11 år siden nå. Sluttet noen ganger uten noe hjelp, men jeg datt tilbake i gamle vaner hver gang

Anonymkode: 75594...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sluttet ved hjelp av Champix, det er 11 år siden nå. Sluttet noen ganger uten noe hjelp, men jeg datt tilbake i gamle vaner hver gang

Anonymkode: 75594...d49

Har lest litt om Champix, og hatt noen kollegaer som har brukt denne. Og jeg må si at jeg ikke tør å prøve 😞 Jeg sliter litt med angst og når jeg leser at det kan være en av bivirkningene er det uaktuelt egentlig. 

Anonymkode: 92ad6...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har lest litt om Champix, og hatt noen kollegaer som har brukt denne. Og jeg må si at jeg ikke tør å prøve 😞 Jeg sliter litt med angst og når jeg leser at det kan være en av bivirkningene er det uaktuelt egentlig. 

Anonymkode: 92ad6...0f8

Det kan jeg skjønne, men mange medisiner har angst og depresjoner som bivirkning, uten at folk er klar over det. For meg var det det beste fastlegen har gjort for meg. Har ikke hatt lyst på røyk en eneste gang på 11 år, aldri følt sug i det hele tatt.

Anonymkode: 75594...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har lest litt om Champix, og hatt noen kollegaer som har brukt denne. Og jeg må si at jeg ikke tør å prøve 😞 Jeg sliter litt med angst og når jeg leser at det kan være en av bivirkningene er det uaktuelt egentlig. 

Anonymkode: 92ad6...0f8

Har du forresten prøvd "Endelig ikke-røyker"  av Allan Carr?  Mange som får god hjelp til å slutte av den boka

Anonymkode: 75594...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du forresten prøvd "Endelig ikke-røyker"  av Allan Carr?  Mange som får god hjelp til å slutte av den boka

Anonymkode: 75594...d49

Har ikke lest boka. Hva går den ut på? 

 

Hi

Anonymkode: 92ad6...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke lest boka. Hva går den ut på? 

 

Hi

Anonymkode: 92ad6...0f8

Å snu tankegangen så man ikke har lyst på røyk lenger.

Anonymkode: 75594...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å snu tankegangen så man ikke har lyst på røyk lenger.

Anonymkode: 75594...d49

Fant den inne på storytel😃 Da er det bare å manne seg opp for å høre. Kjenner jeg er litt nervøs for å høre. Jeg er en sånn vrang person som ikke takler å høre at andre sier at jeg bør slutte å røyke 🙄 Det er noe jeg allerede vet. Jeg er som en unge på enkelte felt.

Anonymkode: 92ad6...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fant den inne på storytel😃 Da er det bare å manne seg opp for å høre. Kjenner jeg er litt nervøs for å høre. Jeg er en sånn vrang person som ikke takler å høre at andre sier at jeg bør slutte å røyke 🙄 Det er noe jeg allerede vet. Jeg er som en unge på enkelte felt.

Anonymkode: 92ad6...0f8

Det er du ikke alene om 😂 Lykke til :)

Anonymkode: 75594...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikotintyggis og spray var det som hjalp meg.

Jeg kan fortsatt kjenne litt på røykesuget og da tar jeg bare en nikotintyggis og vipps, ingen sur kjerring og ingen røykesug. 

Anonymkode: 9f46f...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...