Gå til innhold

Hverdagen med fire barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å få et fjerde barn, men er litt usikre.. Vi har nok plass, grei økonomi, stor bil.. Men blir hverdagen veldig annerledes ved å ha fire barn, kontra tre? Nå skal det sies at de tre vi har er alle småbarn, under seks år, så de krever jo litt, men samtidig ser vi gleden de har av hverandre. Jeg er redd for at hverdagen ikke får nok timer til å følge opp alle. Eller kanskje den fjerde bare sklir inn i rutinene vi allerede har. Jeg ønsker et til barn, men samtidig er jeg tvilende.. Noen som selv har valgt stor familie og som har råd, både den ene og den andre veien?

Anonymkode: 11a1d...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke vært så bekymret nå Men i tenårene. Det er da den virkelig oppfølgingen begynner. Med småbarn er det bare rutiner,rutiner,rutiner. Med eldre barn blir det på mange måter mer komplisert. 

Blir ganske dyrt også med tanke på fritidsaktiviteter.  Da våre tre var små gikk ikke på langt nær så mye penger som nå. Jeg er glad vi stoppet på tre når jeg tenker meg om. Vi har mer enn nok med de tre vi har 😊 

Anonymkode: 7573b...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fire og har aldri angret på det. Men det blir jo en livsstil, det krever mye tid og mye penger, mer når ungene vokser til.

Våre er nå fra 10 til 17 år gamle. 

Du må regne med at det en periode av livet er barna som står i fokus, så er alenetid og kjæresteweekender viktig for dere er det nok helt feil å få fire barn. Men synes dere derimot at det er helt greit å en periode av livet sette egne behov tilside for å følge opp barna er det helt fantastisk å ha en stor familie :)

 

Anonymkode: e4ed1...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har fire og har aldri angret på det. Men det blir jo en livsstil, det krever mye tid og mye penger, mer når ungene vokser til.

Våre er nå fra 10 til 17 år gamle. 

Du må regne med at det en periode av livet er barna som står i fokus, så er alenetid og kjæresteweekender viktig for dere er det nok helt feil å få fire barn. Men synes dere derimot at det er helt greit å en periode av livet sette egne behov tilside for å følge opp barna er det helt fantastisk å ha en stor familie :)

 

Anonymkode: e4ed1...3fa

Takk for fint svar 😊 Jeg føler allerede ved tre barn, at familien er vår livsstil. Kanskje spesielt siden vi ikke har barnevakt. Så når vi gjør noe, så er det sammen som familien, og ikke som kjærester. Vi er heller flinke på å flørte, lage ost og kjeks kvelder, filmdate osv. 

Anonymkode: 11a1d...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 4 søsken. Jeg ble nesten alltid glemt (nr 2) og måtte ta meg mye av fjerdemann fordi foreldrene mine var opptatt hele tiden. Om du klarer å følge opp er det bra, men ikke om det skal gå på bekostning av de andre 3...

Anonymkode: ade53...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...