Gå til innhold

Hvor strenge er dere i forhold til aldersgrenser på spill??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor strenge er dere i forhold til aldersgrenser på tv spill? 

Noen her som lar barna sine spille eks Fortnite,gta osv uten og ha lik alder som anbefalt grense? 

Her spiller både 6 og 10 åringen Fortnite for eks og hvis vi prater om det med andre får vi stygge blikk siden det spillet har høyere anbefalt aldergrense. Er de vi “sløve“ foreldre som lar barna våres spille det?? 

Anonymkode: 0ef0e...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min 10 åring spiller også fortnite. Og det gjør alle hans kamerater. Men han spiller ikke mye. Er en aktiv gutt som elsker å være ute på fotballbanen, gå på ski eller ake. Noen helger blir det litt spilling, vist været er dårlig. Synes at 6 år er i minste laget for dette spillet 

Anonymkode: bc7f7...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor strenge er dere i forhold til aldersgrenser på tv spill? 

Noen her som lar barna sine spille eks Fortnite,gta osv uten og ha lik alder som anbefalt grense? 

Her spiller både 6 og 10 åringen Fortnite for eks og hvis vi prater om det med andre får vi stygge blikk siden det spillet har høyere anbefalt aldergrense. Er de vi “sløve“ foreldre som lar barna våres spille det?? 

Anonymkode: 0ef0e...1e4

Ja, det er dere. Ikke rart dere får stygge blikk når dere lar en 6 åring spille det

Anonymkode: c5098...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strenge, men følger ikke nødvendigvis aldersgrensene slavisk! Men fortnite eller andre spill i den kategorien får de ikke lov til å spille!

Anonymkode: bb96b...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er strenge, men ser an spillet. 9-åringen får ikke snap chat før han er 12 år, men kan godt spille et spill med 12-års aldersgrense dersom begrunnelsen er vanskelighetsgrad og ikke innhold. Ofte er det 16 år og oppover som er pga vold, sex, osv, men det er ikke aktuelt over 12 år uansett grunn.

Anonymkode: 3d33c...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 åring spiller Fortnite, men ikke 6 og 8 åring.

Ja min mening er at dere er sløve. 6 år og Fortnite anbefales fra 12 år...

Anonymkode: eff2e...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor strenge er dere i forhold til aldersgrenser på tv spill? 

Noen her som lar barna sine spille eks Fortnite,gta osv uten og ha lik alder som anbefalt grense? 

Her spiller både 6 og 10 åringen Fortnite for eks og hvis vi prater om det med andre får vi stygge blikk siden det spillet har høyere anbefalt aldergrense. Er de vi “sløve“ foreldre som lar barna våres spille det?? 

Anonymkode: 0ef0e...1e4

Jeg mener dere er sløve foreldre, ja. Eventuelt at dere ikke har giddet å sette dere inn i barns mentale utvikling og hva som ligger bak de ulike aldersgrensene. Min erfaring er at foreldre som ikke bryr seg om aldersgrenser som regel heller ikke er særlig gode på utviklingsstøtte og omsorg. 

Min sønn fikk forresten lov til å begynne å spille fortnite da han var 11, og seksåringen får spille enkelte spill med 7-års grense. Begge deler etter at vi har undersøkt og vurdert at barna våre er modne for det. 

Anonymkode: 548dd...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er sløve, naive og selv om «alle andre» får lov gjør det ikke Fortnite eller andre spill med 12 års grense greit for en liten 6 åring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tuller, sant? Spillet har en aldersgrense på 12 år. Gutten er kun halvparten. Dette bør si seg selv.

Anonymkode: cf4a5...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt på 7 år maser om å få spille Fortnite siden flere i klassen hans spiller det. Det er uaktuelt at han får spille det hos meg;men det hjelper fint lite når han gjerne spiller Fortnite 3-4 timer hver dag hos far. Heldigvis er han bare der annenhver helg. Har selvsagt fortalt hva jeg mener om at han spiller ett spill med 12 års aldersgrense,men det gir far en god faen i.

Anonymkode: 917a1...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser an spillet. Her er enkelte av aldersgrensene vi bryter: 

10-åring får spille Fortnite og Overwatch

12-åring får spille Battlefront, Battleborn og Titanfall. 

15-åring får spille Red dead redemption. 

Vi ser altså an barnet og spillet. 

Anonymkode: 2915e...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser an spillet. Her er enkelte av aldersgrensene vi bryter: 

10-åring får spille Fortnite og Overwatch

12-åring får spille Battlefront, Battleborn og Titanfall. 

15-åring får spille Red dead redemption. 

Vi ser altså an barnet og spillet. 

Anonymkode: 2915e...ba4

Av de spillene du nevner har jeg kun hørt om Fortnite!

Så glad jeg har barn og tenåringer som bruker tiden sin på idrett og minimalt på spilling

Anonymkode: eff2e...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tillater inntil 3år høyere enn alder på barnet. Min på 10år spiller spill med 12årsgrense, men får ikke spille 16års.

Syns ikke deres på 6år bør spille Fortnite, men det er ikke opp til meg å avgjøre. 

Anonymkode: 4111d...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! la oss si, at ett spill er 12 år aldergrense. Da, må ungen vere 12 år for å spille. I norge, er det 18 år, for å kjøpe alkohol. Da lar dere ikke ungene deres kjøpe alkohyl føøøør di er 18 vel? da kan det bli bråk. Så tenkt det at på alle spill, er det en aldergrense, så hvorfor er dette noe å diskutere? når det er så sinsykt lett, som å la ungen spille, det spillet"s aldergrense, er! TAKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Guttspisejente skrev:

Hei! la oss si, at ett spill er 12 år aldergrense. Da, må ungen vere 12 år for å spille. I norge, er det 18 år, for å kjøpe alkohol. Da lar dere ikke ungene deres kjøpe alkohyl føøøør di er 18 vel? da kan det bli bråk. Så tenkt det at på alle spill, er det en aldergrense, så hvorfor er dette noe å diskutere? når det er så sinsykt lett, som å la ungen spille, det spillet"s aldergrense, er! TAKK

På kino kan barn på 9år se film med grense 12år i følge med voksen og spill kan sammenliknes ned film. Det går ikke an å sammenlikne grensen på spill og alkohol eller tobakk for den del siden de to siste påvirker personer på helt andre måter. 

Anonymkode: 4111d...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

På kino kan barn på 9år se film med grense 12år i følge med voksen og spill kan sammenliknes ned film. Det går ikke an å sammenlikne grensen på spill og alkohol eller tobakk for den del siden de to siste påvirker personer på helt andre måter. 

Anonymkode: 4111d...616

Høres greit ut det, men man kan ikke forvente at foreldrene skal sitte å se på i menst ungene spiller hele tiden, når di blir opp i årene i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Guttspisejente skrev:

Hei! la oss si, at ett spill er 12 år aldergrense. Da, må ungen vere 12 år for å spille. I norge, er det 18 år, for å kjøpe alkohol. Da lar dere ikke ungene deres kjøpe alkohyl føøøør di er 18 vel? da kan det bli bråk. Så tenkt det at på alle spill, er det en aldergrense, så hvorfor er dette noe å diskutere? når det er så sinsykt lett, som å la ungen spille, det spillet"s aldergrense, er! TAKK

Grenser på spill og film er veiledende. Grenser for kjøp av alkohol er lovregulert. 

Anonymkode: 0d59b...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Av de spillene du nevner har jeg kun hørt om Fortnite!

Så glad jeg har barn og tenåringer som bruker tiden sin på idrett og minimalt på spilling

Anonymkode: eff2e...6f2

Ja. Du er nok en bedre mor. 👏🏻👏🏻👏🏻 til deg!

Anonymkode: fbc10...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...