Gå til innhold

Noen med 50-50 her som kan gi meg litt råd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har  skrevt om min «herlige» x man flere ganger på dette forumet. Vi har 50-50 samvær begge to. Før måtte jeg kjøre barna til skolen hver dag. Dette betød 200 km reising daglig den uken jeg hadde de. Dette gjorde jeg i 6 år!! Hele livet mitt gikk med på dette. Nå er de endelig blitt så gamle at de kan ta toget til og fra skolen. Ikke bare er det ett nytt liv for meg men også går det fortere. Barna er snart 14 og snart 10. Men nå nekter han å hente de, han har togstasjon 5 min kjøring fra der han bor. Men han har satt seg fullstendig på bakbena og nekter å hente barna på togstasjonen. Så med andre ord tvinger han meg til å kjøre de. Har jeg egentlig noe rettigheter her?? Han har aldri betalt ett øre for bensing og skal egentlig hente barna gjevnlig her sist han var her var den 23.12 før det i alle fall en måned siden det igjen. Fvk er fullstendig uaktuelt da han nekter å møte opp 

Anonymkode: d8043...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor du 10 mil unna skolen til ungene? 

Hvorfor det? 

Og mener du at han skal hente ungene på toget hver dag for å få de på skolen derifra? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ungene 20 mil reisevei til skole hver eneste dag 50% av tiden, stakkars unger, det er jo galskap

Anonymkode: d3095...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er 5 mil hver vei til skolen. Men jeg må jo reise 4 ganger. Jeg er fullstendig enig at det er galskap men jeg for ikke gjort noe dessverre han tvinger meg. Det siste nå er et han truet meg for han mener det står i avtalen. Men avtalen ble begått da barna var mye mindre og da tok de selvsagt ikke toget. Jeg vet ikke mine armer råd og er oppdriktig fortvilet over denne grusomt manipulerende mannen. 

Anonymkode: d8043...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er 5 mil hver vei til skolen. Men jeg må jo reise 4 ganger. Jeg er fullstendig enig at det er galskap men jeg for ikke gjort noe dessverre han tvinger meg. Det siste nå er et han truet meg for han mener det står i avtalen. Men avtalen ble begått da barna var mye mindre og da tok de selvsagt ikke toget. Jeg vet ikke mine armer råd og er oppdriktig fortvilet over denne grusomt manipulerende mannen. 

Anonymkode: d8043...03c

Ser jeg var litt kjapp med å tenke 20 mil der. Hvor langt er det fra togstasjonen til skolen da, må de kjøres? Er det du som har flyttet så langt bort, siden ungene går på skole der?

Anonymkode: d3095...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ser jeg var litt kjapp med å tenke 20 mil der. Hvor langt er det fra togstasjonen til skolen da, må de kjøres? Er det du som har flyttet så langt bort, siden ungene går på skole der?

Anonymkode: d3095...537

Nei de går er rundt 5-7 minutter gange og det er mange skolebarn der som både tar det toget og går samme vei. 

Anonymkode: d8043...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei de går er rundt 5-7 minutter gange og det er mange skolebarn der som både tar det toget og går samme vei. 

Anonymkode: d8043...03c

Men da er det vel ikke noe problem. Da trenger han jo ikke å hente de

Anonymkode: d3095...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da er det vel ikke noe problem. Da trenger han jo ikke å hente de

Anonymkode: d3095...537

Her er det snakk om søndagene da jeg før når avtalen var ingått jobbet slik at jeg ikke hadde mulighet til å kjøre de til skolen på mandager. Her er det snakk om å kjøre de fra togstasjon og hjem til han dette tar 5-10 minutter kjøring for hans del. Han truer meg med alt det går an akkurat nå for han mener han har rett. Men sanneheten er at denne kjøring har gått på helsen min løs og jeg orker ikke mer. I mellomtiden har jeg giftet meg på nytt og har ett lite barn til som må legge seg tidlig. Derfor må en av oss være hjemme da jeg ikke vill ha lille med for da kommer han ikke i seng før tidligst 8 og det er altfor sent. 

Anonymkode: d8043...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg har  skrevt om min «herlige» x man flere ganger på dette forumet. Vi har 50-50 samvær begge to. Før måtte jeg kjøre barna til skolen hver dag. Dette betød 200 km reising daglig den uken jeg hadde de. Dette gjorde jeg i 6 år!! Hele livet mitt gikk med på dette. Nå er de endelig blitt så gamle at de kan ta toget til og fra skolen. Ikke bare er det ett nytt liv for meg men også går det fortere. Barna er snart 14 og snart 10. Men nå nekter han å hente de, han har togstasjon 5 min kjøring fra der han bor. Men han har satt seg fullstendig på bakbena og nekter å hente barna på togstasjonen. Så med andre ord tvinger han meg til å kjøre de. Har jeg egentlig noe rettigheter her?? Han har aldri betalt ett øre for bensing og skal egentlig hente barna gjevnlig her sist han var her var den 23.12 før det i alle fall en måned siden det igjen. Fvk er fullstendig uaktuelt da han nekter å møte opp 

Anonymkode: d8043...03c

her må du faktisk sette foten ned, skal ha han 50/50 må han enten hente eller levere dem.

Jeg og min eks mann har 4 sammen på 16,14,12 og 6 år. Jeg bor ca 2 timer unna han, han levere og jeg henter, dette synes begge er greit. og vi betaler også 500 til hverandre i mnd til bensin for det går jo litt bensin

vi har samarbeidet godt siden vi gikk fra hverandre når minste var 4mnd, og er gode venner heldigvis. minste har akkurat begynt og være hos faren 50/50 nå

Anonymkode: ba284...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

her må du faktisk sette foten ned, skal ha han 50/50 må han enten hente eller levere dem.

Jeg og min eks mann har 4 sammen på 16,14,12 og 6 år. Jeg bor ca 2 timer unna han, han levere og jeg henter, dette synes begge er greit. og vi betaler også 500 til hverandre i mnd til bensin for det går jo litt bensin

vi har samarbeidet godt siden vi gikk fra hverandre når minste var 4mnd, og er gode venner heldigvis. minste har akkurat begynt og være hos faren 50/50 nå

Anonymkode: ba284...fc5

Ja altså i løpet av de 6 årene har han aldri gjort det. Hentet vel ett par ganger det har gangnet han men ikke ellers. 

Anonymkode: d8043...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

her må du faktisk sette foten ned, skal ha han 50/50 må han enten hente eller levere dem.

Jeg og min eks mann har 4 sammen på 16,14,12 og 6 år. Jeg bor ca 2 timer unna han, han levere og jeg henter, dette synes begge er greit. og vi betaler også 500 til hverandre i mnd til bensin for det går jo litt bensin

vi har samarbeidet godt siden vi gikk fra hverandre når minste var 4mnd, og er gode venner heldigvis. minste har akkurat begynt og være hos faren 50/50 nå

Anonymkode: ba284...fc5

Skal han ha 50/50? Det er jo hi som bor langt unna barnas skole, ikke han.

Anonymkode: d3095...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal han ha 50/50? Det er jo hi som bor langt unna barnas skole, ikke han.

Anonymkode: d3095...537

Nei han bor ett stykke unna også. Han kjører de før jobb på skolen og henter de etterpå. Jeg flyttet ikke noe særlig lenger unna en der vi bodde sammen det er han som valgte å flytte. Barna går på privatskole. Dessverre er det veldig mye annet gærnt også som jeg ikke ønske å utbrodere her. Vi har hatt mye problemer i løpet av de siste 6 årene... dette er bare en liten bit av kransekaken 

Anonymkode: d8043...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn sier jeg. Hårreisende å ha 50-50 når dere bor så langt fra hverandre og har så dårlig samarbeid. 

Hvorfor endrer dere ikke til bytte på mandager så de tar toget til skolen som vanlig og blir hentet på skolen av faren? 

Anonymkode: 80797...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars barn sier jeg. Hårreisende å ha 50-50 når dere bor så langt fra hverandre og har så dårlig samarbeid. 

Hvorfor endrer dere ikke til bytte på mandager så de tar toget til skolen som vanlig og blir hentet på skolen av faren? 

Anonymkode: 80797...d0d

Ja si det! Fordi han nekter. Nekter all form for endring og nekter å møte opp på fvk. Jeg har brukt absolutt alt av pengene mine på advokat til ingen nytte han står bare å lyver og manipulerer. Så sier han til meg se jeg greide det , tenk at de trodde på alt jeg sa ...

Anonymkode: d8043...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det tar 5 min å kjøre til toget, så tar det kanskje 30 min å gå? Det klarer vel barn på 14 og 10 år fint. De må ikke hentes på toget. Jeg gikk i 40 min til bussen og tok den til faren min fra jeg var 8, så ser ikke problemet 

Anonymkode: 9f8fd...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja si det! Fordi han nekter. Nekter all form for endring og nekter å møte opp på fvk. Jeg har brukt absolutt alt av pengene mine på advokat til ingen nytte han står bare å lyver og manipulerer. Så sier han til meg se jeg greide det , tenk at de trodde på alt jeg sa ...

Anonymkode: d8043...03c

Da må en av dere tenke på barna og få endret avtalen. Enten ved å kjempe hardere eller ved å redusere egen tid. Dere ødelegger barna slik det er nå. Ingen barn bør vokse opp slik. Jeg har 50-50 selv så er ingen motstander men dette er bare hårreisende. 

Anonymkode: 80797...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva du kriger om når det er snakk om hver søndag? Far nekter altså å hente de på stasjonen når de kommer på søndagene, blir vel bare annehver søndag da?

Da hadde jeg bare kjørt altså. Jeg skjønner at du har svelget mange kameler og at dette er i ferd med å spise deg opp, men fakta er at du har to barn med denne mannen og må forholde deg til han i enda noen år. Jeg hadde senket skuldrene og belaget meg på å kjøre disse søndagene, det er ikke verdt kampen.

Anonymkode: b60c8...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kjørt. Enten får han hente eller så blir ungene her. Jeg er ikke mor og diller med en voksen 'mann'. Vil han ga ungene får han også bidra med henting og levering. 

 

Anonymkode: 6b7e2...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 5 min skolevei er jo ikke holdbart. Enten må du flytte, de må flytte til ham, eller de bytte skole og bo hos deg.

Anonymkode: 24ecb...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men 5 min skolevei er jo ikke holdbart. Enten må du flytte, de må flytte til ham, eller de bytte skole og bo hos deg.

Anonymkode: 24ecb...4db

5 mil

Anonymkode: 24ecb...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

 

det er bare å bestille time til familievern kontoret og så får han melding av de når det er satt opp time, og hvis han ikke dukker opp så kan du gå videre med dette. er det 50/50 så er det det! han skal ver med å dele på kjøringen! Så sier du bare på familievernkontoret at denne løsningen funker ikke lengre for deg og barna da far ikke gjør sin del av avtalen og så får dere endre den 50/50! få ungene på en nærmere skole til deg slik at de har venner å ver med hjemme også. denne avtalen er IKKE greit for ungene og det er til det beste for ungene! 50/50 avtale er for forldre som bur nærme hverandre og kan ikke i de lange avstandene som dere har.

Hvis han ikke dukker opp på FV så går dette på hans kappe og viser bare tydeligere at han ikke er villige å samarbeide

Anonymkode: 5d8bf...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill time på fvk, og forlang at dere lager en ny avtale. Når det er sagt, så har dere et veldig dårlig samarbeid som igjen går utover barna, jeg ville sett på fordeling, bosituasjon osv.

Anonymkode: 44c03...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har  skrevt om min «herlige» x man flere ganger på dette forumet. Vi har 50-50 samvær begge to. Før måtte jeg kjøre barna til skolen hver dag. Dette betød 200 km reising daglig den uken jeg hadde de. Dette gjorde jeg i 6 år!! Hele livet mitt gikk med på dette. Nå er de endelig blitt så gamle at de kan ta toget til og fra skolen. Ikke bare er det ett nytt liv for meg men også går det fortere. Barna er snart 14 og snart 10. Men nå nekter han å hente de, han har togstasjon 5 min kjøring fra der han bor. Men han har satt seg fullstendig på bakbena og nekter å hente barna på togstasjonen. Så med andre ord tvinger han meg til å kjøre de. Har jeg egentlig noe rettigheter her?? Han har aldri betalt ett øre for bensing og skal egentlig hente barna gjevnlig her sist han var her var den 23.12 før det i alle fall en måned siden det igjen. Fvk er fullstendig uaktuelt da han nekter å møte opp 

Anonymkode: d8043...03c

Men får de ikke skoleskyss? Det får mine de ukene de er hos far!

Anonymkode: bc231...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...