Gå til innhold

Sigrid Bonde Tusvik liker ikke menn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/kultur/forlot-humorprisen-i-harnisk-1.14390718

Har du hørt noe så likestillingsfiendtlig? Fysj! Priser handler om hvem som er best. Prisene deles ut til de som er morsomme, eller underholdende. Er du ikke morsom? Da får du ikke pris. Kvinnelige komikere bør heller gå litt i seg selv og finne ut hvorfor de ikke er likt. Og nei, det er ikke fordi du er født som kvinne.

Likestilling skal de ha, men så vil de kvoteres inn i prisutdelinger og skape falske utdelinger der "alle er vinnere", er det for noe piss?

Hilsen kvinne.. 

Anonymkode: ad5d2...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hilsen kvinne..  

Ja, helt sikkert......

Anonymkode: 51b12...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.nrk.no/kultur/forlot-humorprisen-i-harnisk-1.14390718

Har du hørt noe så likestillingsfiendtlig? Fysj! Priser handler om hvem som er best. Prisene deles ut til de som er morsomme, eller underholdende. Er du ikke morsom? Da får du ikke pris. Kvinnelige komikere bør heller gå litt i seg selv og finne ut hvorfor de ikke er likt. Og nei, det er ikke fordi du er født som kvinne.

Likestilling skal de ha, men så vil de kvoteres inn i prisutdelinger og skape falske utdelinger der "alle er vinnere", er det for noe piss?

Hilsen kvinne.. 

Anonymkode: ad5d2...0fb

Vil minne om at du er utestengt 

Anonymkode: 6f8e2...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://www.nrk.no/kultur/forlot-humorprisen-i-harnisk-1.14390718

Har du hørt noe så likestillingsfiendtlig? Fysj! Priser handler om hvem som er best. Prisene deles ut til de som er morsomme, eller underholdende. Er du ikke morsom? Da får du ikke pris. Kvinnelige komikere bør heller gå litt i seg selv og finne ut hvorfor de ikke er likt. Og nei, det er ikke fordi du er født som kvinne.

Likestilling skal de ha, men så vil de kvoteres inn i prisutdelinger og skape falske utdelinger der "alle er vinnere", er det for noe piss?

Hilsen kvinne.. 

Anonymkode: ad5d2...0fb

Du tror ikke at vi kjenner deg igjen?🤣😂😁

Anonymkode: 9a436...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://www.nrk.no/kultur/forlot-humorprisen-i-harnisk-1.14390718

Har du hørt noe så likestillingsfiendtlig? Fysj! Priser handler om hvem som er best. Prisene deles ut til de som er morsomme, eller underholdende. Er du ikke morsom? Da får du ikke pris. Kvinnelige komikere bør heller gå litt i seg selv og finne ut hvorfor de ikke er likt. Og nei, det er ikke fordi du er født som kvinne.

Likestilling skal de ha, men så vil de kvoteres inn i prisutdelinger og skape falske utdelinger der "alle er vinnere", er det for noe piss?

Hilsen kvinne.. 

Anonymkode: ad5d2...0fb

Ingen tror du er kvinne, kjære deg.

Å påstå at Sigrid Bonde Tusvik ikke liker menn, er et tafatt forsøk hersketeknikk. Hun reagerer med rette mot fordommer og indirekte diskriminering (innlegget ditt er et godt eksempel på slike) som fører til at kvinner utestenges fra bestemte arenaer.

Jeg tok ikke noe endelig standpunkt til hva jeg tenkte om dette bestemte tilfellet, og det at hun demonstrativt gikk derfra, før jeg hadde sett listen over nominerte og lest arrangørens uttalelser. Og da skjønte jeg virkelig hva hun mente! Her er det snakk om gutteklubben som heier hverandre frem, og patetiske "unnskyldninger" og svært lite selvinnsikt hos arrangøren.  

 

Anonymkode: f777a...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er faktisk enig. Ble bare flaut.

Anonymkode: 79704...456

Så bra da, bra at noen tør å stå i at folk vil tenke som deg. 

Anonymkode: 731f5...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye humor i gjenkjennelse. Selv ler jeg mest og best av kvinnelige komikere og foreldre av begge kjønn med referanser til småbarn og familieliv, eller komikere med referanser til andre deler av livet jeg kjenner meg igjen i (arbeid, politikk, kultur, interesser etc). Menn i juryer vil sikkert finne komikere som er nogenlunde lik dem selv mest morsomme. Derfor er det viktig med en mangfoldig jury for å unngå nettopp det som skjedde her. 

Anonymkode: fd042...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tragisk at de nominerte er blendahvite også. Jonis Josef burde ha vært nominert, han er en av mine favoritter.

Anonymkode: f777a...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen tror du er kvinne, kjære deg.

Å påstå at Sigrid Bonde Tusvik ikke liker menn, er et tafatt forsøk hersketeknikk. Hun reagerer med rette mot fordommer og indirekte diskriminering (innlegget ditt er et godt eksempel på slike) som fører til at kvinner utestenges fra bestemte arenaer.

Jeg tok ikke noe endelig standpunkt til hva jeg tenkte om dette bestemte tilfellet, og det at hun demonstrativt gikk derfra, før jeg hadde sett listen over nominerte og lest arrangørens uttalelser. Og da skjønte jeg virkelig hva hun mente! Her er det snakk om gutteklubben som heier hverandre frem, og patetiske "unnskyldninger" og svært lite selvinnsikt hos arrangøren.  

 

Anonymkode: f777a...54a

6 av 16 i juryen var kvinner.  Det er 37,5% av juryen. Så istedenfor å snakke om at kvinner utestenges, bør du heller innse at kvinner faktisk urettmessig har fått flere stemmer prosentvis i juryen enn kvinner deltar i denne mannsdominerte bransjen. 

Meget mulig flere kvinner burde vært nominert. Hvor mange kvinner ble vurdert og hvor mange er det i bransjen? Ikke i nærheten av 37,5%, men igjen er kvinner offer og skal hyle. 

Anonymkode: fc8f1...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://www.nrk.no/kultur/forlot-humorprisen-i-harnisk-1.14390718

Har du hørt noe så likestillingsfiendtlig? Fysj! Priser handler om hvem som er best. Prisene deles ut til de som er morsomme, eller underholdende. Er du ikke morsom? Da får du ikke pris. Kvinnelige komikere bør heller gå litt i seg selv og finne ut hvorfor de ikke er likt. Og nei, det er ikke fordi du er født som kvinne.

Likestilling skal de ha, men så vil de kvoteres inn i prisutdelinger og skape falske utdelinger der "alle er vinnere", er det for noe piss?

Hilsen kvinne.. 

Anonymkode: ad5d2...0fb

jeg er i prinsippet ikke uenig med deg. De beste skal vinne. Poenget her er jo at 26 av 30 menn er nominerte. Det finnes jo mange flere morsomme kvinner enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at de norske kvinnelige humoristene generelt sett er mer skrikende og kvinende enn menn,selv om det er mange av disse på mannssida også! Det blir rett og slett for mye skrik og skrål for meg,så jeg er ikke overrasket over at menn topper rankingen her. Det eneste jeg stusser på er at ikke Pernille Sørensen var nominert,den eneste kvinnelige komikeren som etter mitt syn fortjener å være med her. 

Anonymkode: f37a9...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes at de norske kvinnelige humoristene generelt sett er mer skrikende og kvinende enn menn,selv om det er mange av disse på mannssida også! Det blir rett og slett for mye skrik og skrål for meg,så jeg er ikke overrasket over at menn topper rankingen her. Det eneste jeg stusser på er at ikke Pernille Sørensen var nominert,den eneste kvinnelige komikeren som etter mitt syn fortjener å være med her. 

Anonymkode: f37a9...c64

Jeg syns også Linn Skåber er utrolig morsom.

Ellers er det jo dyktige damer som Cess, Henriette Steenstrup, Trine Lise (husker ikke etternavnet), Lene Kongsvik Johansen ,  Hege Schøyen.

Syns du ingen av de fortjener nominasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, CasaKaos skrev:

Jeg syns også Linn Skåber er utrolig morsom.

Ellers er det jo dyktige damer som Cess, Henriette Steenstrup, Trine Lise (husker ikke etternavnet), Lene Kongsvik Johansen ,  Hege Schøyen.

Syns du ingen av de fortjener nominasjoner?

Jeg synes de du nevner er utrolig ensformige,og derfor ikke morsomme-med unntak av Hege Schøyen. Hun er morsom,men jeg har ikke fått med meg at hun hadde noe humoropptredener i 2018?

Jeg synes ikke noen av disse klarer å stoppe når det er nok,de maler og maler og kviner videre på et poeng de burde vært ferdig med for lenge. Det er noe med å stoppe mens folk ennå vil ha mer, istedenfor å fortsette slik at folk blir lei. 

Men for all del,dette gjelder ikke bare kvinner. Robert Stoltenberg er også ufattelig ensformig og kjedelig. Alle karakterene hans er samme variant av en person,og det samme med Lene Kongsvik Johansen. De har virkelig noe å lære av han som har Parterapi, husker ikke hva han heter. Han klarer å spille forskjellige roller, ikke bare forskjellige utgaver av samme rolle hvis du skjønner hva jeg mener.

Anonymkode: f37a9...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sikter

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes de du nevner er utrolig ensformige,og derfor ikke morsomme-med unntak av Hege Schøyen. Hun er morsom,men jeg har ikke fått med meg at hun hadde noe humoropptredener i 2018?

Jeg synes ikke noen av disse klarer å stoppe når det er nok,de maler og maler og kviner videre på et poeng de burde vært ferdig med for lenge. Det er noe med å stoppe mens folk ennå vil ha mer, istedenfor å fortsette slik at folk blir lei. 

Men for all del,dette gjelder ikke bare kvinner. Robert Stoltenberg er også ufattelig ensformig og kjedelig. Alle karakterene hans er samme variant av en person,og det samme med Lene Kongsvik Johansen. De har virkelig noe å lære av han som har Parterapi, husker ikke hva han heter. Han klarer å spille forskjellige roller, ikke bare forskjellige utgaver av samme rolle hvis du skjønner hva jeg mener.

Anonymkode: f37a9...c64

Du sikter til Kevin Vågenes. Jeg syns virkelig ikke Linn Skåber er noe mer ensformig enn hverken Pernille Sørensen eller Hege Schøyen. Schøyen var forøvrig en del av "tre elefanter i rommet" som de gikk på Latter, sammen med Skåber og Cess. Men det er lov å være uenig. Syns det er flere menn som også burde "legge opp" i hvertfall. Jonna Støme og Ørjan Burøe for eksempel. At noen fortsatt orker å smile av dem er for meg et under. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, CasaKaos skrev:

Du sikter

Du sikter til Kevin Vågenes. Jeg syns virkelig ikke Linn Skåber er noe mer ensformig enn hverken Pernille Sørensen eller Hege Schøyen. Schøyen var forøvrig en del av "tre elefanter i rommet" som de gikk på Latter, sammen med Skåber og Cess. Men det er lov å være uenig. Syns det er flere menn som også burde "legge opp" i hvertfall. Jonna Støme og Ørjan Burøe for eksempel. At noen fortsatt orker å smile av dem er for meg et under. 

Ja det er helt klart mange menn som burde lagt opp, vil også tilføye Kristian Valen!

Anonymkode: f37a9...c64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er helt klart mange menn som burde lagt opp, vil også tilføye Kristian Valen!

Anonymkode: f37a9...c64

haha- ja helt enig! syns også Calle Hellevang blir litt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er mye humor i gjenkjennelse. Selv ler jeg mest og best av kvinnelige komikere og foreldre av begge kjønn med referanser til småbarn og familieliv, eller komikere med referanser til andre deler av livet jeg kjenner meg igjen i (arbeid, politikk, kultur, interesser etc). Menn i juryer vil sikkert finne komikere som er nogenlunde lik dem selv mest morsomme. Derfor er det viktig med en mangfoldig jury for å unngå nettopp det som skjedde her. 

Anonymkode: fd042...4a9

Spot on. 

På samme måte som menn har klippekort til styreverv. Ikke fordi de fra naturens side er dyktigere enn kvinner eller kan mer, men fordi de velger sine egne når det skal gjøres endringer eller tilføyelser i styrene.

Anonymkode: 6f8e2...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...