Gå til innhold

Økonomi - barnefordeling


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er mest fair? 

Mannen og jeg gikk fra hverandre i april. Han er i økonomisk trøbbel. Jeg har betalt alt til nå, men nå er jeg lei. Jeg får barnetrygd (1970kr) , men ikke en krone fra ham. Barnehagen koster 3000kr/m. Det er jeg som ordner alt praktisk og betaler bhg, klær, utstyr osv.. Barnet bor 50/50. 

Hva bør han betale? 

Anonymkode: c0b84...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva er mest fair? 

Mannen og jeg gikk fra hverandre i april. Han er i økonomisk trøbbel. Jeg har betalt alt til nå, men nå er jeg lei. Jeg får barnetrygd (1970kr) , men ikke en krone fra ham. Barnehagen koster 3000kr/m. Det er jeg som ordner alt praktisk og betaler bhg, klær, utstyr osv.. Barnet bor 50/50. 

Hva bør han betale? 

Anonymkode: c0b84...05d

Sjekk på navs kalkulator.  Men har dere 50/50 og hans økonomi er i laser er det ikke sikkert han må betale i det hele tatt. Kan tilogmed bli omvendt.

Hadde dere stadig bodd sammen og hans økonomi ikke henger sammen ville det også betydd at han ikke kunne bidra. Det påvirker deg uansett om dere bor sammen. 

Anonymkode: 66f8b...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør betale halvparten hver, så barnet slipper å ha to av alt og "bo i en bag".

Barnet bør ha alt den trenger hos begge foreldrene også deler dere på barnehageregningen. Barnetrygden bør dere også dele, så dere får halvparten hver.

Regner ikke med du skal ha noe bidrag. For å ha krav på det ved 50/50 må far tjene betydelig mer enn deg og det høres det ikke ut som han gjør.

Anonymkode: 8731d...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnetrygden og barnehageutgiften bør deles likt hvis begge har bruk for barnehage.

Begge bør kjøpe klær og utstyr til å ha hos seg slik at barnet slipper å bo i bagg.

Bidrag bør eventuelt betales av den men best økonomi til den med dårligst økonomi hvis når dere har barna like mye.

Anonymkode: d6659...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her betaler ikke far når det er 50/50,men han er flink til og hjelpe til :) men ta det gjennom nav hvis han ikke er villig :)

Anonymkode: a0483...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er mest fair? 

Mannen og jeg gikk fra hverandre i april. Han er i økonomisk trøbbel. Jeg har betalt alt til nå, men nå er jeg lei. Jeg får barnetrygd (1970kr) , men ikke en krone fra ham. Barnehagen koster 3000kr/m. Det er jeg som ordner alt praktisk og betaler bhg, klær, utstyr osv.. Barnet bor 50/50. 

Hva bør han betale? 

Anonymkode: c0b84...05d

Får du ikke dobbel barnetrygd da? Og siden du betaler full pris på barnehagen, så har du vel ikke så dårlig lønn akkurat, som vel og tilsier at med mindre han tjener veldig bra så får du ikke noe særlig bidrag

Anonymkode: 570bf...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får du ikke dobbel barnetrygd da? Og siden du betaler full pris på barnehagen, så har du vel ikke så dårlig lønn akkurat, som vel og tilsier at med mindre han tjener veldig bra så får du ikke noe særlig bidrag

Anonymkode: 570bf...745

Sorry, koblet litt feil, du har jo dobbel barnetrygd. Men den skulle du vel egentlig delt når dere har 50-50

Anonymkode: 570bf...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...