Gå til innhold

Hvilken farge er det på disse øynene?


Limecrush

Anbefalte innlegg

Altså.. jeg har en sjelden fargeblindhet, og lurer derfor på hvilken farge det er på disse øynene.

(Jeg ser ikke gul så godt, og sliter derfor med å skille lilla/brun, blå/grønn, rosa/oransje, osv..)

 

FCEDCC48-7CC0-48DD-AF4D-25ACF8FF5814.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I hovedsak blå, så folk du møter vil nok si du har blå øyne. Men det er helt klart innslag av grønngult der, så folk som ser deg dypt i øynene vil nok se flere farger.

Anonymkode: f9173...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar begge to!

Som du sier så sier som regel folk jeg møter at jeg har blå øyne. Men da jeg sa jeg hadde blå øyne da jeg skulle ordne pass mente hun bak disken at det hadde jeg i hvert fall ikke (usikker på hvorfor hun spurte hvis hun først hadde gjort seg opp en mening). Hun skrev «flerfarget» i passet.

De som kjenner meg godt sier at jeg har grønne øyne. 

Jeg vil gjerne vite det med tanke på sminke og sånn. Det er mye vanskeligere for oss fargeblinde 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå, med et bittelite innslag av grønt.

På bittelitt avstand vil det ikke framstå som "flerfarget", altså, så jeg skjønner ikke hvorfor vedkommende valgte det uttrykket. 

 

Anonymkode: 404b9...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Gudene veit! Jeg måtte stå helt inntil glasset mens hun lyste meg i øynene med en lampe. 

Som sagt er jo jeg fargeblind, så jeg kan ikke svare på hvorfor hun ikke gikk med på å skrive blå.

Tusen takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det heter hazel på engelsk iallfall! Jeg har sånne, men i grønn variant. I passet står det bare «flerfarget», så tror ikke det har noe ordentlig navn på norsk?

Anonymkode: de731...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin farge, ihvertfall! Jeg syns de fremstår nesten som lys turkis-blå, sikkert pga det gule innerst.

Anonymkode: a869a...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse fine farger 🤩

Forstår egentlig at passdamen ville beskrive de som flerfarget- er jo absolutt flere farger å se.

Men kanskje best blått, og mye grønt og litt gul? 

Anonymkode: adf76...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...