Gå til innhold

Økonomi - barnefordeling


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er mest fair? 

Mannen og jeg gikk fra hverandre i april. Han er i økonomisk trøbbel. Jeg har betalt alt til nå, men nå er jeg lei. Jeg får barnetrygd (1970kr) , men ikke en krone fra ham. Barnehagen koster 3000kr/m. Det er jeg som ordner alt praktisk og betaler bhg, klær, utstyr osv.. Barnet bor 50/50. 

Hva bør han betale? 

Anonymkode: 17a8c...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har veldig stor gjeld og jeg har gått med på at han ikke skal betale barnebidrag en stund, men synes han bør bidra! 

Anonymkode: 17a8c...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han har veldig stor gjeld og jeg har gått med på at han ikke skal betale barnebidrag en stund, men synes han bør bidra! 

Anonymkode: 17a8c...a7f

HVorfor skal han betale bidrag når barnet bor 50/50? 

Du betaler det barnet trenger hos deg, han betaler hos seg

Anonymkode: bc85f...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bør betale halvparten av barnehageutgiftene hver hvis begge trenger barnehagen. Begge bør kjøpe klær og utstyr til å ha hjemme hos seg selv og så bør eventuelt den ene av dere betale bidrag. Barnetrygden bør deles.

 

Anonymkode: 940c8...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har veldig stor gjeld og jeg har gått med på at han ikke skal betale barnebidrag en stund, men synes han bør bidra! 

Anonymkode: 17a8c...a7f

Det høres ut som om det er du som skal betale bidrag hvis noen av dere skal det. Hvorfor skal han betale bidrag når du har best økonomi og dere har barnet like mye?

Anonymkode: 940c8...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal dele barnehage utgifter og barnetrygd. Dere skal dele på utstyrutgifter feks du kjøper parkdress og han kjøper sko. Dere skal ikke betale barnebidrag til hverandre med mindre en av dere har veldig dårlig økonomi. Så muligens er det du som bør betale noe barnebidrag til han. Ta kontakt med NAV, så får dere rett svar.

Anonymkode: 888e8...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det høres ut som om det er du som skal betale bidrag hvis noen av dere skal det. Hvorfor skal han betale bidrag når du har best økonomi og dere har barnet like mye?

Anonymkode: 940c8...47b

Hvis du leser en gang til, så ser du at hun betaler alt. Mener du at den ene parten ikke skal betale noen utgifter?

Anonymkode: 1ec54...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI skal ikke betale bidrag fordi eksen har høyt gjeld, det er hans problem. Du kan forlange at han har klær hos seg og deler på utgifter til større ting. Men hvis det innebærer at klærne barnet må bruke tiden hos far er for små eller sommerklær året rundt el, hadde jeg mest sannsynlig bidratt likevel...

Anonymkode: 09004...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

HI skal ikke betale bidrag fordi eksen har høyt gjeld, det er hans problem. Du kan forlange at han har klær hos seg og deler på utgifter til større ting. Men hvis det innebærer at klærne barnet må bruke tiden hos far er for små eller sommerklær året rundt el, hadde jeg mest sannsynlig bidratt likevel...

Anonymkode: 09004...73c

Jo reglene er at man må betale bidrag selv med 50-50 hvis lønnsforskjellen er stor. Så her er det stor sannsynlighet at HI må betale bidrag. Men med dette bidraget så skal jo han betale sin del av barnet. Så det blir vel ikke stor forskjell fra hvordan dere har det i dag. 

Anonymkode: c03cb...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jo reglene er at man må betale bidrag selv med 50-50 hvis lønnsforskjellen er stor. Så her er det stor sannsynlighet at HI må betale bidrag. Men med dette bidraget så skal jo han betale sin del av barnet. Så det blir vel ikke stor forskjell fra hvordan dere har det i dag. 

Anonymkode: c03cb...dd7

Ja, hvis lønnsforskjellen er stor, men ikke fordi eksen har høy gjeld. 

Anonymkode: 09004...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...