Gå til innhold

Sover så dårlig med treåring i hus


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sover så utrolig dårlig om natta, det har jeg gjort helt siden barnet flyttet inn på eget rom. Rommene ligger veldig nære hverandre og jeg kan høre henne fra mitt rom, men likevel sover jeg så vanvittig dårlig, som om at hjernen min hele tiden er på vakt etter lyder derfra. Vi har ikke noe farlig i huset, ingen trapper hun kan falle ned og ytterdøra klarer hun ikke åpne. Likevel ligger jeg på "vakt", og våkner opp til 5 ganger på natta, mens de resterende timene er dårlig søvn. Vurderer å begynne å sove på madrass på rommet hennes eller ta henne inn i min seng. Når hun sover i min seng sover vi natta igjennom begge to og jeg finner roen på en helt annen måte. 

Har dere hatt det sånn? Gikk det over etter en viss tid? 

Anonymkode: 470f1...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en gammel babycall du kan sette i gangen utenfor rommene? Så får du kanskje til å slappe enda mer av fordi du blir sikrere på at du vil høre noe _om_ det skjer noe?

Og ja, det går over. Men ikke lurt å lage til rutiner der dere sover i lag igjen...

Anonymkode: 9f698...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det ikke lytt. Hører ingenting fra rom til rom. Vi hadde babycall inne hos henne helt til hun ble 5 år. Funket knallbra 😊

Anonymkode: f5bda...444

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover mer urolig etter jeg fikk barn. Sånn er det bare. Særlig etter sykdomsperioder som vi har vært i nå. Da våkner jeg av alt. 

Anonymkode: 330e8...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet min daværende 3,5 åring inn på eget rom, for du kan skjønne; «han var altfor stor til å sove på mammas rom». Rommene våre er 1 meter fra hverandre og dørene åpne.

Resultatet var en unge som plutselig våknet flere ganger om natta, jeg måtte gå frem og tilbake for å roe han. Endte med dårlig søvn for oss begge og han flyttet tilbake 😊 Nettene ble rolige igjen. Han er nå litt over 5 år og skal, etter planen, inn på eget rom til sommeren. 

Men om barnet ditt sover godt og det «kun» er du som sliter, kan jo babycall være en god løsning. Ville iallefall prøvd det. 

Anonymkode: 9d4a5...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg flyttet min daværende 3,5 åring inn på eget rom, for du kan skjønne; «han var altfor stor til å sove på mammas rom». Rommene våre er 1 meter fra hverandre og dørene åpne.

Resultatet var en unge som plutselig våknet flere ganger om natta, jeg måtte gå frem og tilbake for å roe han. Endte med dårlig søvn for oss begge og han flyttet tilbake 😊 Nettene ble rolige igjen. Han er nå litt over 5 år og skal, etter planen, inn på eget rom til sommeren. 

Men om barnet ditt sover godt og det «kun» er du som sliter, kan jo babycall være en god løsning. Ville iallefall prøvd det. 

Anonymkode: 9d4a5...67a

Hun sover helt ok. Pleier å våkne og rusle inn på mitt rom i løpet av natta en gang og sovner fort igjen etter det. Rommene våre ligger så nærme at jeg tror egentlig baby call gjør mer skade enn den er til hjelp, for da bli jeg liggende å høre etter lyd på babycall istedet. Rommene våre ligger tvers over hverandre men en gang på 1,5 meter i mellom, så jeg hører allerede alle lyder derfra. Kan høre henne puste om hun puster litt tungt. 

Vurderer veldig å legge meg på madrass der inne. Kanskje hjernen min tør å koble ut da 😄

Anonymkode: 470f1...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...