Anonym bruker Skrevet 20. januar 2019 #1 Skrevet 20. januar 2019 Er det noen her som har hatt keisersnitt ca uke 30? Når kan man tidligst bli gravid igjen? Skal selvfølgelig spørre legen, men ønsker å høre andres erfaringer. Anonymkode: bbcfe...44d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2019 #2 Skrevet 20. januar 2019 Det er ingen krise om man blir gravid før, men de anbefaler på generelt grunnlag at det går to år fra et keisersnitt til neste svangerskap. Det er for at livmoren skal få grodd ordentlig, slik at man minimerer risikoen for livmorruptur i påfølgende svangerskap. Denne risikoen er uansett liten, men det er rett og slett optimalt om arret fra sist er fullstendig tilhelet. Anonymkode: 77c1e...823
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2019 #3 Skrevet 20. januar 2019 Jeg har tatt 3 keisersnitt. Nr 1 og nr 2 er det 12 måneder i mellom, nr 2 og nr 3 er det 1 år og 10 måneder mellom. Alle tre tatt i sv.uke 36. Ingen komplikasjoner under svangerskap eller ks grunnet tidligere ks. Anonymkode: 35d0c...06d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2019 #4 Skrevet 20. januar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har tatt 3 keisersnitt. Nr 1 og nr 2 er det 12 måneder i mellom, nr 2 og nr 3 er det 1 år og 10 måneder mellom. Alle tre tatt i sv.uke 36. Ingen komplikasjoner under svangerskap eller ks grunnet tidligere ks. Anonymkode: 35d0c...06d Så du ble gravid ca 2 eller 3 mnd etter første keisersnittet? Sa lege eller jordmor noe om det. At det kunne være for tidlig eller noe? Anonymkode: bbcfe...44d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2019 #5 Skrevet 20. januar 2019 Ja, ble gravid 3 mnd etter første ks. Men det var planlagt og med legenes godkjenning. Mitt første barn døde kort tid etter at hun ble født i uke 36. Forklarte til legene på sykehuset at vi ønsket et barn til snarest mulig, ingen som sa at det var farlig og at vi burde vente. Fikk dog flere ul før jeg ble gravid for å se at alt grodde fint i det første arret etter ks. Fikk også mange ul tidlig i svangerskapet og løpet ut, men det var ikke pga noen nevnt risiko for arret, men for å forsikre meg om at babyen levde og hadde det bra. Anonymkode: 35d0c...06d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2019 #6 Skrevet 20. januar 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, ble gravid 3 mnd etter første ks. Men det var planlagt og med legenes godkjenning. Mitt første barn døde kort tid etter at hun ble født i uke 36. Forklarte til legene på sykehuset at vi ønsket et barn til snarest mulig, ingen som sa at det var farlig og at vi burde vente. Fikk dog flere ul før jeg ble gravid for å se at alt grodde fint i det første arret etter ks. Fikk også mange ul tidlig i svangerskapet og løpet ut, men det var ikke pga noen nevnt risiko for arret, men for å forsikre meg om at babyen levde og hadde det bra. Anonymkode: 35d0c...06d Takk for svar. Det var trist å høre. Det samme skjedde vårt barn, og har derfor lyst til å prøve igjen snart. Kom ikke på å spørre legene på sykehuset den gangen siden sjokket og sorgen var for stor. Fikk du ultralyder på sykehuset for å sjekke arret? Måtte du ha henvisning fra fastlegen? Anonymkode: bbcfe...44d
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #7 Skrevet 21. januar 2019 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Det var trist å høre. Det samme skjedde vårt barn, og har derfor lyst til å prøve igjen snart. Kom ikke på å spørre legene på sykehuset den gangen siden sjokket og sorgen var for stor. Fikk du ultralyder på sykehuset for å sjekke arret? Måtte du ha henvisning fra fastlegen? Anonymkode: bbcfe...44d Så trist å høre at dere også har opplevd det.💗💗💗 vet dere hva som gikk galt? Hos oss var det en sykehustabbe som gjorde at babyen vår døde. Derfor var de på sykehuset ekstra ivrige på å hjelpe oss etterpå. Fikk ingen henvisning fra fastlegen for det, men byttet sykehus etter hver i svangerskapet, og da måtte jeg ha en henvisning fra legen min. Anonymkode: 35d0c...06d
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #8 Skrevet 21. januar 2019 23 timer siden, Anonym bruker skrev: 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så trist å høre at dere også har opplevd det.💗💗💗 vet dere hva som gikk galt? Hos oss var det en sykehustabbe som gjorde at babyen vår døde. Derfor var de på sykehuset ekstra ivrige på å hjelpe oss etterpå. Fikk ingen henvisning fra fastlegen for det, men byttet sykehus etter hver i svangerskapet, og da måtte jeg ha en henvisning fra legen min. Anonymkode: 35d0c...06d Ja vi vet hvorfor. Ingen tabber, bare veldig uheldig. Skal høre med lege om å få henvisning. Visste ikke at de kunne sjekke arret på ultralyd. Det har gått 3 mnd nå i slutten av januar. Grunnen til at jeg "stresser" litt, er fordi det er prøverør. Anonymkode: bbcfe...44d
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2019 #9 Skrevet 21. januar 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja vi vet hvorfor. Ingen tabber, bare veldig uheldig. Skal høre med lege om å få henvisning. Visste ikke at de kunne sjekke arret på ultralyd. Det har gått 3 mnd nå i slutten av januar. Grunnen til at jeg "stresser" litt, er fordi det er prøverør. Anonymkode: bbcfe...44d Å, skjønner 😔😔 veldig trist å høre. Jeg er usikker på hvordan ting stiller seg når det er prøverør. Anbefaler å få snakket med fastlegen, også ville jeg bedt om samtale på sykehuset. Masse lykke til 💗💗💗 Anonymkode: 35d0c...06d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå