Gå til innhold

Fortnite og 7 åringer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På trinnet til datteren min er det en gutt som spiller Fortnite. Han er 7 år, har spilt siden han var 6. Gutten har atferdsvansker og er ofte i konflikter med andre. Bruker mye stygge ord og har blant annet kalt min datter ei hore (hun er 7år). Lærerne har oppfordret til å ikke bryte aldersgrenser på spill gjentatte ganger. Dette bryr visst ikke foreldrene seg om. Syntes det hele skurrer når det gjelder oppdragelse og grensesetting hjemme, men moren er visst førskolelærer. Finnes det noen grunner til å la barn spille Fortnite i denne alderen, eller er foreldrene på bærtur? 

Anonymkode: 95c04...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortnite er ganske harmløst, da. Men kanskje andre ting som gjør at foreldrene er dårlige foreldre. 

Anonymkode: 0f712...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fortnite er ganske harmløst, da. Men kanskje andre ting som gjør at foreldrene er dårlige foreldre. 

Anonymkode: 0f712...dc6

Fortnite er ikke ganske harmløst. Har du fulgt med og lyttet på det som sies når ditt barn spiller? Det er mye drittslenging, stygge ord og utestenging. Samt stadig mas etter penger for å kjøpe det ene og det andre  

Her i huset har det blitt forbudt. Tok helt av tilslutt. 

Anonymkode: 22c82...43e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fortnite er ikke ganske harmløst. Har du fulgt med og lyttet på det som sies når ditt barn spiller? Det er mye drittslenging, stygge ord og utestenging. Samt stadig mas etter penger for å kjøpe det ene og det andre  

Her i huset har det blitt forbudt. Tok helt av tilslutt. 

Anonymkode: 22c82...43e

Sitter sammen med de når de spiller, ja, Ca. 80%av tiden de spiller (kode på Playstation så de får ikke slått på selv).

Ingen som er stygge med hverandre der. Veldig godt miljø i klassen. Et og annet banneord, men lite. Aldri reagert på stygt språk.

Ingen mas etter penger heller. De kjøpte sitt første battlepass for spillpenger de fikk til jul. Og nå har de fått nok spillpenger i spillet til å kjøpe neste battlepass for de pengene. Regner med de vil klare å få nok spillpenger i hver season så det var en engangsinvestering.

Anonymkode: 0f712...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fortnite er ikke ganske harmløst. Har du fulgt med og lyttet på det som sies når ditt barn spiller? Det er mye drittslenging, stygge ord og utestenging. Samt stadig mas etter penger for å kjøpe det ene og det andre  

Her i huset har det blitt forbudt. Tok helt av tilslutt. 

Anonymkode: 22c82...43e

Slik er det ikke her. Hverken drittslenging, utestenging eller kjøpemas. 

Atferden har selvfølgelig ikke noe med spillet å gjøre, men at foreldrene lar et så lite barn spille et spill med mye høyere aldersgrense kan være symptomatisk. 

Anonymkode: 104ca...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi her. Det er nok atferden jeg reagerer på og generelt en mangel på endring i atferd etter vi tar hendelser opp med foreldrene. Når det da kommer frem at gutten fortsatt spiller Fortnite til tross for lærers påminnelser om aldersgrense,så er det nok egentlig ikke Fortnite jeg reagerer på.  Fortnite blir et symbol på det jeg opplever som likegyldighet hos foreldrene. Godt dere gir meg wt perspektiv og hjelper meg å sortere. 

Anonymkode: 95c04...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 6 år og spiller fornite, Ingen adferdensproblemer og får bare skryt fra ansatte i bhg at han er en snill og høflig gutt, så skylde på det er ikke greit... kan hende han sliter med noe hjemme ,kanskje han ikke får den omsorgen han trenger

Anonymkode: c439d...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 6 åring fikk til slutt spille spillet, det var så mange på hans alder som også spillte det. Det var mye snakk på skolen om det og har var sykt opptatt av å prøve det. Han hadde venner som spillte det når han gikk i barnehagen! Jeg har nektet hele veien mens faren har sagt at det er ok. Til slutt etter mye mas så tengte jeg at det var bedre at han bare fikk prøve det istedenfor å forherlige spillet som om det skulle være det mest fantastiske spillet i verden. 

Satt en regel at han bare fikk spille "playground" noe som gjør at han ikke er en del av kampen i spillet, han kunne ikke skyte noen eller bli skutt. Det han gjorde i spillet var å hugge ved og bygge ting samt kjøre rundt på firehjulingene i spillet. Han spillte litt i en periode men var mest opptatt av å snakke om det på skolen, etter kort tid gikk han helt lei. Han spiller nå minecraft og har holdt på en stund med det, jeg synes det er et mye bedre spill og det virker som han har blitt litt hekta på det. 

Anonymkode: 843f7...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min er 6 år og spiller fornite, Ingen adferdensproblemer og får bare skryt fra ansatte i bhg at han er en snill og høflig gutt, så skylde på det er ikke greit... kan hende han sliter med noe hjemme ,kanskje han ikke får den omsorgen han trenger

Anonymkode: c439d...dfb

Noe må det jo være, hvis han er 6 år og fortsatt er i barnehage?

Anonymkode: 00282...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 6-åring, og klarer ikke forestille meg hvordan det hadde vært om han spilte det spillet. Det er verdimessig så langt fra det vi står for og føler at barn skal eksponeres for at det er en helt utenkelig problemstilling. Ingen i vår omgangskrets ville latt 6-åringen sin spille et sånt spill. Men vi har barna i Steinerskolen. Der er folk generelt mer restriktive med media. Men likevel. Det er et innhold som ingen i vår krets ville introdusert barna for. Hva skal de med det? Verden har så mange andre og mye bedre ting å by på.

Anonymkode: 64911...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noe må det jo være, hvis han er 6 år og fortsatt er i barnehage?

Anonymkode: 00282...54a

Himmel... de begynner på skolen det året de fyller 6, alle barn frem til august går inbarbehagen som seksåringer...

Anonymkode: 45b5c...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noe må det jo være, hvis han er 6 år og fortsatt er i barnehage?

Anonymkode: 00282...54a

Ånei :flau:  😂

Anonymkode: 1249f...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/20/2019 at 7:55 PM, Anonym bruker said:

Noe må det jo være, hvis han er 6 år og fortsatt er i barnehage?

Anonymkode: 00282...54a

min er født 1 januar 2013

Anonymkode: c439d...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er helt seriøst ikke riktig skrudd sammen når dere lar 6-7-åringer spille fortnite. 

Anonymkode: 031ca...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Dere er helt seriøst ikke riktig skrudd sammen når dere lar 6-7-åringer spille fortnite. 

Anonymkode: 031ca...8a6

og dere som blander dere i alt andre gjør blir for dumt det også... man kjenner sine egene barn best og hva de tåler og ikke

Anonymkode: c439d...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

og dere som blander dere i alt andre gjør blir for dumt det også... man kjenner sine egene barn best og hva de tåler og ikke

Anonymkode: c439d...dfb

Å blande seg her viser at man er ein fornuftig voksenperson stikk motsatt av dei som lar ein 7 åring spele Fortnite. Og dessutan umogeleg å seie at ein veit kva barnet tåler.Reaksjoner kan kome fram i tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

og dere som blander dere i alt andre gjør blir for dumt det også... man kjenner sine egene barn best og hva de tåler og ikke

Anonymkode: c439d...dfb

Det har ingenting å gjøre med hva barnet tåler. Jeg har en 7-åring som helt fint hadde tålt det hva nå enn du mener med det. Men ikke F om jeg utsetter en barnehjerne i rivende utvikling for aggressive impulser av den typen eller for den sakens skyld den doplignende effekten fortnite og andre spill har. Spillindustrien lager faktisk ikke spill fordi de er så veldig opptatte av å underholde oss. De benytter enorme mengder forskning på hvordan man skal gnikke og gni på lykkereseptorene i hjernen slik at folk (barn) skal bli avhengige. Det er nemlig bare slik pengene fortsetter å komme inn. 

Det er helt dritt gjort mot barnet å ofte hjernen hans/hennes for å være misforstått kuul (eller for lat til å stå i det). 

Anonymkode: 031ca...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...