Gå til innhold

Panikkangst


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjelp meg! Tror jeg har begynt å få panikkangst. Andre som har opplevd det? Tips til ting å gjøre med det selv?

Har opplevd mye tøft på kort tid ,men føler jeg har hatt en viss kontroll helt til nå

Anonymkode: 61584...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må bare «gå inn i angsten» når du får anfall. Prøv å tenk at du ikke dør, men at det er angst. Om du er sammen med noen du er trygg på- avtal at hvis det skjer må de holde rundt deg og hjelpe deg med å puste.

Anonymkode: cc5ce...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale podkasten "noia", der får man mye innsikt i forskjellige typer angstlidelser. Det kan hjelpe deg å normalisere / forstå hva som skjer med kroppen under anfall, og hjelpe deg med å isolere triggere. Men ikke gå alene med angsten lenge - del med en venn eller snakk med fastlegen din. Jeg sleit i nesten et år før jeg gikk til legen, og ble da veldig raskt bedre! 

Anonymkode: bbfa5...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Er alene med en hjertesyk baby som det går mye bedre med nå. Får masse hjelp og støtte.

For 2 dager siden opplevde jeg plutselig å bli veldig dårlig på kort tid. kjempe vondt i brystet,vondt for å puste skikkelig,prikking rundt munnen,svettet og svimmel. Varte ikke veldig lenge men jeg trodde min siste time var kommet. GRUMSOMT.!

Vet at jeg er hjertefrisk etter nøye utredning( pga babyen sin hjertefeil).

Har lest en del nå..Håper ikke dette er noe som jeg får igjen.

Får få meg en time hos fastlegen vist det skjer igjen.

Anonymkode: 61584...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...