Gå til innhold

Må jeg betale denne regningen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk en regning i dag fra Ellos, om at jeg må betale 199,- kr for en uavhentet pakke i november. Jeg ringte dem i dag, og fortalte at jeg ikke kan se å ha mottatt noen info om ankommet pakke (husker heller ikke å ha bestilt noe).

Det viser seg at de hadde sendt melding til feil tlf nr. Jeg mottok altså aldri noen melding om at pakken var ankommet. Jeg hadde derfor ingen mulighet til å hente pakken. Telefonnummeret mitt står korrekt registrert på mine sider, men pakkemeldingene ble sendt til et nesten likt nr. 

Ellos sier jeg likevel må betale 199,-kr for en pakke jeg ikke hentet, selv om det er dem som sendte melding til feil nr. De kan visst ikke trekke tilbake regningen. 

Hvorfor skal jeg betale for en feil jeg mener DE er skyld i? Må jeg virkelig betale dette?

Anonymkode: 596b4...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men men men, herregud, det er jo du som har bestilt det, hvordan kan du ikke vite det?

Anonymkode: e5579...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N E I! Dummeste jeg har hørt, ville trua med å gå til forbrukerombudet, for det er det dummeste jeg har hørt.

Anonymkode: 75922...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men men men, herregud, det er jo du som har bestilt det, hvordan kan du ikke vite det?

Anonymkode: e5579...2b0

Jeg bestilte litt forskjellig fra ulike steder før jul. Jeg kan ikke huske jeg bestilte fra Ellos. Var sykemeldt den perioden for noe som også gav problemer med kortidshukommelsen min. Derfor jeg ikke husker helt. Men jeg nekter ikke for at jeg bestilte. Jeg mottok likevel aldri noen beskjed om at pakken var klar for henting. Det er derfor den ikke ble hentet, men sendt i retur. 

Skal jeg betale for det, når det var De som sendte hentemeldingene til feil tlf nr?

Anonymkode: 596b4...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bestilte litt forskjellig fra ulike steder før jul. Jeg kan ikke huske jeg bestilte fra Ellos. Var sykemeldt den perioden for noe som også gav problemer med kortidshukommelsen min. Derfor jeg ikke husker helt. Men jeg nekter ikke for at jeg bestilte. Jeg mottok likevel aldri noen beskjed om at pakken var klar for henting. Det er derfor den ikke ble hentet, men sendt i retur. 

Skal jeg betale for det, når det var De som sendte hentemeldingene til feil tlf nr?

Anonymkode: 596b4...e6b

Nei, du har rett og jeg svarte litt kjapt og kjipt. Når nr ditt er riktig registrert, men de alikevel har klart å sende feil, så er det jo ikke din feil. Men jeg lurer litt på hvorfor de ikke har funnet ut av dette før, for noen andre må jo ha motatt den meldingen og gitt beskjed om at den var kommet feil vel?

Anonymkode: e5579...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Jeg vet ikke om noen har det nr. De har nok ikke tatt seg bryet med å si ifra. 

Dama på kundeservice sa bare at jeg måtte betale uansett, og at de ikke kan omgjøre regningen. 

Hvor sterkt står jeg hvis denne regningen går til inkasso, liksom? Føler de tvinger meg til å betale, selv om de gjorde feilen.

Anonymkode: 596b4...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Darwinia:-)
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk :) Jeg vet ikke om noen har det nr. De har nok ikke tatt seg bryet med å si ifra. 

Dama på kundeservice sa bare at jeg måtte betale uansett, og at de ikke kan omgjøre regningen. 

Hvor sterkt står jeg hvis denne regningen går til inkasso, liksom? Føler de tvinger meg til å betale, selv om de gjorde feilen.

Anonymkode: 596b4...e6b

Ring å si at du ikke kommer til å betale den regningen. Da har de ikke lov til å sende den til inkasso. Så sier du at du kommer til å høre hva Forbrukerombudet synes om at du må betale for en feil Ellos INNRØMMER å ha gjort.

Dette skal du IKKE gi deg på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netopp pga sånne ting har jeg sluttet å bruke Ellos.  Jeg har opplevd det Samme som HI. 

Tanten min bestilte noe før jul og det varte og rakk.  Hun fikk hentemeldig og purring. 

Hun hadde bestilt hjemlevering for hun er syk og har vansklig med å komme seg ut når det er kaldt og glatt.. Ellos hadde  hadde sendt i posten og levert på feil utleveringssted.    Hun bor i ski,  og varene ble levert på Nesodden. 

Anonymkode: 9d516...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

Fikk en regning i dag fra Ellos, om at jeg må betale 199,- kr for en uavhentet pakke i november. Jeg ringte dem i dag, og fortalte at jeg ikke kan se å ha mottatt noen info om ankommet pakke (husker heller ikke å ha bestilt noe).

 

Husker ikke å ha bestilt noe? Går det an å være så sløv...

Anonymkode: 024d8...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonym bruker said:

Netopp pga sånne ting har jeg sluttet å bruke Ellos.  Jeg har opplevd det Samme som HI. 

Tanten min bestilte noe før jul og det varte og rakk.  Hun fikk hentemeldig og purring. 

Hun hadde bestilt hjemlevering for hun er syk og har vansklig med å komme seg ut når det er kaldt og glatt.. Ellos hadde  hadde sendt i posten og levert på feil utleveringssted.    Hun bor i ski,  og varene ble levert på Nesodden. 

Anonymkode: 9d516...dc6

Høres mer ut som det er PostNord som har tabbet seg ut.

Anonymkode: 024d8...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk :) Jeg vet ikke om noen har det nr. De har nok ikke tatt seg bryet med å si ifra. 

Dama på kundeservice sa bare at jeg måtte betale uansett, og at de ikke kan omgjøre regningen. 

Hvor sterkt står jeg hvis denne regningen går til inkasso, liksom? Føler de tvinger meg til å betale, selv om de gjorde feilen.

Anonymkode: 596b4...e6b

Nr en: selv om ellos sender sms, så sender posten ut en hentemelding når pakken er ankommet. Dersom posten har sendt til feil nummer, så er det en sak mellom deg og posten og har ikke noe med ellos å gjøre. 

Nr to: denne fakturaen kan ikke gå til inkasso. Omstridte krav kan ikke sendes til inkasso før de er avklart enten partene i mellom eller i forliksrådet. De kan få bistand til saken via et inkassoselskap, men den kan ikke kreves inn som en vanlig inkassosak.

Anonymkode: b615f...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare send en kort Mail til kundeservice hvor du sier at du bestrider faktura nr. XXX, grunnet xxxxx. 

Opplys om at du ikke kommer til å betale da ellos selv innrømmer å ha gjort feil, og at feilen medførte at du ikke fikk informasjon om at pakken kunne hentes. 

Når du har gitt beskjed om at du bestrider kravet kan det ikke sendes til inkasso. 

Anonymkode: 221ea...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper ikke hos Ellos etter jeg opplevde noe lignende. Fikk plutselig brev om at jeg hadde 7000 kr i inkasso fra dem, enda jeg betalte da jeg hentet ut pakken. Et mareritt. 

Anonymkode: 1fcb1...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk på dine sider om du faktisk har bestilt noe. Om du har det ber du de sende det på nytt mot at du betaler varene (om du ikke gjorde ved bestilling), samt både gammel og ny fraktsum. 

Her har det antakelig skjedd glipp hos både deg selv, Ellos og Posten så dere bør finne en løsning som passer alle parter. 

Anonymkode: f89f4...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde som dere anbefalte og bestridet fakturaen. De valgte til slutt å trekke fakturaen. Måtte nesten si det til Ellos’ forsvar ;)

Anonymkode: 596b4...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...