Gå til innhold

Hvor ofte drar mennene deres på guttetur?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samboer kommer hvert år med ønske om guttetur. Han har ikke vært med de to siste årene pga små barn, men han vil bli med neste år. Jeg synes ikke det gjør noe at han drar på tur, men det koster i underkant av 20 000, og det synes jeg blir for mye når vi er en familie på fem. Dette er en diskusjon hvert eneste år. Er jeg urimelig, bør det bare være en selvfølge at han skal dra?

Anonymkode: b2d08...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At EN person i familien skal bruke så mye penger kun på seg selv synes jeg er fullstendig uakseptabelt, med mindre dere er millionærer og du også får en slik dyr tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fru Ugle skrev:

At EN person i familien skal bruke så mye penger kun på seg selv synes jeg er fullstendig uakseptabelt, med mindre dere er millionærer og du også får en slik dyr tur. 

Neida, er ikke millionærer, jeg drar ikke på slike turer og det er samme diskusjon hvert år. Får beskjed om at alle menn har en guttegjeng de drar med, så derfor må jeg høre her om jeg er så bak mål. HI

Anonymkode: b2d08...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-3 ganger i året. 2 ganger er i hytte som en av mennene rder over. Den siste gang tar de på fotballtur til England (skjer ca 2. hvert år) Det koster derfor ikke mye.

Om han hadde ville bruke 20.000,- på en tur alene så hadde det ikke vært aktuelt.

Anonymkode: 2b53c...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare noe han sier. Alle har ikke en guttegjeng de drar på tur med. Det er bare tull. I hvert fall ikke når man er etablert og har små barn. Gutteturer som er så dyre tenker jeg hører hjemme hos single menn. Har man en stor familie så tenker man på flere enn bare seg selv. Kan han ikke bare dra på en litt billigere hyttetur eller noe, med gutta?

Endret av Fru Ugle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Fru Ugle skrev:

Det er nok bare noe han sier. Alle har ikke en guttegjeng de drar på tur med. Det er bare tull. I hvert fall ikke når man er etablert og har små barn. Gutteturer som er så dyre tenker jeg hører hjemme hos single menn. Har man en stor familie så tenker man på flere enn bare seg selv. Kan han ikke bare dra på en litt billigere hyttetur eller noe, med gutta?

De drar på hytteturer også, men dette er den årlige «store» turen. De er i midten av 30-årene, noen single, de fleste med kone og barn. HI

Anonymkode: b2d08...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sjeldent. Har en langhelg i året med jobben. Syns han skulle hatt en tur til med venner. Men 20 000, det er drøyt. Da måtte han ja spart opp de penga uten at det gikk ut over familieøkonomien. Vi setter av et viss beløp hver som går på felleskonto, det vi sitter igjen med på lønnskontoen vår da er vårt eget. Så vi har begge mulighet til å spare opp penger til det vi vil. Men hadde måtte spart ganske lenge for å få spart opp 20 000 🙈 Jeg er på jentetur 1-2 ganger i året kanskje. Er da en helg eller maks langhelg. Det kan være hyttetur eller hotelltur. Men har vel brukt maks 5000 på en tur, og da var det langhelg i en storby.

Anonymkode: 58202...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er på to turer i året. Den ene er hyttetur. Den andre som regel til en større by. Hva turen koster har jeg ingen oversikt over. Med mindre denne utgiften har stor betydning for deres økonomi så tenker jeg det er helt ok.

Anonymkode: 15845...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er på guttetur ca to ganger per år, men da er det hyttetur. Det skulle aldri falle ham inn å bruke 20k på en tur kun for seg selv. Jeg skulle aldri kunne bruke så mye på en tur til bare meg heller bare så det er sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i året. 

Aner ikke hva disse turene koster, men det har aldri påvirket familieøkonomien så det spiller ingen rolle. Regner med turene koster 3-4.000 kr eller noe sånt, også går det jo fort det samme i lommepenger (restaurant og alkohol). 

Han er aldri på hytteturer og sånt da, det er denne ene ganger han er borte fra oss. 

Anonymkode: 77329...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er på tur to-tre ganger i året. Vil tro utgiftene pr tur er på to til maks fem tusen. 

Anonymkode: d8f05...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig sjelden, da han flyttet til Norge som 30-åring og derfor ikke har den vennekretsen som ofte drar på slike turer. Hadde en hobby noen år hvor det var helgestevner i sommerhalvåret da ble det noen helger og kroner som gikk. Vi har kun regningskonto felles så han kunne i teorien brukt sine penger på tur men tviler han hadde vært villig til det. 

Anonymkode: 7faf2...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...