Gå til innhold

Hvilken utebukse har 14/15 åringen deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ahkka, S fra herreavdelingen.

Storebror har brukt den, og nå har lillebror den (har to gutter på 14 og 17 år).

Veldig fornøyd med meket, har flere stykker til barn, og eldste har nå M fra herreavdelingen. De sitter bra, er helt vind og vanntette og har en grei pris. Jeg har aldri betalt full pris, passer på når man får en kode fra Ellos med 30 eller 40% på en valgfri vare....

https://www.ellos.no/ahkka/skibukse-tjuktje-m/7004033-01

Anonymkode: 15a5a...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke merket, kanskje Stromberg. Den er svart, 5 år gammel, liten damemodell. Med ny imrigneing en gang i året holder den noen år til.

Anonymkode: b0342...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. De er ikke ute. De er enten på skolen eller trening. Og er de ikke der gjør de skolearbeid eller er hos venner. Tiden de løpte i skogen eller på lekeplass er over. Minste er 11. Hun har Bergans. 

Anonymkode: c4c6f...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen. De er ikke ute. De er enten på skolen eller trening. Og er de ikke der gjør de skolearbeid eller er hos venner. Tiden de løpte i skogen eller på lekeplass er over. Minste er 11. Hun har Bergans. 

Anonymkode: c4c6f...67e

Her er de i slalåmbakken 2-4 ganger i året og skolen arrangerer aktivitetsdag minst en gang i året hvor de er ute. De reiser også gjerne til skøytebanen noen ganger i løpet av vinteren, kanskje et par ganger på egenhånd og ihvertfall en gang i gymmen på skolen. 

Akkurat nå er min 9.klassing med en kamerat på hytta så de får to dager på alpint. 

Så selv om de ikke baser i snøen lenger og vi bor helt ved kysten i sør så sesongen er kort må de ha en utebukse til vinterbruk også. 

Høres litt rart ut at en ungdomsskoleelev aldri er ute om vinteren... 

Anonymkode: 15a5a...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren min er 12, men høy og kraftig. Kjøpte bukse fra McKinley i dag, 699 på G-sport. Damestørrelse, vi har vokst ut av barneavdelingene for lengst.

Anonymkode: de189...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er de i slalåmbakken 2-4 ganger i året og skolen arrangerer aktivitetsdag minst en gang i året hvor de er ute. De reiser også gjerne til skøytebanen noen ganger i løpet av vinteren, kanskje et par ganger på egenhånd og ihvertfall en gang i gymmen på skolen. 

Akkurat nå er min 9.klassing med en kamerat på hytta så de får to dager på alpint. 

Så selv om de ikke baser i snøen lenger og vi bor helt ved kysten i sør så sesongen er kort må de ha en utebukse til vinterbruk også. 

Høres litt rart ut at en ungdomsskoleelev aldri er ute om vinteren... 

Anonymkode: 15a5a...ae2

Samme her.

Heldigvis ute om vinteren selv om de er ungdommer altså:) Går på skøyter, kjører alpin, er med småsøsken i akebakken, går på ski etc  .

 

Takk for svar, skal sjekke ut:)

Anonymkode: b9c16...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har en Skogstadbukse etter storebror. Vet ikke om man får tak i de lenger? Veldig fornøyd med de - Har hatt mange til alle ungene.

Bruker den ikke veldig mye - bruker gjerne stillongs og Adidas bukse eller skibukse på skøytebanen,  og skibukse på langrennsski. Blir mest i alpinbakker.

Anonymkode: c2027...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14, 16 og jeg har stormberg. Kjøpt på salg for flere år siden. For yngste er de litt store, men hun bruker de om de andre er våte, de må bare brettes litt opp i beina. Hun er veldig smal, så det er perfekt at det er seler på de. 

Jeg hadde ett dyrere merke på utebukse før, var igrunn fornøyd men kjente stor forskjell når jeg raste ned i vekt og stjal unges bukse. Stormberg buksa er skikkelig varm, god å gå i og vannavisende nok for meg. Ungene er mer ute og leker når det er sørpete ute, så har lært at jeg bør imprignere de innimellom. Men det trengs nok egentlig ikke, men har unger som er ute og leker i regnevær uten regntøy osv. De kommerr heller inn og skifter når de blir våte igjennom. Tror ikke det er normalt tennåringer er ute og leker på denne måten.

Anonymkode: 9f24d...95f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2019 den 16.10, Anonym bruker skrev:

Her er de i slalåmbakken 2-4 ganger i året og skolen arrangerer aktivitetsdag minst en gang i året hvor de er ute. De reiser også gjerne til skøytebanen noen ganger i løpet av vinteren, kanskje et par ganger på egenhånd og ihvertfall en gang i gymmen på skolen. 

Akkurat nå er min 9.klassing med en kamerat på hytta så de får to dager på alpint. 

Så selv om de ikke baser i snøen lenger og vi bor helt ved kysten i sør så sesongen er kort må de ha en utebukse til vinterbruk også. 

Høres litt rart ut at en ungdomsskoleelev aldri er ute om vinteren... 

Anonymkode: 15a5a...ae2

Slalåm er to timer unna med bil så der er vi ikke. Ingen av ungene er interessert i det. I fjor hadde vi ikke en eneste dag med snø her. Skøyer går de på inne og det er noen få som går med spesielle vinterbukser for det. Resten går i vanlige klær. Våre barn er helt normale ungdommer som er opptatt av trening, skole og venner selv om de kkke leker i snøen hver dag. 

Anonymkode: c4c6f...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2019 den 15.16, Anonym bruker skrev:

Ingen. De er ikke ute. De er enten på skolen eller trening. Og er de ikke der gjør de skolearbeid eller er hos venner. Tiden de løpte i skogen eller på lekeplass er over. Minste er 11. Hun har Bergans. 

Anonymkode: c4c6f...67e

Så dere er aldri på skitur, tur i skogen, hyttetur osv?

Anonymkode: 3d335...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.1.2019 den 7.11, Anonym bruker skrev:

Slalåm er to timer unna med bil så der er vi ikke. Ingen av ungene er interessert i det. I fjor hadde vi ikke en eneste dag med snø her. Skøyer går de på inne og det er noen få som går med spesielle vinterbukser for det. Resten går i vanlige klær. Våre barn er helt normale ungdommer som er opptatt av trening, skole og venner selv om de kkke leker i snøen hver dag. 

Anonymkode: c4c6f...67e

Ja, ingen har vel sagt barna er unormale?

Det unormale er vel å svare i denne tråden. Regner med du skjønte jeg var ute etter tips fra de som har barn som er ute. Eller tenkte du jeg skulle si til ungdommen:  jeg har rådført meg nå, og hører at andre ungdommer ikke er ute, så du trenger ikke utebukse.

 

Anonymkode: b9c16...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har en vattert skibukse fra XXL, av merket Neomondo, en vanntett skallbukse fra Twentyfour og et par vanlige turbukser fra H&M og Stormberg. 

Her er spesielt skallbukse tvingende nødvendig utstyr, når det regner, så regner det oppover og bortover. Den bruke til og fra skolen blant annet, den er romslig nok til å trekke utenpå innebukse. 

Ungdom (og andre) uten utebukse er nok enten late eller våte. Enten så går de ingen steder, eller så går de i uegnet tøy. Ev. bor de ikke i Norge. 

Anonymkode: dc20e...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...