Gå til innhold

Hvilken metode fikk deg ned i vekt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Beskriv hvordan du har gått ned i vekt gjerne med ett ord som beskriver metoden.

Anonymkode: 2fbc6...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe så kjedelig som en «varig livsstilsendring». Jeg spiser mindre porsjoner, mer grønnsaker, velger magre, rene produkter, ikke farse og halvfabrikata. I en lang periode kuttet jeg ut alt av godteri, kake, is og potetgull. Nå som vekta er stabil spiser jeg dette innimellom, men i små mengder. Jeg spiser for eksempel et lite kakestykke i selskap, mot tidligere 3-4 stykker, har vi sjokolade eller smågodt på bordet en lørdagskveld spiser jeg alt fra tre til seks biter. I «mitt forrige liv» spiste jeg glatt 200g sjokolade alene, nå hadde jeg blitt kvalm lenge før jeg var halvveis.

Og så trener jeg tre ganger i uka, tidligere trente jeg ingenting. 

Vekta mi gikk veldig sakte nedover, så jeg kjørte aldri noen slankekur, men jeg valgte heller å fokusere på hvordan jeg har lyst til å leve resten sv livet, og så justerte vekta seg etter hvert. 

Anonymkode: fa93f...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunn fornuft. 

Jeg tror folk innerst inne vet hva som må til og hva som er bra. Derimot er det vanskelig å være konsekvent. 

Jeg ble «blodmotivert» i 2011. Tok av 38 kg på syv måneder. Det var lett bare jeg holdt meg til planen. Noe jeg klarte. Det vanskelige var de tre første årene, å holde vekta. Nå har kroppen stabilisert seg og jeg har god kontroll. 

Anonymkode: 64ee1...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen diett, men livsstil. Bytter ofte ut brød med knekkebrød, spiser mer grønnsaker til middag, fråtser ikke godteri, kaker og potetgull, men kan fint ta et stykke eller noen biter smågodt, drikker oftest bare vann og tåler å være sulten innemellom. Vi er blitt så komfortable og går rundt og gulper halvmette hele dagen. I tillegg til trening, mest styrke. Dette har holdt meg slank og sterk i 35 år. 

Anonymkode: 3cee1...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den uspennende, men effektive dietten "spis mindre, tren mer". 

Har gått ned fra 82 kg i oktober til 70 nå i januar, og har nå BMI på 23.

Anonymkode: 48fe2...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noe så kjedelig som en «varig livsstilsendring». Jeg spiser mindre porsjoner, mer grønnsaker, velger magre, rene produkter, ikke farse og halvfabrikata. I en lang periode kuttet jeg ut alt av godteri, kake, is og potetgull. Nå som vekta er stabil spiser jeg dette innimellom, men i små mengder. Jeg spiser for eksempel et lite kakestykke i selskap, mot tidligere 3-4 stykker, har vi sjokolade eller smågodt på bordet en lørdagskveld spiser jeg alt fra tre til seks biter. I «mitt forrige liv» spiste jeg glatt 200g sjokolade alene, nå hadde jeg blitt kvalm lenge før jeg var halvveis.

Og så trener jeg tre ganger i uka, tidligere trente jeg ingenting. 

Vekta mi gikk veldig sakte nedover, så jeg kjørte aldri noen slankekur, men jeg valgte heller å fokusere på hvordan jeg har lyst til å leve resten sv livet, og så justerte vekta seg etter hvert. 

Anonymkode: fa93f...b10

Du har valgt «beste» vei for varig vektnedgang 👍

Anonymkode: c5580...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spise lite, men ofte. 4-5 måltider pr dag, masse vann. Brus / vin / øl kun et glass eller to i helgene. Aldri midt i uka. Jeg må innrømme at jeg ikke er så glad i veldig grovt brød, så da sper jeg på med litt skikkelig fiber utenom, synes at det gjør godt for magen. Kaker, snop etc kun fredag eller lørdag. Har en sånn "magisk" grense på at snop er lov fra etter klokka syv på fredag til midnatt på lørdag.

En skive brød eller et par skiver knekkebrød (eller annet som tilsvarer), tynt lag med smør (skulle vel egentlig ha kuttet ut akkurat det, men...), et par skiver pålegg og en haug med "grønt" ved siden av.  Eller "frokostblanding" / havregrøt etc ev. med litt frukt eller bær. På jobb blir et av måltidene rett og slett bare en banan fordi det ikke er rom for å sette seg ned og spise "skikkelig".

Middag: 1 stk kjøtt / fisk / annet, en potet / "håndfull" med ris eller pasta etc og en haug med grønnsaker. 

Prøver å begrense fruktinntaket til noe som tilsvarer et par frukt om dagen. Når ting har sklidd ut en stund, som f.eks etter jul eller andre ferier og sukkerhungringen blir for stor, har jeg gjerne en liten boks med oppskåret frukt, druer og kanskje gulrot i reserver sånn at jeg kan ta noen biter i forbindelse med et måltid. Er veldig streng på å ikke spise mellom måltidene.

Når jeg ikke skal ned i vekt, prøver jeg å spise omtrent litt, men kan av og til øke mengden noe. Samtidig spiser jeg jo såpass mye ved å spise sånn, at jeg ikke blir underernært - vektnedgangen vil jo garantert stoppe etterhvert også.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ketolyse

Anonymkode: f7752...e7c

Hva er det? Hvordan går man fram?

Anonymkode: 63024...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva er det? Hvordan går man fram?

Anonymkode: 63024...8dc

Det er streng lavkarbo, og er bare for de som er veldig ovevektige, ikke for de som skal ned noen kilo

https://ketolyse.no/

Anonymkode: f7752...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er streng lavkarbo, og er bare for de som er veldig ovevektige, ikke for de som skal ned noen kilo

https://ketolyse.no/

Anonymkode: f7752...e7c

Jeg veier 80 kg og er ca 166 høy. Vil påstå jeg er overvektig.

Anonymkode: 63024...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg veier 80 kg og er ca 166 høy. Vil påstå jeg er overvektig.

Anonymkode: 63024...8dc

Da kan det være at den passer for deg

Anonymkode: f7752...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kan det være at den passer for deg

Anonymkode: f7752...e7c

Men for å være helt ærlig så forstår jeg ikke hvordan den funker? Jeg leste på linken du leste men forstår ikke? Får man en program/liste hva man skal spise hver dag eller hva?🙈

Anonymkode: 63024...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men for å være helt ærlig så forstår jeg ikke hvordan den funker? Jeg leste på linken du leste men forstår ikke? Får man en program/liste hva man skal spise hver dag eller hva?🙈

Anonymkode: 63024...8dc

Ønsker å gå ned til 55-60 KX.

Anonymkode: 63024...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men for å være helt ærlig så forstår jeg ikke hvordan den funker? Jeg leste på linken du leste men forstår ikke? Får man en program/liste hva man skal spise hver dag eller hva?🙈

Anonymkode: 63024...8dc

Kjøper man ketolyseboka så står det en meny der som man kan bruke, jeg brukte ikke den i det hele tatt. Det viktigste er at du leser deg opp og forstår prinsippene, ikke at du får en fiks ferdig matplan.

Anonymkode: f7752...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøper man ketolyseboka så står det en meny der som man kan bruke, jeg brukte ikke den i det hele tatt. Det viktigste er at du leser deg opp og forstår prinsippene, ikke at du får en fiks ferdig matplan.

Anonymkode: f7752...e7c

Takk for at du tar deg tid til å lese. Jeg ble overbevist etter å lest litt mer og sett blant annet den vidoen av han mannen som hadde gått ned 5 bukse str. Hvilken pakke kjøpte du? For å få den boken du snakker om må man bestille pakken ikke sant? Hvor mange kg gikk du ned og hvor langt tid brukte du?

Anonymkode: 63024...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...