Gå til innhold

Ta årsstudium for å få studiepoeng


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bør man gjøre det, eller heller forbedre fag som privatist? Tenker å ta et årsstudie i noe egentlig irrelevant, men som jeg har interesse for.. det er vel aldri bortkasta? 

Anonymkode: e95b1...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får du alderspoeng. Men om målet er å heve poengene dine i søknad om andre høyere studier, vil det lønne seg å ta forbedre vitnemålet ditt, da får du bedre vitnemål, og høyere snitt. Men årsstudiumet øker ikke snittet ditt i seg selv. 

Anonymkode: f384b...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du får du alderspoeng. Men om målet er å heve poengene dine i søknad om andre høyere studier, vil det lønne seg å ta forbedre vitnemålet ditt, da får du bedre vitnemål, og høyere snitt. Men årsstudiumet øker ikke snittet ditt i seg selv. 

Anonymkode: f384b...27f

Før fullført generell studiekompetanse gjetter jeg da at jeg får 54,5 studiepoeng. Kanskje det holder da...? Studiet krever Poenggrenser 47,1 / 53,5

Anonymkode: e95b1...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får tillegg for et årsstudium også, ikke bare alderspoeng. 

 

Så jeg ville ha søkt det du helst vil og så satt opp et årsstudium på andrevalg. Da kan du se hva som skjer. De poenggrensene kan endre seg fra år til år. 

Anonymkode: 46810...e95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man får tillegg for et årsstudium også, ikke bare alderspoeng. 

 

Så jeg ville ha søkt det du helst vil og så satt opp et årsstudium på andrevalg. Da kan du se hva som skjer. De poenggrensene kan endre seg fra år til år. 

Anonymkode: 46810...e95

Okei. Ja, det er vel lurt..

Anonymkode: e95b1...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...