Gå til innhold

Helsekost tabletter mot angst


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd noen tabletter fra helsekost eller lignende som har dempet angst og evt depresjon? Var det noe som faktisk hjalp? Ja eg vet eg kan få hos legen, har hatt samtaler om det, har også fått noen tabletter der eg reagerte på med en merkelig bivirkning så turte ikkje ta de mer.. Fikk noen andre, las bivirkninger og turde ikkje ta de heller.. 😂 De var enda verre.. Så eg skulle se det litt an uten og så skulle vi snakke om det igjen når eg kom tilbake om ikke så lenge.. Det er litt opp og ned, det kommer i perioder, og i perioder er det ikke like ille.. Vet en del har gode erfaringer med ting fra helsekost og lignende og.. Men vet ikke alltid om eg kan stole på det de som jobber der sier... 😉 Håper noen har noen gode tips.. 😊  Og eg blir fulgt opp i flere instanser ang det og... Sånn at det er sagt. 😉 😊 

Anonymkode: 674a4...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.1.2019 den 1.24, Anonym bruker skrev:

Placebo er et fint dyr.

Anonymkode: c0ddb...4fd

Plecebo er fantastisk: https://www.amazon.com/You-Are-Placebo-Making-Matter/dp/1401944590/ref=sr_1_1_sspa?ie=UTF8&qid=1547987799&sr=8-1-spons&keywords=you+are+the+placebo+joe+dispenza&psc=1

Tenk at kroppen kan reparere seg selv ved hjelp av tro. Dr Joe Dispenza har skrevet denne fantastiske boken som jeg anbefaler på det sterkeste. Han snakker mye om neuroplasticity og hvordan tankene våre fungerer på den fysiske kroppen. Han har kommet ut med en ny bok (supernatural): https://www.amazon.com/Becoming-Supernatural-Common-People-Uncommon/dp/1401953093/ref=sr_1_1_sspa?ie=UTF8&qid=1547989201&sr=8-1-spons&keywords=supernatural+dispenza&psc=1

Hans bøker finnes også på Audible.com hvis du liker audiobøker. For angst så hjelper hans teknikker mye, du vil lære om hjernen og hvordan du kan bruke den på en bedre måte. 

Ikke alle tenker på at medisiner er bassert på råvarer fra planter. Medisiner bruker dog syntetiske kopier av plantestoffene rett og slett for at det er mer bærekraftig og lettere å produsere i lengden.

Feks. stoffer i safran er brukt i sovemedisin, men naturpreparatet kan også brukes og har en god effekt på innsovning. 

Når man har angst så kan man ha diverse ubalanser i kroppen av de forskjellige næringstoffene. Magnesium, kalsium, slik, fettsyrer, d-vitamin og b-vitaminer for å nevne noen. Leger kan ingenting om kost og du får sjelden hjelp av en lege til å finne ut av disse tingene, dessverre. Du kan ta blodprøver men bør sjekke nivåene selv utifa hva prøvene sier da legene ikke reagerer om du er innafor normalen. Selv om du er innafor normalen kan du være lav og om du sjekker anbefalingene i andre land så kan du fort finne ut at du i det spesikekke lander faktisk er lav. 

Kosthold er utrolig viktig for å holde en god mental helse, leger vil ofte bare skrive ut medisiner og det er synd da mange kunne vært kurert ved hjelp av kost. 

https://www.kk.no/helse/vi-elsker-og-hater-burpees-men-hvor-effektiv-er-egentlig-ovelsen-70584922

Om du googler litt så vil du fine en god del stoff rundt dette, medisiner demper bare symptomer og det er ingen varig kur i tillegg så kommer de med bivirkninger. Å endre kostholdet gir ingen bivirkninger, det å ta kosttilskudd av de stoffene kroppen trenger tar faktisk bort angsten om det er det som forårsaker den. 

I tillegg bør du se på meditering og avspenning som Yoga og lignende. Meditasjon vil også hjelpe på å dempe angst. Men ikke ta mitt ord for disse tingene, les deg opp selv. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du helsekostabletter betyr det samme som ingen bivirkninger? Det er langt mindre kontroll på helsekostpreparater enn big pharma. Det er også skremmende svak kunnskap om interaksjoner mellom helsekostpreparater og medikamenter. 

Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, men anbefaler på det sterkeste å være kritisk til helsekostpreparater også.

 

Anonymkode: 04937...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.1.2019 den 1.24, Anonym bruker skrev:

Placebo er et fint dyr.

Anonymkode: c0ddb...4fd

Men hvis man blir bedre, så er jo det det viktigste

Anonymkode: f1594...3cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis man blir bedre, så er jo det det viktigste

Anonymkode: f1594...3cb

Ja, det er jo det som er så fint med placebo. Det er samme hva HI eventuelt kjøper på helsekosten, bare hun tror på at det virker.

Anonymkode: c0ddb...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...