Gå til innhold

Mobbing


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble mobbet psykisk og fysisk på ungdomskolen for 15 år siden og det sitter veldig godt enda. Men en av de som mobbet meg, har nå i dag sendt meg venneforespørsmål på facebook.  Noen som vet hva det kan bety? Tror hun at jeg kanskje har glemt at hun mobbet meg og at ingenting har skjedd og at vi skal være venner på facebook og like hverandres innlegg eller noe? Eller om det kan være en slags unnskyldning eller kanskje hun sitter med den andre vennen sin som mobbet meg, og vil sjekke siden min og le av meg kanskje? Bare lurer virkelig på hvorfor. Har ikke hørt eller sett disse personene siden ungdomskolen før hun sendte venneforespørsmål nå i dag. Nei jeg har ikke godtatt viss noen lurer. Vet ikke om jeg tør. 😕

Anonymkode: e355e...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke godt å si hva det betyr, men ville helt klart ikke godtatt forespørslene.

klem til deg!

Anonymkode: a7619...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de som har mobbet ofte ikke skjønner hvor mye vondt de har gjort og at noen lan slite med dette i ettertid. Kanskje hun tenker at hun tøyset og ertet og ikke skjønner alvoret? Mener IKKE p bagatellisere det som har skjedd med deg, bare å forklare venneforespørselen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ingen vonde følelser overfor deg. Kanskje har hun glemt det hele selv.

Du kan være rimelig trygg på at det siste alternativet ditt ikke stemmer:

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

eller kanskje hun sitter med den andre vennen sin som mobbet meg, og vil sjekke siden min og le av meg kanskje?

(Det er ikke en type atferd tredveåringer driver med.)

Anonymkode: e2229...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan være hun ikke husker helt ha hun gjorde. Mobbing sitter sterkt inne hos de som ble mobbet, men for mange av de som mobbet, husker de gjerne bare at de var slemme/rampete. De tenker kanskje ikke på at de faktisk mobbet, og at det sitter lenge i hos den andre. Hvis du føler for det, kan du sende henne en melding å minne henne på hva hun gjorde. Mange vokser som personer ila 15 år, og du kan muligens få en unnskyld fra henne.

Anonymkode: 16253...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godta ! Kanskje sier hun unnskyld.

om ikke blokker henne om hun fortsatt er slem 

Anonymkode: 0893a...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok for noen år siden kontakt med en medelev jeg hadde vært med på å mobbe, og ga han en uforbeholden unnskyldning og påpekte at jeg ikke forventet tilgivelse.

Jeg forstod ikke dengang da hva vi gjorde, det var en slags gruppeting og vi drev hverandre, men jeg forstod det når jeg ble voksen, og når jeg forstod det holdt det på å ødelegge meg innvendig. Så jeg lette opp nummeret hans og ringte han da, og ble godt tatt i mot. Han bekreftet at det hadde vært helt jævlig også. Noe som var både godt og vondt. Håper du kan forstå.

For to år siden møtte jeg denne mannen tilfeldig på gata og vi slo av en prat på hans initiativ, han var imøtekommende og grei, interessert i mitt liv, men jeg klarte ikke tenke, jeg tenkte bare på unnskyldningen jeg hadde gitt noen år før, og at jeg fortsatt følte meg forferdelig. Har senere forstått at han faktisk viste meg at han kom seg videre, la det bak seg. Han var the bigger man, for å si det sånn.

Hva venneforespørselen består i er ikke lett å si noe om, men om den ikke viser seg å være av ønsket art, ville jeg tillat meg å ri av meg det jeg mente før jeg slettet og blokkerte «vennskapet» igjen.

Du kunne feks åpne med å si; Hei, hva kan jeg hjelpe deg med?

Anonymkode: 155cc...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...