Gå til innhold

Noen her som lager sushi selv?


Snartvinter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

https://www.salma.no/oppskrifter/maki-sushi/

Vi har laget makiruller slik. Pluss laget scampi-tempura som vi laget makiruller av. 

Det er lett å lage pene maki med diverse fyll, så de så veldig gode ut! Men jeg synes ikke vi fikk til risen slik den skal være. Skikkelig vanskelig å få til riktig eddikmengde og konsistens. Kanskje vi kjøpte en dårlig sushi-eddik da, eller feil pakke med sushiris. 

Så det ferdige resultatet ble jeg ikke fornøyd med, derfor har det ikke blitt til at vi har prøvd igjen. Men hvis det kommer tips om fantastiske produkter her så prøver vi nok igjen. 

Anonymkode: 79aec...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.salma.no/oppskrifter/maki-sushi/

Vi har laget makiruller slik. Pluss laget scampi-tempura som vi laget makiruller av. 

Det er lett å lage pene maki med diverse fyll, så de så veldig gode ut! Men jeg synes ikke vi fikk til risen slik den skal være. Skikkelig vanskelig å få til riktig eddikmengde og konsistens. Kanskje vi kjøpte en dårlig sushi-eddik da, eller feil pakke med sushiris. 

Så det ferdige resultatet ble jeg ikke fornøyd med, derfor har det ikke blitt til at vi har prøvd igjen. Men hvis det kommer tips om fantastiske produkter her så prøver vi nok igjen. 

Anonymkode: 79aec...8b4

Hvor handlet dere da, kjøpte dere sånn ferdig ris fra rema 1000(ferdigkokt)? Og eddiken?

Anonymkode: 87910...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor handlet dere da, kjøpte dere sånn ferdig ris fra rema 1000(ferdigkokt)? Og eddiken?

Anonymkode: 87910...f18

Jeg husker ikke merke. Vi handlet på meny, og kjøpte ukokt sushiris, nori og eddik i samme «serie/merke» som vi ble anbefalt der, og fulgte fremgangsmåte på pakken. 

Anonymkode: 79aec...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget et par ganger, men det er mye styr, og bare jeg og jentungen som liker det, så er sjelden vi gidder egentlig.

Du får kjøpt sushiris (pakke som du koker selv) og riseddik tror jeg det heter.

Husker ikke hvilken oppskrift vi brukte, men gogglet, så fant jeg en oppskrift jeg synes så passelig enkel og god ut.

Så må du selvfølgelig ha noori flak og bambusmatte. Alt dette finnes på samme plass i butikken. Der finner du også ingefær på glass og wasabipaste.

Jeg synes det blir veldig godt med ingredienser som mango, jordbær og vårløk. I tillegg til fisk selvfølgelig, vi bruker bare laks.

Anonymkode: 55711...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...