Gå til innhold

Dere som har barn på videregående eller eldre.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Driver de fortsatt med idrett eller har andre organiserte aktiviteter?

Hvis ikke, når sluttet de med det?

Anonymkode: b51b8...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Pæddan skrev:

Ja holder på aktivt ennå, 7 dageri uken.

Har du inntrykk av at det er vanlig?

Jeg har ikke så store barn enda, men sitter med inntrykk av at frafallet blir veldig stort i ungdomskolealder.

Anonymkode: b51b8...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Videregående går vår på. Han har svart belte i taekwondo og er på trening fra 17.00-21.00 3 ganger i uka.

 

han stortrives og engasjerte seg tidlig i klubben. Han er nå med i trenerteamet og trener både barn og voksne, har tatt dommerkurs og flere trenerkurs. Regner med han fortsetter for når han ser etter videre studiesteder er god taekwondoklubb et av kriteriene!

 

veldig gladhan hoppet av fotballen. Mange som slutter der når de kommer i slutten av ungdomsskolen og som dermed ikke trener noe. Mange kompiser som ikke trener.

 

kampsport er en sport mange ungdom/voksne starter på. Verdt å prøve ut dersom man trener trene.

Anonymkode: 92d98...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du inntrykk av at det er vanlig?

Jeg har ikke så store barn enda, men sitter med inntrykk av at frafallet blir veldig stort i ungdomskolealder.

Anonymkode: b51b8...027

Tror det kommer helt an på idretten ungdommene bedriver. Og ikke minst interessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min går vg1 og sluttet med organisert idrett i 9.klasse. Han trener på treningsstudio 4-5 dager i uken, så han holder seg i form på den måten. Han gikk på fotball og karate tidligere, men var aldri blant de flinkeste.

Anonymkode: c86a6...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en som går i andre klasse på videregående, han sluttet med både fotball og håndball i 10 klasse. Men det var ikke frivillig, han ble hardt rammet av kyssesyken! Trener litt på helsestudio nå, og begynner å tenke på både fotball og håndball igjen. Men er redd kondisen ikke er god nok.

Tiende klassingen slutte på fotball når han var 13 pga treneren. Utrolig at han får være trener forsatt sånn som han drev og forsatt driver på, nå driver han å sender ut meldinger til ungdommer som har gått på laget for å få de til å begynne igjen. Men bare de som han og sønnen liker. Så det sitter en del skuffa gutter i bygda som kanskje hadde startet igjen hvis han hadde tatt kontakt. Men de har jo litt stolthet og starter ikke igjen når han bare sender sms til sine utvalgte!

Anonymkode: eb3ee...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet med idrett på vgs. Fikk plutselig angst av å være i klasserommet, tvilte mye på meg selv. Mye som skjedde hjemme. Skulsmisse, jeg hadde mange kjærester. Så jeg sluttet. Det ble dominoeffekt, laget ble oppløst etter noen mnd. Angrer på det i dag, men på den tiden var det riktig avgjørelse. Det ble for mye.

Anonymkode: 6dabd...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har sluttet på/rett før ungdomsskolen. De svømte begge aktivt. Tror det ble for mye, og forventningene om å komme på trening 4-6 ganger i uka for å få være med på stevner ble for mye. Venner ble viktigere enn å trene så mye. De hadde heller ikke mange venner som trente det samme.

Anonymkode: 8b334...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en som går i 2.klasse på vgs, han er medlem på et treningssenter. Han trener vel 1-2 ganger i uka, og har rett og slett ikke tid til mer. Han går jo på skolen og må følge opp den, også jobber han som ekstrahjelp i en butikk og jobber minst to dager i uken og stadig noe ekstra.

Har også en som går i 9.klasse, han sluttet med fotball etter barneskolen, men driver i dag en annen idrett hvor han trener 2-3 ganger i uken. Jeg håper han fortsetter der, veldig godt miljø og fint å ha noe organisert å gå til. 

Blir helt klart for mye hjemmesitting når de ikke har noe organisert, mye spilling og underholdning på skjerm. Jeg har intrykk av at mange faller fra i de vanlige idrettene på ungdomsskolen. Da topper de lagene og bare de mest interesserte blir med videre, alle mosjonistene som er med bare for det sosiale og for å trene litt blir borte. 

Anonymkode: c256c...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 17 år går på treningssenter. Hun holdt på veldig aktivt med sin idrett fram til 13 års alderen, og fra 13-16, har hun vært av og på den idretten, men ga seg helt da hun ble 16. 

Mitt inntrykk er at mange går på treningssenter. Få holder fortsatt på med idretten sin, og gjør de det, så er de ofte ganske seriøse.

Anonymkode: 11c08...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Min datter på 17 år går på treningssenter. Hun holdt på veldig aktivt med sin idrett fram til 13 års alderen, og fra 13-16, har hun vært av og på den idretten, men ga seg helt da hun ble 16. 

Mitt inntrykk er at mange går på treningssenter. Få holder fortsatt på med idretten sin, og gjør de det, så er de ofte ganske seriøse.

Anonymkode: 11c08...c19

Jeg har samme inntrykk. Det er egentlig veldig synd at idrettslagene tilbud ikke passer bedre for mosjonistene.

Jeg skulle gjerne hørt fra dere som har barn som driver med andre ting også, som musikk, teater, sjakk, speider eller andre aktiviteter. Er frafallet like stort der i den alderen?

Anonymkode: b51b8...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eldste vår er på videregående andre året og trener aktivt. Hun trener som regel 15 timer uken. Mer når det er konkurranse. Hun konkurrerer på internasjonalt nivå. 

Anonymkode: f89fd...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og broren min er såkalte "barn" hvis du vil definere oss som det, han er på høgskole, mens jeg går på VGS. Ingen av oss driver noe særlig med sport, men broren min var aktiv i fotball i mange år, før spilling, og senere jobb tok over. Selv har jeg aldri drevet med sport.

Anonymkode: e4a93...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ungdom har aldri gått på noen idrett. Er med i røde kors, men aldri hatt interesse for organisert fysisk aktivitet.

Anonymkode: d2ee0...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste her i huset begynte på teater da han var 8 år. Nå nærmer han seg 18 (2. vgs) og er fremdeles aktiv! Han vil fortsette så lenge han kan, det vil si 1,5 år til. Tilbudet er ut videregående skole. Han har ingen ambisjoner om å bli skuespiller, men stortrives likevel.

Søstera går i 10., og driver også med teater. Hun liker seg også godt, men har slitt litt med skolen. Hun sier hun vil se an til høsten om hun fortsetter. Hun håper skolen ikke blir for krevende!

Anonymkode: af17e...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min gikk på kulturskolen til han var ferdig på vgs. Og går på noe annet nå, fast.

Anonymkode: 0172f...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min går 2 året på vgs og spiller fortsatt fotball. Han mistet interessen litt i fjor, men så byttet han klubb. Nå trener han 3 dager i uken igjen.

Anonymkode: bb8a6...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/18/2019 at 8:10 AM, Anonym bruker said:

Driver de fortsatt med idrett eller har andre organiserte aktiviteter?

Hvis ikke, når sluttet de med det?

Anonymkode: b51b8...027

har tvillinger på 17, den ene spiller fotball, og den andre gjorde det til han var 13, de er veldig forskjellige, ene elsker og trene, spille fotball, være med venner og kjæreste,mens han andre er en gamer som vi sliter med og få vekk fra datan. deres søsken er lik han som er glad i og trene heldigvis, de er 12 og 10 og spiller hockey

Anonymkode: 51705...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...