Gå til innhold

bare lurer på en ting :

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn i 1 klasse, bruker dere de oransje sekkene,eller kjøper dere nye? og hvor lenge kan de brukes? synes de er så små.

Min begynner i 1 klasse til høsten og hvis han skal ha en annen ryggsekk i tillegg tenkte jeg og kjøpe det i bursdagen hans om ca 3 ukers tid :)

Anonymkode: e6b30...6ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bruker alle de oransje sekkene, de holder til første klasse. De bruker ikke penal før i andre klasse, så holder lenge med sekken for de få bøkene og arkene de har. 

Anonymkode: 81cb8...ef5

Skrevet

Her bruke også alle disse sekken (de er gule her da). Her blir man oppfordret til å bruke disse i 1. Klasse. 

Anonymkode: 0b222...caf

Skrevet

De fungerer greit i 1. og 2. klasse..

Anonymkode: a997a...347

Skrevet

Alle bruker de i 1.klasse her.sekken til mine var utslitt etter 1.klasse så derfor den ble byttet ut ikke pga str.

Anonymkode: 6315a...61b

Skrevet

Orange sekker? Vi har ikke slike her. Bruker beckmann, fungerer veldig bra. 

Anonymkode: 2de8e...0e0

Skrevet

Tusen takk for svar :) da kjøper jeg det heller til jul eller neste bursdag, så han har det i 2 klasse :)

Skrevet

Her er det meningen at alle barna skal bruke de Orange sekkene, og refleksvest. Ingen har annen sekk. Men bare i 1.klasse, i 2. Må de ha egen sekk.

Anonymkode: 0b70c...5df

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere som har barn i 1 klasse, bruker dere de oransje sekkene,eller kjøper dere nye? og hvor lenge kan de brukes? synes de er så små.

Min begynner i 1 klasse til høsten og hvis han skal ha en annen ryggsekk i tillegg tenkte jeg og kjøpe det i bursdagen hans om ca 3 ukers tid :)

Vi bruker oransje hele første året. Alle på trinnet gjør det. Jenta vår fikk ny sekk til bursdagen. Hun har brukt denne som tursekk på skolen to ganger, men den er for tung. Så den oransje er perfekt for små rygger 😊

Anonymkode: f0cb6...c64

Skrevet

Aldri hørt om oransje eller gule sekker. Her har alle egne sekker fra dag 1, de aller fleste har beckmann sekk. Penal harde også.

Anonymkode: d28fc...a06

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri hørt om oransje eller gule sekker. Her har alle egne sekker fra dag 1, de aller fleste har beckmann sekk. Penal harde også.

Anonymkode: d28fc...a06

Det er ikke alle steder i landet de får det, men noen steder deles det ut egne 1.klassesekker som synes godt i trafikkbildet og alle vet det er en 1.klassing som går der.

Vi har det ikke her vi bor heller, men synes det høres fint ut for de som har det.

Anonymkode: c1f44...79e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke alle steder i landet de får det, men noen steder deles det ut egne 1.klassesekker som synes godt i trafikkbildet og alle vet det er en 1.klassing som går der.

Vi har det ikke her vi bor heller, men synes det høres fint ut for de som har det.

Det er ingen som får oransje sekker her heller. Hvem er det som deler ut de sekkene, og hvorfor er det bare noen som får?

Anonymkode: c5846...4da

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange førsteklassinger går alene til skolen da??

Anonymkode: b6cdd...2a2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange førsteklassinger går alene til skolen da??

Anonymkode: b6cdd...2a2

De fleste her vi bor. Iallefall i vår bydel. By med ca. 40.000 innbyggere.

Anonymkode: ca50d...ec1

Skrevet

Det er fylkeskommunen som står bak de sekkene tror jeg. I samarbeid med andre som transportselskap vegvesenet kanskje? 

I trøndelag er de gule og det står «førsteklasses trønder» på dem. 

De som har slik ordning skal bruke de sekkene i 1.  Da ser man de små bedre på vei til og fra skolen, og de er mer enn store nok. Ingen bøker og en del steder ikke penal i 1. Og man slipper at alle de fjonge detaljene på svindyre Beckmannsekker stjeler oppmerksomheten det året.

Personlig synes jeg barna skal få annen sekk til 2. og da er både Bergans og Troll vel så bra som Beckmann. 

Anonymkode: 7470e...2a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...