Gå til innhold

Vi venter nr 2 og


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Folk forventer at vi skal ha samme forbokstav som storesøster som heter Amalie, vi har sagt at gutten skal hete Niklas og mange har reagert så negativt på deg fordi de ikke har samme forbokstav.

Hva tenker dere ? Vi synes Adrian, Alexander og Adam er fint,men Niklas har vert på første plass på guttesiden siden vi fikk Amalie for 6 år siden.

Hadde dere brydd dere hva andre tenkte?

Anonymkode: d0229...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor høre på alle andre? Vi har ulike bokstaver på våre tre, har aldri fått noen kommentarer på det. Kjenner heller ingen som har lik forbokstav på barna sine når jeg tenker meg om.

Anonymkode: 3bb0c...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene, dere velger navn ut fra hva dere liker, ikke ut fra hverken bokstav eller hva andre liker. Velge et navn på A som er «greit nok» bare for å få samme forbokstav? Helt på trynet. Det hadde jeg svart. 

Anonymkode: d03c0...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er då slett ikkje så vanleg å ha lik forbokstav på alle ungane?  Eg kjenner berre nokre få familiar som har det.  Sjølve har vi valt to namn vi likar, med ulike forbokstavar.  Vi har funne ut at det berre er dumt å diskutere namn med slekt og vener før barnet er fødd, for alle har ulike meiningar og forbindelser til namna.   Når ungen er fødd er det berre å presentere han som "her er Niklas". Då er det få/ingen som kommenterer namnevalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er så rare! Og du må lære deg å ignorere mennesker som har rare og unødvendige synspunkter på ting som ikke er deres sak!

Mine barn har tilfeldigvis samme forbokstaver, min venninnes barn har det ikke. Ingenting er mer riktig enn det andre. Jeg og min bror har forskjellige forbokstaver. Gjør akkurat det du vil! Hvis du begynner å tenke litt etter kan UMULIG alle søskenpar du vet om ha samme forbokstaver.

Niklas er et hyggelig navn, velg det! :)

Anonymkode: 36254...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk forventer at vi skal ha samme forbokstav som storesøster som heter Amalie, vi har sagt at gutten skal hete Niklas og mange har reagert så negativt på deg fordi de ikke har samme forbokstav.

Hva tenker dere ? Vi synes Adrian, Alexander og Adam er fint,men Niklas har vert på første plass på guttesiden siden vi fikk Amalie for 6 år siden.

Hadde dere brydd dere hva andre tenkte?

Anonymkode: d0229...1ae

Hæ? Jeg Syns det er VELDIG rart at de skal ha samme forbokstav. Kjenner ingen som har det, bortsett fra tvillinger. 

Anonymkode: eabe2...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe folk engasjerer seg i, altså?

Det hadde jeg uansett blåst en lang i. Dere bestemmer selvsagt dette helt selv. 

Anonymkode: a3e74...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere bestemmer. Eneste søsken jeg vet som har samme forbokstav er ungene i mormor og de 8 ungene. Kjenner flere tvillingpar, og ingen av dem som har samme forbokstav.

Anonymkode: a294a...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk forventer at vi skal ha samme forbokstav som storesøster som heter Amalie, vi har sagt at gutten skal hete Niklas og mange har reagert så negativt på deg fordi de ikke har samme forbokstav.

Hva tenker dere ? Vi synes Adrian, Alexander og Adam er fint,men Niklas har vert på første plass på guttesiden siden vi fikk Amalie for 6 år siden.

Hadde dere brydd dere hva andre tenkte?

Anonymkode: d0229...1ae

Det der tror jeg ingenting på. Lyser trolleinnlegg lang vei

Anonymkode: 3fd93...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da ikke vanlig, høres helt fjollete ut å skulle velge navn ut ifra matchende forbokstav!

Anonymkode: 8a72b...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slett ikke vanlig å ha lik forbokstav, enten er dette er trolleinnlegg eller så har dere veldig rare venner....

Anonymkode: 1dfde...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niklas er et nydelig guttenavn og jeg syntes det passet kjempe bra med Amalie :) Jeg vil kalle babyen min Nikolai hvis det blir en gutt... ( broren min heter Niklas ellers hadde jeg tatt det navnet 🙊) og da heter storesøsteren Emilie ;) får jeg en jente vil jeg kalle henne Hannah :) 

Anonymkode: c6907...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må de ha samme forbokstav?? Skjønte ikke den altså....

Jeg kan ikke komme på at jeg kjenner noen familier der alle barna har samme forbokstav. 2 av mine 3 har samme forbokstav, men det er helt tilfeldig. Det ble bare sånn fordi vi likte de navna!

Anonymkode: 0cf07...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bare la barna være egne individer og ikke en forlengelse av storesøster der navnet blir gitt basert på hvilken forbokstav den første har 🤦‍♀️

Anonymkode: d72f6...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med hånden på hjertet ALDRI hørt om folk som legger seg opp i andres navnevalg på den måten. Dere må ha planetens teiteste omgangskrets. 

Anonymkode: d8210...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rare venner dere har, jeg kjenner ingen som har barn med samme forbokstav (utenom et tvillingpar). 

Anonymkode: 145a0...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Nei vi bryr oss ikke. han blir hetende Niklas, men ville bare høre om andre hadde opplevd det samme.

ha en flott helg alle sammen

Anonymkode: d0229...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar.

Nei vi bryr oss ikke. han blir hetende Niklas, men ville bare høre om andre hadde opplevd det samme.

ha en flott helg alle sammen

Anonymkode: d0229...1ae

Jadu

 

Anonymkode: 6f268...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 6.59, Anonym bruker skrev:

Folk forventer at vi skal ha samme forbokstav som storesøster som heter Amalie, vi har sagt at gutten skal hete Niklas og mange har reagert så negativt på deg fordi de ikke har samme forbokstav.

Hva tenker dere ? Vi synes Adrian, Alexander og Adam er fint,men Niklas har vert på første plass på guttesiden siden vi fikk Amalie for 6 år siden.

Hadde dere brydd dere hva andre tenkte?

Anonymkode: d0229...1ae

Jeg hater at søsken/familie har samme forbokstav. Harry er det. 

Anonymkode: 72e91...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...