Gå til innhold

Dere som jobber på skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere for å forhindre at barna ser på skumle videoer osv. i friminuttet? Får de ikke ha tlf? 

Anonymkode: d8a5c...821

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva gjør dere for å forhindre at barna ser på skumle videoer osv. i friminuttet? Får de ikke ha tlf? 

Skjønner ikke at barn får ha med mobiler på skolen?! Hva skal de med det? 

Anonymkode: 9f86d...0fc

Skrevet

På skolen til gutten min får de ha med mobil, men den er avslått under skoledagen 

Anonymkode: 404a2...229

Skrevet

Vi har ingen metode for det. Vi hr ikke engang hjemmel for å be om å få se telefonen eller frata da de den. Jobber på ungdomsskole. 

Skrevet

De må ha mobilen avslått i sekken.

Anonymkode: a67d4...78c

Skrevet

Mobilhotell på ungdomskolen, og ikke en problemstilling på barneskolen.

Anonymkode: 47276...cea

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De kan ikke gjøre noe. De har ikke lov til å se på telefonen.

Hva gjør du som forelder?

Anonymkode: cc009...94f

Skrevet

Jobber på barneskole ... barna har ikke lov å bruke pad, PC eller mobil   I skoletiden uten om undervisning . Vi tar alle mobiler, og foreldre må hente hos kontaktlærer eller så beholder vi  til  dagen etter. PC eller pad som blir brukt uten om. 

Gir ingen sjanser. 

Anonymkode: a93e9...21c

Skrevet

Elevene lever inn mobilene i bokser, som bli låst inn på kontoret. De får de tilbake ved skoleslutt. Hvis foreldrene trenger å få tak i barna, ringer dei til kontoret. Jobber på barneskole.

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke at barn får ha med mobiler på skolen?! Hva skal de med det? 

Anonymkode: 9f86d...0fc

Det er mange som ønsker å ha med på skolen, slik at de kan kontakte foreldre på vei hjem, i tilfelle noe skulle skje. Jeg vet at de fleste elevene ringer til foreldre for å avtale om de kan bli med andre hjem. Jeg har og flere ganger brukt mobilen i undervisingen, f.eks til kalkulator (er ikke alltid vi har nok til alle elever), eller vi skal spille Kahoot.

Anonymkode: 79e3b...84a

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

De kan ikke gjøre noe. De har ikke lov til å se på telefonen.

Hva gjør du som forelder?

Anonymkode: cc009...94f

Jeg har en på 5,5 år som ikke har mobil, som ikke kommer til å få det på mange år. 

Skrevet

Bra dere nekter dem skjermbruk i friminuttet osv. Jeg leste nemlig om en ansatt på skole som var vitne til barn som satt og skremte hverandre med skumle bilder og videoer, og de barna fikk nesten traumer, og fikk store søvnproblemer og konsentrasjonsvansker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...