Gå til innhold

Ketolyse kcal


kasjaki

Anbefalte innlegg

Hei! Først ville jeg bare si at jeg kun ønsker svar på det jeg stiller spørsmål om, ikke annet svada om at en ketolysediett er farlig osv. Vil kun ha svar på de som kan noe om ketolyse/ketose selv.

Jeg går for tiden på ketolysedietten, og har gjort det nå i 3 uker. Har logget hver eneste matbit, og ligger da på 70-75% fett, 20% protein, og 5% karb. Vet at man ikke skal telle kalorier på denne dietten, men det blir også loggført i appen min. Dette ligger altså på 12-1300 kcal hver dag og jeg spiser når jeg er sulten. Føler ikke noe sult ellers og har fått en enorm energi. 12-1300 kcal kan være litt lite, så jeg lurer på om jeg MÅ spise mer? Skal jeg tvinge i meg mer mat? Tenker på sparebluss osv.. 

Er jente, 167cm, 87kg. Med andre ord, ganske mye fett å miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke jeg lå på noe særlig mer kcal de gangene jeg sjekket når jeg gikk på ketolyse. Jeg hadde høyere bmi enn deg .

Hvor mye har du gått ned da? Føles kroppen bra, du er ikke utmattet og sliten?

Anonymkode: 58b04...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, fint å høre:-) Har ikke veiet meg, men merker at klær blir løsere. Kroppen føles utrolig bra, har mye mer energi både på jobb og hjemme. 

Hvor lenge holdt du på? Og hvor mye gikk du ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kasjaki skrev:

Okei, fint å høre:-) Har ikke veiet meg, men merker at klær blir løsere. Kroppen føles utrolig bra, har mye mer energi både på jobb og hjemme. 

Hvor lenge holdt du på? Og hvor mye gikk du ned?

Jeg gikk ned 20 kg på 12 uker. Men så var jeg i en ulykke, og ble lagt inn på sykehus og gikk opp endel av de igjen :( Vurderer å starte opp igjen

Anonymkode: 58b04...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gikk ned 20 kg på 12 uker. Men så var jeg i en ulykke, og ble lagt inn på sykehus og gikk opp endel av de igjen :( Vurderer å starte opp igjen

Anonymkode: 58b04...01c

Oiii, så bra jobba!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kasjaki skrev:

Oiii, så bra jobba!! 

De bare rant av som bare det :)  Veldig motiverende :)

Anonymkode: 58b04...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De bare rant av som bare det :)  Veldig motiverende :)

Anonymkode: 58b04...01c

Gikk ned 15kg på 6 uker i fjor, men da telte jeg hverken kcal eller karbs. Tror jeg spiste for lite for da gikk jeg på en smell til slutt.. Prøver å gjøre det best mulig nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, kasjaki skrev:

Gikk ned 15kg på 6 uker i fjor, men da telte jeg hverken kcal eller karbs. Tror jeg spiste for lite for da gikk jeg på en smell til slutt.. Prøver å gjøre det best mulig nå:-)

OI, det var voldsomt, du kan ikke ha spist mye da. Har du holdt vekten etter det?

Anonymkode: 58b04...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

OI, det var voldsomt, du kan ikke ha spist mye da. Har du holdt vekten etter det?

Anonymkode: 58b04...01c

Spiste når jeg var sulten og minimalt med karbohydrat, og kiloene var plutselig bortevekk. Ganske gøy egentlig:-D Nei, ble sykemeldt en stund etterpå pga diverse ting i tillegg til depresjon så de kom tilbake haha.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kasjaki skrev:

Spiste når jeg var sulten og minimalt med karbohydrat, og kiloene var plutselig bortevekk. Ganske gøy egentlig:-D Nei, ble sykemeldt en stund etterpå pga diverse ting i tillegg til depresjon så de kom tilbake haha.. 

Det er veldig motiverende når man begynner å se det godt på klærne :) Lykke til :)

Anonymkode: 58b04...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke føler deg sulten og har nok energi så tror jeg ikke du skal være bekymret. Har selv gått i ketose 2 ganger de siste 10 årene. Sist høsten 2017. Gikk ned 21 kg fra sånn rundt aug/sept til midten av des. Gjorde det med vanlig mat. Ikke noe supper eller shaker (som jeg gjorde første gangen) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MrGoodMan skrev:

Hvis du ikke føler deg sulten og har nok energi så tror jeg ikke du skal være bekymret. Har selv gått i ketose 2 ganger de siste 10 årene. Sist høsten 2017. Gikk ned 21 kg fra sånn rundt aug/sept til midten av des. Gjorde det med vanlig mat. Ikke noe supper eller shaker (som jeg gjorde første gangen) 

Går du på lavkarbo fremdeles?

Anonymkode: 58b04...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Går du på lavkarbo fremdeles?

Anonymkode: 58b04...01c

Nei, er altfor mye karbohydrater jeg liker :) , men p.g.a en menisk transplantasjon for 1. år siden har jeg vært veldig lite i fysisk aktivitet så har gått opp 8-9 kg. Vært stabil ett halvt års tid nå. Vurderer en ny runde når jeg bare finner motivasjonen.

Lavkarbo og øl-brygging er en dårlig kombinasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, MrGoodMan skrev:

Nei, er altfor mye karbohydrater jeg liker :) , men p.g.a en menisk transplantasjon for 1. år siden har jeg vært veldig lite i fysisk aktivitet så har gått opp 8-9 kg. Vært stabil ett halvt års tid nå. Vurderer en ny runde når jeg bare finner motivasjonen.

Lavkarbo og øl-brygging er en dårlig kombinasjon :)

Det vil jeg tro 😁 Så du bruker ketolyse som ren slankekur, og ikke som livstilsendring som man blir podet med at man må. Kjekt å se at det og kan fungere :)


Sorry Kasjaki, mente ikke å kuppe tråden din

Anonymkode: 58b04...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vil jeg tro 😁 Så du bruker ketolyse som ren slankekur, og ikke som livstilsendring som man blir podet med at man må. Kjekt å se at det og kan fungere :)


Sorry Kasjaki, mente ikke å kuppe tråden din

Anonymkode: 58b04...01c

Nei resten av livet handler jo om å fylle på riktig mengde "bensin" i forhold til forbruket. Er jo enkel matte, men bare ikke så morro. Jeg er ganske flink til å holde vekta stabil i mellom jul og påske, påske - ferien, ferien - jul. Så er det det ekstra inntaket som gjør at pila gradvis peker litt oppover sett over lang sikt. Litt mer skjerpings så hadde pila pekt litt nedover. Om man så bare går ned 50 gram i mnd så vil man ikke ende opp som overvektig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 0.43, MrGoodMan skrev:

Nei resten av livet handler jo om å fylle på riktig mengde "bensin" i forhold til forbruket. Er jo enkel matte, men bare ikke så morro. Jeg er ganske flink til å holde vekta stabil i mellom jul og påske, påske - ferien, ferien - jul. Så er det det ekstra inntaket som gjør at pila gradvis peker litt oppover sett over lang sikt. Litt mer skjerpings så hadde pila pekt litt nedover. Om man så bare går ned 50 gram i mnd så vil man ikke ende opp som overvektig :)

Hvor lenge gikk du på ketolyse de to gangene du gjorde det? Merker du noe i forbrenningen etter det, at du legger lettere på deg enn før f.eks?

Anonymkode: 58b04...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 mnd. Klart at kroppen hungrer etter å legge på seg igjen :) Jeg var ferdig rett før jul 2017 så var forberedt på å gå opp 3-4 kilo. De 5-6 kg jeg har lagt på meg etter det, det siste året kan nok enkelt forklares med mye god mat og drikke :)

Så kan nok være lurt å sikte litt lavere enn der man ønsker å ende opp. 

Men jeg starta vel på ca 112 kg og gikk ned til 90. Ligger nå rundt 98. Så er jo uansett 14 kg ned. Selv om jeg ikke skal påstå at jeg har vært så flink i 2018. Så hvis jeg tar en ny runde så satser jeg nok på 85 og håper å stabilisere på 90. 

Er 187 cm høy så ser nå ikke "bæl-feit" ut enten jeg veier 90 eller 100 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 17.1.2019 den 23.28, kasjaki skrev:

Gikk ned 15kg på 6 uker i fjor, men da telte jeg hverken kcal eller karbs. Tror jeg spiste for lite for da gikk jeg på en smell til slutt.. Prøver å gjøre det best mulig nå:-)

Hvis du vil gjøre det på best mulig måte må du varig endre livsstilen din til noe du og familien kan leve med, ikke et strengt regime der du veier hvert gram du får i deg for det er psykt.

Anonymkode: 1b365...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...