Gå til innhold

Gravid etter 3 SA og er livredd.


habituellabort

Anbefalte innlegg

Er gravid igjen etter 3 SA etter hverandre. Er 12+2 i dag, og var på TUL i uke 7 + 10 og så hjertebank og et foster som var normal i størrelsen ut i fra uker. Har masse symptomer som trøtthet, kvalm og ømme bryster heldigvis. De tidligere svangerskapene kom jeg maks til 6+5 og hadde like symptomer, bare mye mindre kvalm. Skal ikke på ny UL før i slutten av januar, og jeg klarer virkelig ikke å slappe av. Er så redd for å oppleve en SA eller enda verre, en MA, og jeg klarer ikke å slappe av og nyte graviditeten. Har masse mareritt om SA/MA. Håper virkelig det er vår tur nå.. 

 

Noen med noen gode ord? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner følelsen. Har selv 4 sa/ma bak med på rad. Er i uke 7+2 nå og skal på tul på mandag.

Jeg har også mer symptomer nå enn tidligere, er veldig trøtt/sliten og har blitt 50% sykemeldt. Legen ville helst sykemelde med 100%, men det har jeg ikke tid til nå.

Jeg har gått til uke 9-10, men da hadde fosteret vært død i over 1 uke allerede. Kjente da at jeg mistet symptomene mer og mer, var derfor jeg fikk ny ul.

Det er jo ikke så lenge til slutten av januar, og du har jo sett bankende hjerte 2 ganger. Nå er du kommet så langt, at det mest sannsynlig går bra.

Selv frykter jeg tom fostersekk, leser at man kan ha symptomer, og magen kan til og med vokse selv om fostersekken er tom. Hadde jeg bodd nærmere sykehus hadde jeg nok vært på tul kanskje i går allerede, men er så sliten for tiden at jeg ikke klarer å reise før mandag.

Anonymkode: 9d1ad...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en doppler, da kan du finne hjertelyden selv hjemme når angsten tar helt av. De selger billige på finn.no feks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 14.17, SpentPrøver24 skrev:

Kjøp en doppler, da kan du finne hjertelyden selv hjemme når angsten tar helt av. De selger billige på finn.no feks :)

ville ikke kjøpt doppler. Tenker at en blir mer stresset av det. for det om en hører hjertelyd, betyr det ikke at babyen har det bra inne i magen. Da er det bedre å kjenne etter liv selv. små bobler i starten, og etterhvert spark.  har selv mistet 3 ganger og er gravid 13+1 i dag. Etter å ha tatt noen ekstra UL kjenner jeg meg mye roligere på at dette går bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...