Gå til innhold

Er det noen her som spiser lavkarbo?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og kan fortelle meg litt om hvordan du gjør det når du spiser ute eller hos andre? Hvis du spiser ting du ikke pleier, om kroppen reagerer dårlig på det?
Jeg er veldig overvektig, og er veldig klar for å starte med lavkarbo, det eneste som holder meg litt igjen er hvordan det blir når jeg evt spiser andre steder enn hjemme. Jeg har lyst til å spise det jeg får servert når jeg er hos andre, men er litt redd for at magen kanskje ikke vil tåle det så godt lenger. At jeg kan bli oppblåst, kvalm, få mageknip, diare, er det en ubegrunnet frykt tro? Hva er din erfaring?

Anonymkode: 6e22b...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser du lavkarbo så må du gjøre det borte også, ellers går du ikke ned i vekt. Det blir ikke sånn at du plutselig ikke tåler kabohydrater. Men skal du gå ned i vekt så er det lavkarbo hver dag uansett. 

Anonymkode: 9f5e7...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Spiser du lavkarbo så må du gjøre det borte også, ellers går du ikke ned i vekt. Det blir ikke sånn at du plutselig ikke tåler kabohydrater. Men skal du gå ned i vekt så er det lavkarbo hver dag uansett. 

Anonymkode: 9f5e7...1c2

Jeg spiser så sjelden ute, at vektmessig så er det ikke noe jeg bekymrer meg for.

Anonymkode: 6e22b...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg først spørre: hvorfor vil du spise lavkarbo? Slankekur eller livslang kostomlegging?

Jeg la om til lavkarbo for snart 2 år siden, ikke slankekur men en kostomlegging. Jeg spiser kun det jeg kan når jeg er ute/på besøk. Ikke aktuelt å spise annet for da blir jeg fysisk dårlig. Jeg har valg lavkarbo fordi kroppen min trives med det og jeg har fått stor helsegevinst som mindre smerter (har fibromyalgi), mer energi, bedre mage. Jeg har i tillegg gått ned over 60 kg men det er bare bonusen.

Det har ikke vært et problem med besøk. Noen ganger spiser jeg før jeg går, og så drikker jeg kun i besøket, eller som sagt, spiser det jeg kan.

Anonymkode: dff4b...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da må jeg først spørre: hvorfor vil du spise lavkarbo? Slankekur eller livslang kostomlegging?

Jeg la om til lavkarbo for snart 2 år siden, ikke slankekur men en kostomlegging. Jeg spiser kun det jeg kan når jeg er ute/på besøk. Ikke aktuelt å spise annet for da blir jeg fysisk dårlig. Jeg har valg lavkarbo fordi kroppen min trives med det og jeg har fått stor helsegevinst som mindre smerter (har fibromyalgi), mer energi, bedre mage. Jeg har i tillegg gått ned over 60 kg men det er bare bonusen.

Det har ikke vært et problem med besøk. Noen ganger spiser jeg før jeg går, og så drikker jeg kun i besøket, eller som sagt, spiser det jeg kan.

Anonymkode: dff4b...6f2

Livslang kostomlegging pga både vekt og sykdom.
De tingene du blir fysisk dårlig av, ble du det før du la om til lavkarbo og?

Anonymkode: 6e22b...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Livslang kostomlegging pga både vekt og sykdom.
De tingene du blir fysisk dårlig av, ble du det før du la om til lavkarbo og?

Anonymkode: 6e22b...cad

Jeg kunne reagere på enkelte ting, men etter omleggingen så reagerer jeg mer. Kroppen min har det så mye bedre på lavkarbo. Testet en gang å spise høykarbo igjen og reagerte med mer smerter, mindre energi og mye luft og smerter i magen.

Sliter du med vekt og sykdom så kan jeg virkelig anbefale kostomlegging. Det kan virke overveldene i begynnelsen, men jeg brukte et par uker til å lese meg opp og kjøpte meg en kostplan. Mange grupper på facebook som har kostplaner som er grei å følge. Nå følger jeg ikke kostplanen slavisk men følger prinsippene for har lært meg hva jeg kan spise.

Anonymkode: dff4b...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du går ikke ned i vekt om du spiser masse fett en dag og så skal du spise en kilo potet neste dag. Men om du bare skal spise mindre karbohydrater så er det jo ikke noe problem. Men du får jo gjerne ikke noe vektnedgang. 

Anonymkode: 9f5e7...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du går ikke ned i vekt om du spiser masse fett en dag og så skal du spise en kilo potet neste dag. Men om du bare skal spise mindre karbohydrater så er det jo ikke noe problem. Men du får jo gjerne ikke noe vektnedgang. 

Anonymkode: 9f5e7...1c2

Men hvis du så hva jeg skrev lenger oppe, så spiser jeg borte sjelden

Hi

Anonymkode: 6e22b...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne reagere på enkelte ting, men etter omleggingen så reagerer jeg mer. Kroppen min har det så mye bedre på lavkarbo. Testet en gang å spise høykarbo igjen og reagerte med mer smerter, mindre energi og mye luft og smerter i magen.

Sliter du med vekt og sykdom så kan jeg virkelig anbefale kostomlegging. Det kan virke overveldene i begynnelsen, men jeg brukte et par uker til å lese meg opp og kjøpte meg en kostplan. Mange grupper på facebook som har kostplaner som er grei å følge. Nå følger jeg ikke kostplanen slavisk men følger prinsippene for har lært meg hva jeg kan spise.

Anonymkode: dff4b...6f2

Takk for svar :)   Hvor mange karbohydrater ligger du på sånn ca?

Anonymkode: 6e22b...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten bare finne ut hva som vil fungere for deg. SIden det er kostomlegging så er det ikke vits å kaste seg ut i noe som man bare klarer å holde på med en liten stund. Hodet må være med, holder ikke med bare viljestyrke.

 

Jeg er en overspiser og følelsesspiser. Prøvde alle slankekurer fra pulver til GR. Gikk ned litt men hodet var aldri med så det varte ikke. Bestemte meg tilslutt å legge vekk alt som heter slanking og heller fokusere på helsegevinsten. Hvordan skulle jeg få et bedre liv med min fibromyalgi og utmattelse. Det var da jeg la om til lavkarbo og har aldri angret.

Anonymkode: dff4b...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar :)   Hvor mange karbohydrater ligger du på sånn ca?

Anonymkode: 6e22b...cad

Jeg ligger på ca 20 for å gå ned i vekt. Ligger jeg høyere så holder jeg vekta stabil men går ikke ned.

En ting som er greit å vite, er at hvis du har levd på mye karbo så vil du få en reaksjon når du skal avvenne kroppen din. Keto flu er et begrep her. Jeg hadde et forferdelig kosthold så for meg tok det hele 13 uker. Mange har spurt meg hvorfor jeg ikke gav opp, men for meg var ikke det et alternativ. Jeg kunne ikke gå tilbake og fortsette å ødelegge meg selv slik.

Anonymkode: dff4b...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ligger på ca 20 for å gå ned i vekt. Ligger jeg høyere så holder jeg vekta stabil men går ikke ned.

En ting som er greit å vite, er at hvis du har levd på mye karbo så vil du få en reaksjon når du skal avvenne kroppen din. Keto flu er et begrep her. Jeg hadde et forferdelig kosthold så for meg tok det hele 13 uker. Mange har spurt meg hvorfor jeg ikke gav opp, men for meg var ikke det et alternativ. Jeg kunne ikke gå tilbake og fortsette å ødelegge meg selv slik.

Anonymkode: dff4b...6f2

Du er mer eller  mindre i ketose da? Hva slags reksjon fikk du?

Anonymkode: 6e22b...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er mer eller  mindre i ketose da? Hva slags reksjon fikk du?

Anonymkode: 6e22b...cad

Jeg er i ketose ja.

Det føltes som om jeg hadde influensa. Jeg var ikke flink nok til å passe på å få nok salt, har jeg lært i ettertid. Nå tar jeg en saltshot hvis jeg har slurvet med salting og kjenner meg dårlig, det funker alltid.

Det er derfor jeg råder deg til å lese deg opp og følge en kostplan etter ditt valg. Er som sagt mange grupper på facebook med flotte folk som har laget kostplaner. Dette fordi da har de satt sammen maten du skal spise og du slipper prøve/feile metoden. Jeg raste ned i begynnelsen og det gav motivasjon selv om det ikke i utgangspunktet var pga slanking jeg gjorde dette.

Anonymkode: dff4b...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...