Gå til innhold

Graviditet og vektøkning


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 21 uker på vei i morgen og er gått opp 4,2 kg. Synes det er mye 😅 Forrige graviditet gikk jeg opp 8 kg. 

Hvor mye er/var du gått opp i uke 20-21?

Anonymkode: ae1b8...ef0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo over halvveis så 4 kg er jo ikke mye...

Er du normalvektig, undervektig eller overvektig i utgangspunktet da? De som er undervektig er jo anbefalt å gå opp mer enn de som er overvektig...

Jeg var normalvektig ved oppstart av mine svangerskap, veide mellom 63 og 65 kg og er 174 cm. Første svangerskap var jeg så kvalm og dårlig første halvdel så jeg startet ikke å legge på meg før etter uke 20, men jeg endte på 12 kg pluss til slutt. To uker etter fødselen hadde jeg gått ned 14 kg og veide mindre enn før svangerskapet så det var ikke noe problem.

Andre gangen var jeg ikke så kvalm, så da startet ulvehungeren tidlig. La vel nesten på meg mest første halvdel, men følte meg skikkelig stinn og klarte ikke spise så mye på slutten. Endte på 14 kg pluss, og alle kiloene ble igjen borte innen det var gått to uker.

Ikke stress med dette, det går nok bra så lenge du spiser sunt i normale mengder.

Anonymkode: 0efee...bad

Skrevet

Synes ikke 4,2 er så ille. Baby og fostervann i seg selv veier jo faktisk litt ;)

Jeg la ikke på meg før uke 22, siden jeg ikke visste at jeg var gravid før det. Var undervektig i utgangspunktet, og la på meg 23 kilo. Det synes jeg var litt mye, men alt var vekke 4 uker etter fødsel. 

Anonymkode: 690df...e85

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er jo over halvveis så 4 kg er jo ikke mye...

Er du normalvektig, undervektig eller overvektig i utgangspunktet da? De som er undervektig er jo anbefalt å gå opp mer enn de som er overvektig...

Jeg var normalvektig ved oppstart av mine svangerskap, veide mellom 63 og 65 kg og er 174 cm. Første svangerskap var jeg så kvalm og dårlig første halvdel så jeg startet ikke å legge på meg før etter uke 20, men jeg endte på 12 kg pluss til slutt. To uker etter fødselen hadde jeg gått ned 14 kg og veide mindre enn før svangerskapet så det var ikke noe problem.

Andre gangen var jeg ikke så kvalm, så da startet ulvehungeren tidlig. La vel nesten på meg mest første halvdel, men følte meg skikkelig stinn og klarte ikke spise så mye på slutten. Endte på 14 kg pluss, og alle kiloene ble igjen borte innen det var gått to uker.

Ikke stress med dette, det går nok bra så lenge du spiser sunt i normale mengder.

Anonymkode: 0efee...bad

Jeg er 176 cm høy og veide 70 kg før jeg ble gravid så er normalvektig ja. Spiser sunt til alle måltider, men jeg har ekstrem oksehunger så det blir mye mat hver dag 😂 HI

Anonymkode: ae1b8...ef0

Skrevet

Ingenting i uke 20 med noen av barna. Men alltid fra uke 25-40 har jeg gått opp 27-30 kg. 

Anonymkode: 38102...29e

Skrevet

Uke 21. Gått opp 3 kg. Tatt tak i kostholdet  nå og teller kcalorier etter samråd med lege. Vil gjerne holde meg så stabil som mulig.  Har bmi på 38 så da ble jeg helst ikke legge på meg mer. 

Anonymkode: 02604...0a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...