Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #1 Skrevet 17. januar 2019 Jeg er 21 uker på vei i morgen og er gått opp 4,2 kg. Synes det er mye 😅 Forrige graviditet gikk jeg opp 8 kg. Hvor mye er/var du gått opp i uke 20-21? Anonymkode: ae1b8...ef0
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #2 Skrevet 17. januar 2019 Du er jo over halvveis så 4 kg er jo ikke mye... Er du normalvektig, undervektig eller overvektig i utgangspunktet da? De som er undervektig er jo anbefalt å gå opp mer enn de som er overvektig... Jeg var normalvektig ved oppstart av mine svangerskap, veide mellom 63 og 65 kg og er 174 cm. Første svangerskap var jeg så kvalm og dårlig første halvdel så jeg startet ikke å legge på meg før etter uke 20, men jeg endte på 12 kg pluss til slutt. To uker etter fødselen hadde jeg gått ned 14 kg og veide mindre enn før svangerskapet så det var ikke noe problem. Andre gangen var jeg ikke så kvalm, så da startet ulvehungeren tidlig. La vel nesten på meg mest første halvdel, men følte meg skikkelig stinn og klarte ikke spise så mye på slutten. Endte på 14 kg pluss, og alle kiloene ble igjen borte innen det var gått to uker. Ikke stress med dette, det går nok bra så lenge du spiser sunt i normale mengder. Anonymkode: 0efee...bad
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #3 Skrevet 17. januar 2019 Synes ikke 4,2 er så ille. Baby og fostervann i seg selv veier jo faktisk litt Jeg la ikke på meg før uke 22, siden jeg ikke visste at jeg var gravid før det. Var undervektig i utgangspunktet, og la på meg 23 kilo. Det synes jeg var litt mye, men alt var vekke 4 uker etter fødsel. Anonymkode: 690df...e85
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #4 Skrevet 17. januar 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er jo over halvveis så 4 kg er jo ikke mye... Er du normalvektig, undervektig eller overvektig i utgangspunktet da? De som er undervektig er jo anbefalt å gå opp mer enn de som er overvektig... Jeg var normalvektig ved oppstart av mine svangerskap, veide mellom 63 og 65 kg og er 174 cm. Første svangerskap var jeg så kvalm og dårlig første halvdel så jeg startet ikke å legge på meg før etter uke 20, men jeg endte på 12 kg pluss til slutt. To uker etter fødselen hadde jeg gått ned 14 kg og veide mindre enn før svangerskapet så det var ikke noe problem. Andre gangen var jeg ikke så kvalm, så da startet ulvehungeren tidlig. La vel nesten på meg mest første halvdel, men følte meg skikkelig stinn og klarte ikke spise så mye på slutten. Endte på 14 kg pluss, og alle kiloene ble igjen borte innen det var gått to uker. Ikke stress med dette, det går nok bra så lenge du spiser sunt i normale mengder. Anonymkode: 0efee...bad Jeg er 176 cm høy og veide 70 kg før jeg ble gravid så er normalvektig ja. Spiser sunt til alle måltider, men jeg har ekstrem oksehunger så det blir mye mat hver dag 😂 HI Anonymkode: ae1b8...ef0
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #5 Skrevet 17. januar 2019 Ingenting i uke 20 med noen av barna. Men alltid fra uke 25-40 har jeg gått opp 27-30 kg. Anonymkode: 38102...29e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #6 Skrevet 17. januar 2019 Uke 21. Gått opp 3 kg. Tatt tak i kostholdet nå og teller kcalorier etter samråd med lege. Vil gjerne holde meg så stabil som mulig. Har bmi på 38 så da ble jeg helst ikke legge på meg mer. Anonymkode: 02604...0a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå