Gå til innhold

Har fastet en uke og gått opp 3 kg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har spist under 400 kalorier pr dag i en uke nå. I tillegg har jeg hatt to dager med omgangssyke der jeg ikke spiste noe annet enn et par ritzkjeks. Hva er feil med meg?

For en uke siden veide jeg 68 kg og nå veier jeg 71 kg. Er 160 cm og bør veie 55 kg. Jeg har spinkle ben, men stooor og forholdsvis oppblåst mage. Har alltid veid 50 kg, men de siste 2 årene har jeg lagt på meg masse uten at jeg spiser mer enn før. 

Anonymkode: 9b897...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan legge til at jeg går fjelltur/skitur 3 dager pr uke og dynamisk yoga en gang pr uke. Har ikke stillesittende arbeid. Foruten måltider sitter jeg meg gjerne ikke ned før klokka 21-22 på kvelden.

Anonymkode: 9b897...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kroppen din ha holdt på mer vann enn vanlig slik at det er væske som gjør at du veie mer? Høres jo unektelig veldig merkelig ut at du har gått opp når du ikke har spist. Ville også fått sjekket stoffskifte, forbrenning etc. hos legen, høres ikke helt normalt ut at du har gått opp så mye uten at du lever mer usunt/mindre aktivt enn før. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, forbrenningen går vel litt ned med alderen, men jeg er 42 år, trener ikke, sitter mye stille og veier nesten det samme som jeg gjorde på videregående, per dato ca. 57 kg/1,66 høy. Jeg spiser passe sunt, men er glad i søtsaker. Er nok generelt ganske småspist, spiser som regel kun lunch og middag, av og til en skive eller noe snop på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Leeloo76 skrev:

Kan kroppen din ha holdt på mer vann enn vanlig slik at det er væske som gjør at du veie mer? Høres jo unektelig veldig merkelig ut at du har gått opp når du ikke har spist. Ville også fått sjekket stoffskifte, forbrenning etc. hos legen, høres ikke helt normalt ut at du har gått opp så mye uten at du lever mer usunt/mindre aktivt enn før. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, forbrenningen går vel litt ned med alderen, men jeg er 42 år, trener ikke, sitter mye stille og veier nesten det samme som jeg gjorde på videregående, per dato ca. 57 kg/1,66 høy. Jeg spiser passe sunt, men er glad i søtsaker. Er nok generelt ganske småspist, spiser som regel kun lunch og middag, av og til en skive eller noe snop på kvelden.

Takk for svar :) Har sjekket stoffskiftet og slikt flere ganger. Stoffskiftet er litt i grenseland, men innenfor normalen. Eneste "feil" legen har funnet ut er at jeg har/hadde alvorlig d-vitaminmangel. Jeg er 35 år nå og har tidligere kunnet spise hva jeg vil uten å legge på meg et gram. 

Anonymkode: 9b897...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har spist under 400 kalorier pr dag i en uke nå. I tillegg har jeg hatt to dager med omgangssyke der jeg ikke spiste noe annet enn et par ritzkjeks. Hva er feil med meg?

For en uke siden veide jeg 68 kg og nå veier jeg 71 kg. Er 160 cm og bør veie 55 kg. Jeg har spinkle ben, men stooor og forholdsvis oppblåst mage. Har alltid veid 50 kg, men de siste 2 årene har jeg lagt på meg masse uten at jeg spiser mer enn før. 

Anonymkode: 9b897...924

Jeg tror kroppen hamstrer, den tror det er hungersnød og holder på fettet ditt med nebb og klør. Det sa en ernæringsfysiolog til meg når jeg ikke kunne forstå hvorfor jeg ikke gikk ned i vekt de dagene jeg var syk og spiste lite.

Anonymkode: f64f6...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du fått undersøkt magen? Jeg gjør periodisk fasting, dvs jeg spiser ikke mellom kl. 18-12, teller ikke kalorier. Har gått ned ca. 1 kg i uken.

Anonymkode: 933c6...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Søtnosa skrev:

Hva drikker du da?

Drikker bare vann og ganske mye kaffe.

Anonymkode: 9b897...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske at det er normalt for kvinner å gå opp og ned +- 3kg ila syklusen.

Anonymkode: 49127...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du fått undersøkt magen? Jeg gjør periodisk fasting, dvs jeg spiser ikke mellom kl. 18-12, teller ikke kalorier. Har gått ned ca. 1 kg i uken.

Anonymkode: 933c6...1ea

Nei, har ikke det, men vurderer å gå til lege igjen snart. Jeg spiser heller ikke mellom 18 og 12. Det har jeg aldri gjort. Spiser kun lunsj og middag. 

Anonymkode: 9b897...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror kroppen hamstrer, den tror det er hungersnød og holder på fettet ditt med nebb og klør. Det sa en ernæringsfysiolog til meg når jeg ikke kunne forstå hvorfor jeg ikke gikk ned i vekt de dagene jeg var syk og spiste lite.

Anonymkode: f64f6...9c6

Har vært inne på tanken, men synes likevel det er rart at jeg går opp i vekt. Burde vel heller ligget stabilt. Er oppblåst da. Har luft noe å si på vekta?

Anonymkode: 9b897...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må huske at det er normalt for kvinner å gå opp og ned +- 3kg ila syklusen.

Anonymkode: 49127...afa

Kanskje det ligger noe der. Har p-stav så har ikke hatt blødninger på over et år så aner ikke hvordan syklusen min er. Pleide å veie 2-3 kg mer da jeg hadde mensen tidligere. 

Anonymkode: 9b897...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har vært inne på tanken, men synes likevel det er rart at jeg går opp i vekt. Burde vel heller ligget stabilt. Er oppblåst da. Har luft noe å si på vekta?

Anonymkode: 9b897...924

Tror ikke luft har noe å si på vekta. Kanskje du har mye væske i kroppen

Anonymkode: f64f6...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje det ligger noe der. Har p-stav så har ikke hatt blødninger på over et år så aner ikke hvordan syklusen min er. Pleide å veie 2-3 kg mer da jeg hadde mensen tidligere. 

Anonymkode: 9b897...924

Gravid?

Anonymkode: f7541...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden har du spist så lite i en hel uke? Det eneste du oppnår med det er å skru ned forbrenningen din. 

Anonymkode: 292b4...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i all verden har du spist så lite i en hel uke? Det eneste du oppnår med det er å skru ned forbrenningen din. 

Anonymkode: 292b4...993

Man ødelegger forbrenning på en uke altså. Tenkte å kickstarte på "operasjon 55 kg". Spiser gjennomsnittlig ca 1400 kcal pr dag til vanlig. Faste er ikke noe jeg har planer om å gjøre til vanlig.

Anonymkode: 9b897...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Man ødelegger forbrenning på en uke altså. Tenkte å kickstarte på "operasjon 55 kg". Spiser gjennomsnittlig ca 1400 kcal pr dag til vanlig. Faste er ikke noe jeg har planer om å gjøre til vanlig.

Anonymkode: 9b897...924

Man ødelegger IKKE mener jeg

Anonymkode: 9b897...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...