Gå til innhold

Noen som kan forklare meg noe med pc her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget en oppgave i Word og skal sette på en ferdig forside fra skolen, hvordan gjør jeg det? Blir veldig glad for hjelp!

Anonymkode: 87d06...896

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Hva slags format er forsiden? Hva med å bruke Snipping Tool, da kan du ta et bilde av forsiden og lime den inn som et bilde i word 🙂

Anonymkode: 4d36e...988

Skrevet

Legg til en side fremst i dokumentet å legg det inn der.

Anonymkode: 6fa43...8f9

Skrevet

Takk, skal prøve😊Hi

Skrevet

Hi her, fikk det dessverre ikke til.. Bare et vanlig Word-dokument der jeg skal sette inn en forside som jeg har lastet ned på skrivebordet.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi her, fikk det dessverre ikke til.. Bare et vanlig Word-dokument der jeg skal sette inn en forside som jeg har lastet ned på skrivebordet.

Hvilket format er forsiden? Er den et Word-dokument, er den et bilde, er den noe annet?

Skrevet

Det er bare en nedlastet side fra høyskolen, vi har fått en forsidemal vi må bruke, men klarer ikke å sette den inn foran oppgaven min. Hi

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare en nedlastet side fra høyskolen, vi har fått en forsidemal vi må bruke, men klarer ikke å sette den inn foran oppgaven min. Hi

Men har du lastet ned siden som en pdf, et bilde, et Worddokument eller hva? For du skjønner at dette gjøres forskjellig avhengig av hvilket format siden har. Hvis du ikke vet det, så må du finne fram til der du har lagret filen og se på filens etternavn. Alle filer har et filnavn, så et punktum, og til sist et etternavn. Og etternavnet forteller hvilket format den har. 

Det enkleste ville vel vært å åpne filen, screenshotte den og så sette inn bildet i Worddokumentet ditt, tenker jeg.

Skrevet
8 timer siden, Superdolly skrev:

Men har du lastet ned siden som en pdf, et bilde, et Worddokument eller hva? For du skjønner at dette gjøres forskjellig avhengig av hvilket format siden har. Hvis du ikke vet det, så må du finne fram til der du har lagret filen og se på filens etternavn. Alle filer har et filnavn, så et punktum, og til sist et etternavn. Og etternavnet forteller hvilket format den har. 

Det enkleste ville vel vært å åpne filen, screenshotte den og så sette inn bildet i Worddokumentet ditt, tenker jeg.

Filetternavnet kommer bare frem hvis dette er slått på at skal være synlig i windows/OSX

For å lage en blank side først i dokumentet. Stiller du markøren helt først på første side og trykker CTRL + ENTER da tvinger du ett sideskift og du får en blank side først i dokumentet. Så kommer det som andre nevner ann på i hvilket filformat den forsiden du nevner er i. Burde være mulig å kopiere inn eller ta skjermbilde av den og sette inn som bilde. Er litt forskjellige måter å løse akkurat den biten på. Hvis du i tillegg har brukt topp og bunntekst i dokumentet ditt kan det hende du må sette ett inndelings-skift. (google det) Det lager ett skille som gjør at du kan ha forskjellige topp og bunntekster i dokumentet innen de forskjellige inndelingene. 

Mulig ikke dette ble helt forståelig, men jeg gjorde mitt beste hehe

Skrevet

Tusen takk! :) hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...