Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #1 Skrevet 16. januar 2019 👏 https://www.nrk.no/norge/tv-2_-_-regjeringsplattformen-er-ferdig-forhandlet-1.14385721 Anonymkode: a1efd...659
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #2 Skrevet 17. januar 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: 👏 https://www.nrk.no/norge/tv-2_-_-regjeringsplattformen-er-ferdig-forhandlet-1.14385721 Anonymkode: a1efd...659 Jeg skjønner det ikke, at det i 2019 er lovlig å begå mord på småbarn. Ufattelig. Blottet for menneskelighet, blottet for kjærlighet. Samfunnet er ondt og iskaldt. Anonymkode: da154...0a8
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #3 Skrevet 17. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner det ikke, at det i 2019 er lovlig å begå mord på småbarn. Ufattelig. Blottet for menneskelighet, blottet for kjærlighet. Samfunnet er ondt og iskaldt. Anonymkode: da154...0a8 "Mord på småbarn"?! Anonymkode: a1efd...659
Det var en gang et menneske Skrevet 17. januar 2019 #4 Skrevet 17. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner det ikke, at det i 2019 er lovlig å begå mord på småbarn. Ufattelig. Blottet for menneskelighet, blottet for kjærlighet. Samfunnet er ondt og iskaldt. Anonymkode: da154...0a8 Fordi det ikke er små barn men fostre. Og denne problemstillingen er sammensatt. Man kan man ikke si at samfunnet er inkluderende og tilpasset alle, når stønader og rettigheter for disse barna som er født, blir fjernet litt etter litt. Det er krevende mentalt, fysisk og økonomisk å ha ansvar for barn med særskilte behov. Da er mange helt avhengig av tilrettelagt avlastning, både fysisk og økonomisk. Hvem er vi til å bestemme hvor mye en hver person/familie kan takle? Denne endringen skulle omfavne de som hadde mulighet til overlevelse utenfor livmoren, men det er ikke gitt at dette blir gode liv. Det kan dreie seg om smerter, anfall som påvirker kognitivt og funksjonsmessig, liv i redsel osv. Dette påvirker også barnet, ikke bare familiene. Skal føleri om menneskeverd før fosteret under noen omstendigheter er levedyktig overgå konsekvensene dette livet har for alle involverte, spesielt barnet. Det er for meg hårreisende at verdien av et potensielt barn er viktigere enn livskvaliteten dette barnet får. Majoriteten av fosterene som favnes av paragraf 2c er ikke høytfungerende barn med Downs (de oppdages ofte ikke), men fostre med store fysiske og mentale misdannelser. Dessiten har du samfunnsperspektivet. Kvinners rettigheter til egen kropp, muligheter for arbeid, lønn og evne til å ta seg av de andre barna og seg selv. Jeg nevner først og fremst kvinnen, fordi det er hun som oftest blir hjemme med barn med særskilte behov og som har hovedomsorgen ved brudd. Når man velger å trumfe med menneskeverdet og livets rett, viser det bare hvor unyansert verdensbilde man har.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #5 Skrevet 17. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner det ikke, at det i 2019 er lovlig å begå mord på småbarn. Ufattelig. Blottet for menneskelighet, blottet for kjærlighet. Samfunnet er ondt og iskaldt. Anonymkode: da154...0a8 Så lenge du ikke vet forskjell på en celle og småbarn, så er det nytteløst å diskutere med deg. Anonymkode: 134b5...dd8
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #6 Skrevet 17. januar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner det ikke, at det i 2019 er lovlig å begå mord på småbarn. Ufattelig. Blottet for menneskelighet, blottet for kjærlighet. Samfunnet er ondt og iskaldt. Anonymkode: da154...0a8 Det er ikke lov å begå drap på små barn i Norge. Ikke på mennesker i det hele tatt faktisk. Hvor har du det fra? Anonymkode: a97e2...6bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå