Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #1 Skrevet 16. januar 2019 Mitt barn er ikke sånn... https://www.nrk.no/rogaland/laerere-opplever-okt-elevvold_-halvparten-er-blitt-fysisk-angrepet-1.14271022 må det skje et drap før med elever til disse voldelige barna får en normal skoledag? Anonymkode: ba4ba...fba
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #2 Skrevet 16. januar 2019 Er det så sikkert at det har blitt mer vold. Jeg tror heller det er grensen for hvilken vold vi er redde for som har flyttet seg. Jeg sloss på skolen. Mine foreldre sloss på skolen og til og med min bestemor sloss og ble utvist for å sparke en lærer på leggen. Anonymkode: c00ce...f77
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #3 Skrevet 16. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det så sikkert at det har blitt mer vold. Jeg tror heller det er grensen for hvilken vold vi er redde for som har flyttet seg. Jeg sloss på skolen. Mine foreldre sloss på skolen og til og med min bestemor sloss og ble utvist for å sparke en lærer på leggen. Anonymkode: c00ce...f77 Artige gener i familien din! Anonymkode: 6b374...fbb
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #4 Skrevet 16. januar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det så sikkert at det har blitt mer vold. Jeg tror heller det er grensen for hvilken vold vi er redde for som har flyttet seg. Jeg sloss på skolen. Mine foreldre sloss på skolen og til og med min bestemor sloss og ble utvist for å sparke en lærer på leggen. Anonymkode: c00ce...f77 Det der er bare tull... jo da barn sloss men rå vold som disse barna utøver er ikke greit. På min datters skole er det elever som har både en og to assistenter på seg for de er farlige. Jo da barna trenger hjelp da får de få behandling på psykriatisk sykehus og ikke ødelegge friske barn Anonymkode: ba4ba...fba
Nyttårs barn Skrevet 16. januar 2019 #5 Skrevet 16. januar 2019 Det er blitt mer vold. Før var det noe som het spesialskoler. Det finnes ikke lenger, men de barna er fremdeles her.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #6 Skrevet 16. januar 2019 Skolen trenger mer utdannelse og kunnskap i hvordan håndtere utagerende atferd. Anonymkode: 1c4f0...385
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #7 Skrevet 16. januar 2019 Mange av foreldrene ser absolutt problemet. Andre er årsaken til det. Noen makter ikke håndtere det, uten å være en årsak. Og? Hva tenker du det endrer? Anonymkode: 459b4...6da
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #8 Skrevet 16. januar 2019 Tro meg, vi ser problemet! Og jobber knallhardt med å finne løsninger! Jeg har et barn med adferdsproblemer som har gjort at jeg har ligget mange søvnløse netter, rivd meg i håret og grått mine bitre tårer over å ha ett barn som ikke er som alle andre! Jeg har kjempet en laaang kamp for at barnet skal få den hjelpen det har krav på! Men, når bup og ppt aviser søknad på søknad og krangler om hvem som skal utrede barnet, ja da er det ikke så jævelig lett! Vi kan ikke la vær å sende barnet på skolen... Nå er heldigvis ikke barnet mitt like utagerende som barnet i artikkelen og har fått noe tilrettelegging på skolen. Og endelig har vi fått god hjelp av bup men det tok 6 år å få den hjelpen. Det er ikke alltid det er foreldrene sin skyld, men systemet som er tungvint, lange ventelister samt avslag på utredning... Anonymkode: 2a71a...6de
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #9 Skrevet 16. januar 2019 13 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Det er blitt mer vold. Før var det noe som het spesialskoler. Det finnes ikke lenger, men de barna er fremdeles her. Nettopp - og det er et problem. Det finnes barn i skolen som burde vært helt andre steder, eller hatt en helt annen hjelp og oppfølging enn det de får. Det er absolutt ikke umulig at en god del av disse barna kunne fått den hjelpen de trenger i skolesystemet, om de riktige folkene hadde vært der og fulgt opp og støttet opp og kommet inn med hjelpetiltak. Men noen burde nok vært helt andre steder. Ikke bare for andre barns skyld, men for sin egen også. Men det som er viktig å vite, er at disse ungene er ikke bortskjemte drittunger full av ondskap. Det er unger som sliter, som bærer på bører, har blitt utsatt for ting barn ikke burde blitt utsatt for eller som har diagnoser av forskjellige slag. Det er ikke barnets skyld at det har blitt plassert der det er og ikke har fått eller får den hjelpen det trenger. Det er ikke barnets skyld at det tar så lang tid før ting blir tatt videre og tatt hensyn til og tiltak blir satt inn, at man nesten alltid må få en diagnose av et eller annet slag før det blir satt inn hjelp. Dette er en viktig ting å ta opp, men det er også viktig å påpeke at det er ikke barnet som er problemet, men systemet som ikke er der. Det er heller ikke riktig å si som HI - og foreldrene ser ikke problemet.... Men noen ganger er det foreldrene som er problemet, eller ganske ofte også. Da snakker vi om vold, overgrep, omsorgsvikt, rus etc. I andre saker er foreldrene like fortvilede som skolen fordi hjelpen de ber om ikke kommer. Og når det er viktigere for politikerne at lærere har 4 i matte enn gode kunnskaper om sosial kompetanse, når det er viktigere å putte på en K i RLE enn at ungene skal lære om psykisk helse, da er det mange som er skyld i at det er sånn. Og det handler om kommuner som sparer seg fattige. Eller kanskje er det et annet budsjett som skal ta seg av dette barnet det neste kanskje 60 årene av dets liv. Og sørge for skikkelig og riktig ressursbruk noen år i grunnskolen, er småpenger i forhold til hva som med stor sannsynlighet må brukes på disse barna og ofrene deres resten av livet. Og nei, dette handler ikke om å sloss på skolen. Det handler ikke om unger som blir sinte på hverandre og "flyr på hverandre" og blir venner igjen, eller i alle fall fint kan omgås hverandre videre. Det handler om unger som ikke takler livet sitt, en 7 åring, 9 åring eller 12 åring som ikke klarer å uttrykke seg på noen annet måte. De "roper og roper" (dvs slår, sparker og kaster stein, hiver pulter, lager bråk, eller verre ting) og ingen hører dem, eller de som hører får ikke det de trenger for å hjelpe. Nei, det er forferdelig, både for medelever, voksne og for barnet selv. Og det som er ekstra trist er at selv om noen av disse barna antageligvis ikke har noen særlig framtid, så er det mange som kunnet ha hatt muligheter til å få en framtid dersom noen ser dem og hjelper dem og setter inn de tiltakene som trengs når det trengs, ikke når de detter ut av videregående etter en måned... eller sitter i fengsel for drap eller vold om noen år. Det er fint med tiltak da også, men det hadde vært mye bedre og billigere 10-20-30 år tidligere. Anonymkode: 4a35f...0cd
Valkyriemamma Skrevet 16. januar 2019 #10 Skrevet 16. januar 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nettopp - og det er et problem. Det finnes barn i skolen som burde vært helt andre steder, eller hatt en helt annen hjelp og oppfølging enn det de får. Det er absolutt ikke umulig at en god del av disse barna kunne fått den hjelpen de trenger i skolesystemet, om de riktige folkene hadde vært der og fulgt opp og støttet opp og kommet inn med hjelpetiltak. Men noen burde nok vært helt andre steder. Ikke bare for andre barns skyld, men for sin egen også. Men det som er viktig å vite, er at disse ungene er ikke bortskjemte drittunger full av ondskap. Det er unger som sliter, som bærer på bører, har blitt utsatt for ting barn ikke burde blitt utsatt for eller som har diagnoser av forskjellige slag. Det er ikke barnets skyld at det har blitt plassert der det er og ikke har fått eller får den hjelpen det trenger. Det er ikke barnets skyld at det tar så lang tid før ting blir tatt videre og tatt hensyn til og tiltak blir satt inn, at man nesten alltid må få en diagnose av et eller annet slag før det blir satt inn hjelp. Dette er en viktig ting å ta opp, men det er også viktig å påpeke at det er ikke barnet som er problemet, men systemet som ikke er der. Det er heller ikke riktig å si som HI - og foreldrene ser ikke problemet.... Men noen ganger er det foreldrene som er problemet, eller ganske ofte også. Da snakker vi om vold, overgrep, omsorgsvikt, rus etc. I andre saker er foreldrene like fortvilede som skolen fordi hjelpen de ber om ikke kommer. Og når det er viktigere for politikerne at lærere har 4 i matte enn gode kunnskaper om sosial kompetanse, når det er viktigere å putte på en K i RLE enn at ungene skal lære om psykisk helse, da er det mange som er skyld i at det er sånn. Og det handler om kommuner som sparer seg fattige. Eller kanskje er det et annet budsjett som skal ta seg av dette barnet det neste kanskje 60 årene av dets liv. Og sørge for skikkelig og riktig ressursbruk noen år i grunnskolen, er småpenger i forhold til hva som med stor sannsynlighet må brukes på disse barna og ofrene deres resten av livet. Og nei, dette handler ikke om å sloss på skolen. Det handler ikke om unger som blir sinte på hverandre og "flyr på hverandre" og blir venner igjen, eller i alle fall fint kan omgås hverandre videre. Det handler om unger som ikke takler livet sitt, en 7 åring, 9 åring eller 12 åring som ikke klarer å uttrykke seg på noen annet måte. De "roper og roper" (dvs slår, sparker og kaster stein, hiver pulter, lager bråk, eller verre ting) og ingen hører dem, eller de som hører får ikke det de trenger for å hjelpe. Nei, det er forferdelig, både for medelever, voksne og for barnet selv. Og det som er ekstra trist er at selv om noen av disse barna antageligvis ikke har noen særlig framtid, så er det mange som kunnet ha hatt muligheter til å få en framtid dersom noen ser dem og hjelper dem og setter inn de tiltakene som trengs når det trengs, ikke når de detter ut av videregående etter en måned... eller sitter i fengsel for drap eller vold om noen år. Det er fint med tiltak da også, men det hadde vært mye bedre og billigere 10-20-30 år tidligere. Anonymkode: 4a35f...0cd 👏👏👏👏👏👏👏👏 Kunne ikkje vore meir enig!!!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2019 #11 Skrevet 16. januar 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nettopp - og det er et problem. Det finnes barn i skolen som burde vært helt andre steder, eller hatt en helt annen hjelp og oppfølging enn det de får. Det er absolutt ikke umulig at en god del av disse barna kunne fått den hjelpen de trenger i skolesystemet, om de riktige folkene hadde vært der og fulgt opp og støttet opp og kommet inn med hjelpetiltak. Men noen burde nok vært helt andre steder. Ikke bare for andre barns skyld, men for sin egen også. Men det som er viktig å vite, er at disse ungene er ikke bortskjemte drittunger full av ondskap. Det er unger som sliter, som bærer på bører, har blitt utsatt for ting barn ikke burde blitt utsatt for eller som har diagnoser av forskjellige slag. Det er ikke barnets skyld at det har blitt plassert der det er og ikke har fått eller får den hjelpen det trenger. Det er ikke barnets skyld at det tar så lang tid før ting blir tatt videre og tatt hensyn til og tiltak blir satt inn, at man nesten alltid må få en diagnose av et eller annet slag før det blir satt inn hjelp. Dette er en viktig ting å ta opp, men det er også viktig å påpeke at det er ikke barnet som er problemet, men systemet som ikke er der. Det er heller ikke riktig å si som HI - og foreldrene ser ikke problemet.... Men noen ganger er det foreldrene som er problemet, eller ganske ofte også. Da snakker vi om vold, overgrep, omsorgsvikt, rus etc. I andre saker er foreldrene like fortvilede som skolen fordi hjelpen de ber om ikke kommer. Og når det er viktigere for politikerne at lærere har 4 i matte enn gode kunnskaper om sosial kompetanse, når det er viktigere å putte på en K i RLE enn at ungene skal lære om psykisk helse, da er det mange som er skyld i at det er sånn. Og det handler om kommuner som sparer seg fattige. Eller kanskje er det et annet budsjett som skal ta seg av dette barnet det neste kanskje 60 årene av dets liv. Og sørge for skikkelig og riktig ressursbruk noen år i grunnskolen, er småpenger i forhold til hva som med stor sannsynlighet må brukes på disse barna og ofrene deres resten av livet. Og nei, dette handler ikke om å sloss på skolen. Det handler ikke om unger som blir sinte på hverandre og "flyr på hverandre" og blir venner igjen, eller i alle fall fint kan omgås hverandre videre. Det handler om unger som ikke takler livet sitt, en 7 åring, 9 åring eller 12 åring som ikke klarer å uttrykke seg på noen annet måte. De "roper og roper" (dvs slår, sparker og kaster stein, hiver pulter, lager bråk, eller verre ting) og ingen hører dem, eller de som hører får ikke det de trenger for å hjelpe. Nei, det er forferdelig, både for medelever, voksne og for barnet selv. Og det som er ekstra trist er at selv om noen av disse barna antageligvis ikke har noen særlig framtid, så er det mange som kunnet ha hatt muligheter til å få en framtid dersom noen ser dem og hjelper dem og setter inn de tiltakene som trengs når det trengs, ikke når de detter ut av videregående etter en måned... eller sitter i fengsel for drap eller vold om noen år. Det er fint med tiltak da også, men det hadde vært mye bedre og billigere 10-20-30 år tidligere. Anonymkode: 4a35f...0cd Klart at barna sliter, eller så hadde de ikke oppført seg slik. Jeg snakker heller ikke om vanlig uenighet,knuffing og snøballkasting, men om de som faktisk er en trussel for andre og for seg selv. Det var et slikt barn på mitt barns skole. Sloss og kom på kant med alle. Var ikke velkommen I mange av husene rundt her. Mor var ikke i stand til å samarbeide og ting ble bare verre. Jeg sendte en bekymringsmelding, og vet og at barnevernet var inne I bildet. Nå er han flyttet ut av hjemmet, får en ny start og kanskje en sjanse til et bra liv. Anonymkode: 81542...3fc
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #12 Skrevet 17. januar 2019 Det finnes mange skoler som håndterer barn med spesielle behov dårlig eller feil. Foreldrene kan så absolutt være klar over det og kjempe for barnet sitt, men til syvende og sist får de faktisk ikke gjort stort. Spesialskoler finnes stort sett ikke, og man kan jo ikke bare ta barnet ut av skolen. Situasjonen er like låst for foreldrene. Anonymkode: 642f2...eca
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #13 Skrevet 17. januar 2019 7 timer siden, Nyttårs barn skrev: Det er blitt mer vold. Før var det noe som het spesialskoler. Det finnes ikke lenger, men de barna er fremdeles her. Ja og nei. Spesialskoler og forsterkede skoler er et byfenomen. Her har det aldri vært tilgang til slikt, og diagnosebarna hang med tenna i tapeten i ordinære klasserom. Skoleassistent kom vel mot slutten av min tid på barneskolen, husker en gutt på noen trinn under fikk assistent. Utover det var det en lærer på 25-28 barn. Diagnosebarna fikk et dårlig tilbud. Men vold var det forsvinnende lite av. Anonymkode: 73402...048
Toneelise Skrevet 17. januar 2019 #14 Skrevet 17. januar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn er ikke sånn... https://www.nrk.no/rogaland/laerere-opplever-okt-elevvold_-halvparten-er-blitt-fysisk-angrepet-1.14271022 må det skje et drap før med elever til disse voldelige barna får en normal skoledag? Anonymkode: ba4ba...fba Enkelte foreldre ser 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Mitt barn er ikke sånn... https://www.nrk.no/rogaland/laerere-opplever-okt-elevvold_-halvparten-er-blitt-fysisk-angrepet-1.14271022 må det skje et drap før med elever til disse voldelige barna får en normal skoledag? Anonymkode: ba4ba...fba Sikkert må det skje drap. Ville ikke forundret meg . Enkelte foreldre er totalt ubrukelige å burde blitt fratatt barna. I min datters klasse (1klasse) var det ett barn som slo,lugget, tok kvelertak på de andre barna,kastet leker skolesekken tilogmed stol og bord etter de andre barna. Tilslutt var det bare så vidt det ikke endte med drap men da på det utagerende barnet. Da tenåringer som var 6/7 år eldre tvang han ned på gulvet tredde ett plastnett over hodet hans og holdt til han besvimte. Når læreren kom for å sjekke hva som foregikk fikk hun kort og godt til svar. Neste gang han oppfører seg slik fullfører vi. Da tok moren ungen med å flyttet. Så problemet ble flyttet til ett annet sted.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #15 Skrevet 17. januar 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det der er bare tull... jo da barn sloss men rå vold som disse barna utøver er ikke greit. På min datters skole er det elever som har både en og to assistenter på seg for de er farlige. Jo da barna trenger hjelp da får de få behandling på psykriatisk sykehus og ikke ødelegge friske barn Anonymkode: ba4ba...fba Men det hjelper jo ikke. Opphold på psykiatrisk sykehus vil jo bare gjøre dem verre. Det de trenger, er jo å bli integrert og lære seg å fungere i samfunnet. Forutsatt at det gjøres på en måte som er bra for dem, og hvor ikke andre barn blir skadelidende. Anonymkode: d7729...3a5
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #16 Skrevet 17. januar 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det hjelper jo ikke. Opphold på psykiatrisk sykehus vil jo bare gjøre dem verre. Det de trenger, er jo å bli integrert og lære seg å fungere i samfunnet. Forutsatt at det gjøres på en måte som er bra for dem, og hvor ikke andre barn blir skadelidende. Anonymkode: d7729...3a5 Noen av disse barna hører hjemme i psykiatrien. Innleggelse er kanskje drøyt, men Barne- og ungdomspsykiatrien kan helt sikkert hjelpe noen av disse ungene, i samarbeid med skole / foreldre / fosterforeldre og andre hjelpeinstitusjoner. Anonymkode: 4a35f...0cd
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #17 Skrevet 17. januar 2019 Finnes det statistikk på at det har blitt mer vold i skolen? Ettersom toleransen for vold har blitt så mye mindre regner jeg med at episoder som tidligere ville blitt tenkt på som "guttestreker" eller "Bare en vanlig krangel" i dag regnes som "vold". Utviklingen av opplevd voldsbruk og faktisk voldsbruk trenger derfor ikke å henge sammen. Finnes det noen oversikt over sykhusbehandlinger eller liknende som kan gi sikrere tall for utviklingen enn å spørre lærerene som naturlig nok svarer at "alt var bedre før", slik de fleste andre også svarer på tilsvarende spørsmål. Uansett hvordan utviklingen har være er det jo viktig å gi elever og lærere en trygg dag på skolen nå. Hvordan utviklingen har vært kan imidlertid være viktig for å finne ut hva som hjelper. Bare synsing er ikke noe godt utgangspunkt. Anonymkode: c00ce...f77
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #18 Skrevet 17. januar 2019 Jeg gleder meg til det kommer et studie som forteller noe om hvordan de normale barna blir påvirket av et slikt miljø. Det snakkes om at barna blir skadet av kranlng og bråk hjemme. Men det å måtte gå i klasse med et eller to barn som uten forvarsel kan spytte, slå, klype bare for at det ønsker å skade andre. Dette skal barn akseptere og leve med. Hadde en ustabil person som kan angripe deg pga at du har på deg feil farge på genseren fått lov å være på jobb? Hadde du fått beskjed av sjefen at såpass må du til.... hvor er barnas vern?:barnas rett på å gå på sjkolen uten å være redd for å bli slått? Anonymkode: ba4ba...fba
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #19 Skrevet 17. januar 2019 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg gleder meg til det kommer et studie som forteller noe om hvordan de normale barna blir påvirket av et slikt miljø. Det snakkes om at barna blir skadet av kranlng og bråk hjemme. Men det å måtte gå i klasse med et eller to barn som uten forvarsel kan spytte, slå, klype bare for at det ønsker å skade andre. Dette skal barn akseptere og leve med. Hadde en ustabil person som kan angripe deg pga at du har på deg feil farge på genseren fått lov å være på jobb? Hadde du fått beskjed av sjefen at såpass må du til.... hvor er barnas vern?:barnas rett på å gå på sjkolen uten å være redd for å bli slått? Anonymkode: ba4ba...fba Enig i det. Dattera mi som i starten elsket skolen er blitt usikker og nervøs på grunn av medelever som utagerer og er voldelige. Det er så utrolig frustrerende. Ikke minst får jeg vondt av lærerne. I hvilket annet yrke må man bare akseptere å bli utsatt for vold og trusler? Anonymkode: 53830...d24
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #20 Skrevet 17. januar 2019 Før i tida hadde ungene respekt for lærerne, de turte ikke å angripe læreren på denne måten. Hva som skjedde i friminuttene er vel en annen sak Anonymkode: 0943d...811
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #21 Skrevet 17. januar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig i det. Dattera mi som i starten elsket skolen er blitt usikker og nervøs på grunn av medelever som utagerer og er voldelige. Det er så utrolig frustrerende. Ikke minst får jeg vondt av lærerne. I hvilket annet yrke må man bare akseptere å bli utsatt for vold og trusler? Anonymkode: 53830...d24 Demensavdelingen på gamlehjem.. Her må vi ansatte tåle litt av hvert Anonymkode: 0943d...811
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #22 Skrevet 17. januar 2019 Det er mer vold, ja. Jeg har selv et barn som har blitt utsatt for overfall ikke mindre enn tre ganger. Av ulike ungdommer, men ungdommene var alle tilknyttet samme "gjeng". Og da snakker vi ikke et dytt, et klasp i ansiktet eller et spark i leggen. Vi snakker gå til angrep og slå til ungen ligger nede. Jeg har sett videoene. Som så mange maaaange andre har siden det blir delt som ild i tørt gress. Jeg har og 4 videoer på min mobil som viser grov vold av jenter, mot jenter, så unge som 12 år gamle. Det er så drøyt, at jeg får vondt av tanken. Det er ikke normal oppførsel, overhodet. Politiet gjør ikke noe, foreldrene gjør ikke noe... hvor står man da? Må man filleriste de på egenhånd og risikere fengsel? Anonymkode: d7474...300
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #23 Skrevet 17. januar 2019 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Demensavdelingen på gamlehjem.. Her må vi ansatte tåle litt av hvert Anonymkode: 0943d...811 Huff. Kan tenke meg at dette er et problem innenfor helse og psykiatri også ja. Man burde slippe vold og trusler når man er på jobb. Kanskje lærere og helsearbeidere burde kreve risikotillegg slik mange mannsdominerte yrker har. Anonymkode: 53830...d24
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #24 Skrevet 17. januar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff. Kan tenke meg at dette er et problem innenfor helse og psykiatri også ja. Man burde slippe vold og trusler når man er på jobb. Kanskje lærere og helsearbeidere burde kreve risikotillegg slik mange mannsdominerte yrker har. Anonymkode: 53830...d24 På noen skoler så burde de nok det ja. Anonymkode: 81542...3fc
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2019 #25 Skrevet 17. januar 2019 Uansett årsak så er det jævlig å være det barnet som blir utsatt for vold i skolen og det er jævlig å være mamma til barnet. Min datter ble som 6åring jevnlig utsatt for fysisk vold av et annet barn. Knekt nese, blåmerker, stikk, slag osv. Ingen hjelp og man føler seg ute av stand til å beskytte barnet fordi man har så få rettigheter og lite handlingsrom. Jeg forventer og krever at ungene mine er trygge på skolen! Anonymkode: b6669...3ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå